Flesh2Flesh Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Hur spelar ni den har handen... betar ni pa... marchinvest ar som sagt en multitablande regular.... hyfsat LAG... jag med... PokerStars Game #12452165380: Hold'em Limit ($10/$20) - 2007/10/05 - 14:05:59 (ET) Table 'Ostara' 6-max Seat #4 is the button Seat 1: marchinvest2 ($255 in chips) Seat 2: workman911 ($552 in chips) Seat 4: Flesh2Flesh ($605.50 in chips) Seat 5: NYC99 ($188 in chips) NYC99: posts small blind $5 marchinvest2: posts big blind $10 *** HOLE CARDS *** Dealt to Flesh2Flesh workman911: folds Flesh2Flesh: raises $10 to $20 NYC99: raises $10 to $30 marchinvest2: raises $10 to $40 Betting is capped Flesh2Flesh: calls $20 NYC99: calls $10 *** FLOP *** NYC99: checks marchinvest2: bets $10 Flesh2Flesh: raises $10 to $20 NYC99: folds marchinvest2: calls $10 *** TURN *** marchinvest2: checks Flesh2Flesh: ??? Citera
Saint_Bjorn Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Hur spelar ni den har handen... betar ni pa... marchinvest ar som sagt en multitablande regular.... hyfsat LAG Tycker det låter som en självmotsägelse. Multitablande och LAG alltså. Nåväl, de hyser jag större respekt för men vill samtidigt inte blotta för mycket. Jag betfoldar turn. Betsyn kan funka, men då ska jag fan veta att fi är väldigt LAG och att han antingen är full/korkad eller ser mig som ännu värre LAG. Eller att hans svar är rimligt mot tidigare spelmönster (tänk fyrtakt: 1-2-3-FYR-1-2-3-FYR-osv...du förstår hur jag menar). Värdebetar möjligen river också utefter nämnda premisser. Citera
Flesh2Flesh Postad 7 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2007 Eller att hans svar är rimligt mot tidigare spelmönster (tänk fyrtakt: 1-2-3-FYR-1-2-3-FYR-osv...du förstår hur jag menar). Värdebetar möjligen river också utefter nämnda premisser. Forstar inte riktigt resonemanget bakom fyrtaktaren, plz utveckla. ok. March spelar en aggro LAG stil runt 30/20. Cappar han ur position mot 2 fi's har han en bra hand. Finns inte en check och c/c river pa kartan? Citera
gurravasa Postad 7 Oktober , 2007 Rapport Postad 7 Oktober , 2007 Forstar inte riktigt resonemanget bakom fyrtaktaren, plz utveckla. ok. March spelar en aggro LAG stil runt 30/20. Cappar han ur position mot 2 fi's har han en bra hand. Finns inte en check och c/c river pa kartan? Jessica som anser att detta är en enkel bet/fold utan att komma med några argument borde förklara sej eller knipa igen. Att betfolda ett tvåpar på turn mot en aggresiv spelare på den här brädan i en stor pott är allt annat en självklart. Mot en aggresiv spelare ser det här ut som ett bra läge för en värdecheck. Potten är stor och vi bör absolut ta handen till SD, men vi vill ogärna bli checkraisade på turn. Vår equity på turn är åtminstone 25% och om vi checkar kan vi syna alla icke K eller A rivers med förtjänst. 30/20 är väl förresten inte särskilt löst? Ser mer ut som en TAG:s siffror. Citera
Recommended Posts