Spocken Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Hej Funderar på ta söka poker eller betting jobb på malta. Bland annat har jag kollat på detta jobbet Någon som varit på Malta? Är det trist eller varmt och schysst? Jag har aldrig varit där. Mycket språkstudenter har jag hört. Tacksam för info Citera
Salesma Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Var försiktig med särskrivningarna i ansökan bara. Annars är du nog som klippt och skuren för jobbet. Citera
JohnH Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 ..men engelska är det optimala språket för sär skrivare. Citera
bismarc Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Jag har bott på Malta i 6 år snart. Jobbat inom spelbranschen hela tiden. Mina erfarenheter av ön är att antingen älskar man den eller så hatar man den. Om man kommer hit o tror att allt skall vara som I Sverige som vissa verkar göra, kan man lägga ned tanken att flytta hit. Allt är som vanligt - Vad man gör det till. Fördelarna med Malta när man jobbar inom spelbranchen är ju att man är väldigt flexibel. Mån - Sön ser likadana ut, inte som i Sverige man jobbar 7-16 9-18 eller whatever o sen går man ut kanske på fredagen eller lördagen. Här speciellt på sommaren kan man göra vilken dag som helst till lördag. En annan fördel är att det är väldigt säkert här, du kan lätt traska omkring vart som helst med en laptop utan att behöva bli rädd för att bli rånad. Ang vädret. Vintern är väldigt ruggig o kallt inomhus, mkt blåst o regn. Vintern kanske är mellan Nov- Mars. Jul o Aug är stekheta, bästa månaderna Maj-Juni o Sept lagom värme då. Jag tror det viktigaste om man bor härnere är att man gillar sitt jobb o har bra vänner/arbetskamrater. För mkt handlar just om att jobba, o sen gå ut antingen för öl, eller nattklubben eller bara en fika eller middag, för så mkt övrigt sker inte härnere. Citera
Recommended Posts