Gå till innehåll

Jobb tips malta


Spocken

Recommended Posts

Jag har bott på Malta i 6 år snart. Jobbat inom spelbranschen hela tiden. Mina erfarenheter av ön är att antingen älskar man den eller så hatar man den.

 

Om man kommer hit o tror att allt skall vara som I Sverige som vissa verkar göra, kan man lägga ned tanken att flytta hit. Allt är som vanligt - Vad man gör det till.

 

Fördelarna med Malta när man jobbar inom spelbranchen är ju att man är väldigt flexibel. Mån - Sön ser likadana ut, inte som i Sverige man jobbar 7-16 9-18 eller whatever o sen går man ut kanske på fredagen eller lördagen. Här speciellt på sommaren kan man göra vilken dag som helst till lördag.

 

En annan fördel är att det är väldigt säkert här, du kan lätt traska omkring vart som helst med en laptop utan att behöva bli rädd för att bli rånad.

 

Ang vädret. Vintern är väldigt ruggig o kallt inomhus, mkt blåst o regn. Vintern kanske är mellan Nov- Mars. Jul o Aug är stekheta, bästa månaderna Maj-Juni o Sept lagom värme då.

 

Jag tror det viktigaste om man bor härnere är att man gillar sitt jobb o har bra vänner/arbetskamrater. För mkt handlar just om att jobba, o sen gå ut antingen för öl, eller nattklubben eller bara en fika eller middag, för så mkt övrigt sker inte härnere.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...