Gå till innehåll

NL100$ - Rörig KK


Recommended Posts

Hero was dealt KdKs Effektiv stack ~~110$ mot båda mina Fi

 

Fi1 har jag ingen koll på

Fi2 har vunnit en stor pot mot mig förut och i denna slowplayade han först (check check turn när båda han och jag träffa stege) varefter han tryckte allin river.

 

Bet fold turn är väl kanske den linjen man borde ta?

Frågan är dock om man vill kasta in 35$ mer i potten i det läget?

Checkfold kanske kan vara motiverad?

 

8 players

 

Fi1 call

Fi2 call

4 fold

Hero Raise -> 5,5$

bb fold

 

Fi1 call

Fi2 call

 

FLOP Td9d6h POT=17,5$

Hero bet 12$

Fi1 call

Fi2 call

 

TURN Td9d6h 5s POT=53,5$

Hero check

Fi1 check

Fi2 bet 15$

 

Hero Raise -> 30$

 

Fi fold

Fi2 call

 

RIVER Td9d6h 5s 7c POT = 113,5$

Hero check

Fi2 allin 57$

 

Anledningen till att jag höjde turn var för att ge sämre ods till ev flush/stegdrag och hoppas på att passivesera potten. Kanske var ganska dumt med tanke på att jag tror Fi2 kan spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hero was dealt KdKs Effektiv stack ~~110$ mot båda mina Fi

 

Fi1 har jag ingen koll på

Fi2 har vunnit en stor pot mot mig förut och i denna slowplayade han först (check check turn när båda han och jag träffa stege) varefter han tryckte allin river.

 

Bet fold turn är väl kanske den linjen man borde ta?

Frågan är dock om man vill kasta in 35$ mer i potten i det läget?

Checkfold kanske kan vara motiverad?

 

8 players

 

Fi1 call

Fi2 call

4 fold

Hero Raise -> 5,5$

bb fold

 

Fi1 call

Fi2 call

 

FLOP Td9d6h POT=17,5$

Hero bet 12$

Fi1 call

Fi2 call

 

TURN Td9d6h 5s POT=53,5$

Hero check

Fi1 check

Fi2 bet 15$

 

Hero Raise -> 30$

 

Fi fold

Fi2 call

 

RIVER Td9d6h 5s 7c POT = 113,5$

Hero check

Fi2 allin 57$

 

Anledningen till att jag höjde turn var för att ge sämre ods till ev flush/stegdrag och hoppas på att passivesera potten. Kanske var ganska dumt med tanke på att jag tror Fi2 kan spela.

 

Din så kallade raise är rätt värdelös

Sämre odds får han självklart men tror du på riktigt att det finns någon i världen som inte synar en dubbling på turn i den här stora potten?

Turn är ett blankt kort och brädan är så pass dragig att du måste höja upp betydligt mer på fjärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjer jag mer blir jag commitad, dock kan man ifrågasätta höjningen från början.

Ända syftet jag kan se med den såhär efteråt är att passivisera en nybörjare....

 

Eller det skulle vara om jag tror att Fi2 är svag då han bettar "så lite" på en dragig bräda och väljer att commita mig därför

 

Problemet är att det känns som det är relativt sannolikt att någon av mina Fi har ett set samtidigt som flushdrag men även stegdrag är möjliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjer jag mer blir jag commitad.

 

KK med den brädan blir jag gärna commitad med.

 

Problemet är att det känns som det är relativt sannolikt att någon av mina Fi har ett set samtidigt som flushdrag men även stegdrag är möjliga.

 

Om du sätter någon på set så är fold bättre än min-raise. Han borde dock ha re-raisat din raise på turn om han hade set. Han borde också vara rädd för den dragiga brädan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sant, 5an hjälper nog de flesta

 

för att inte tala om 7an på river, värre skrämselkort får man nog leta efter :mrgreen: bah, totalt värdelöst turn spel (måste vara det sämsta spel man kan göra, efter att folda rakt ut eller möjligtvis folda mot en liten bet). tycker du får syna river med tanke på spelet innan, skyll dig själv helt enkelt ^^. han har missat sitt drag rätt ofta här och slänger många gånger av dem in bluffen (han kan ju tom värdebetta händer du slår...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...