Gå till innehåll

Dvd:erna shorthanded och heads-up limit holdem


ayecappy

Recommended Posts

Dave Fromm's Short-handed Hold'em (3-disc)

Byron Jacobs Heads-up Hold'em (3-disc)

 

Någon som sett dessa och vet om de är bra? Finns trailers för dem på http://www.expertholdem.com/ och de verkar ju rätt schyssta faktiskt. HU videon måste ju vara rätt bra för blindstöld situationer postflop som jag är rätt kass på och är riktigt frekventa i de 6-max lir jag uteslutande spelar?

 

Någon som har åsikter eller info om dessa, kostar femhundringen stycket på en svensk sajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dave Fromm's Short-handed Hold'em (3-disc)

Byron Jacobs Heads-up Hold'em (3-disc)

 

Någon som sett dessa och vet om de är bra? Finns trailers för dem på http://www.expertholdem.com/ och de verkar ju rätt schyssta faktiskt. HU videon måste ju vara rätt bra för blindstöld situationer postflop som jag är rätt kass på och är riktigt frekventa i de 6-max lir jag uteslutande spelar?

 

Någon som har åsikter eller info om dessa, kostar femhundringen stycket på en svensk sajt.

 

Jag köpte Fromms film i början av sommaren och den är verkligen kanon. När det gäller blindstölder osv. så täcker han upp just dessa områden ganska bra. Ett genomgående tema i hela filmen är "isolate with position" och "heads-up play after the flop".

 

Byrons film är väl en ren heads-up film, dvs. där man endast är två spelare vid bordet.

 

Spelar du 6-max är det Fromm som gäller, skulle jag säga. Fromm är riktigt skön i filmen och har glimten i ögat hela tiden.

 

Kan du tänka dig att läsa en bok i ämnet kan jag rekommendera Stoxtraders "Winning In Tough Hold'em Games". I vissa delar är det rena pokertracker-porren med tiotals sidor statistik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack båda två!

 

stox bok fick jag för nån vecka sen från stars fpp shop men väntar ett litet tag till med den. blir väl till o beställa barry tannenbaums LHE SH bok också då den har fått okej betyg av folk på 2+2's forum.

 

Har även slängt in en köpes-annons på pf's köp&sälj nu om någon känner för o sälja sin DVD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...