Gå till innehåll

Xbox 360 som blinkar rött...


Prislapp

Recommended Posts

Har haft mitt xbox 360 i drygt två år som jag fick ifrån en vipshop. Men någon gång i mitten av förra månaden (när liret gick som sämst) så blev jag även badbeatad lite live och mitt xbox slutade fungera.

 

När man startar det så blinkar det rött runt startknappen där det normalt blinkar grönt. Och inget kommer upp på tvn.

 

Någon som stött på det här problemet förut och vet om det går att fixa? Eller är det bara att kasta det i sopen direkt och köpa ett nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft mitt xbox 360 i drygt två år som jag fick ifrån en vipshop. Men någon gång i mitten av förra månaden (när liret gick som sämst) så blev jag även badbeatad lite live och mitt xbox slutade fungera.

 

När man startar det så blinkar det rött runt startknappen där det normalt blinkar grönt. Och inget kommer upp på tvn.

 

Någon som stött på det här problemet förut och vet om det går att fixa? Eller är det bara att kasta det i sopen direkt och köpa ett nytt?

 

 

Känns som att någon PS3 försäljrare har haxxat sig in i den xbox och dödat den, för att du ska köpa en ps3.

 

Ingen aning om problemet, låter som att den har gjort sitt. Gl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog för att du har lite för mycket damm inne i själva spelaren. Testa att jucka lite med en kökskniv inne i boxen, om inte det funkar så kan du bränna av lite damm genom att ta öppna spelaren, ta en sprayburk, rikta in den i hålet...spraya och tänd på samtidigt!! Då brukar det bli rent o fint.

 

Lycka tlll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft mitt xbox 360 i drygt två år som jag fick ifrån en vipshop. Men någon gång i mitten av förra månaden (när liret gick som sämst) så blev jag även badbeatad lite live och mitt xbox slutade fungera.

 

När man startar det så blinkar det rött runt startknappen där det normalt blinkar grönt. Och inget kommer upp på tvn.

 

Någon som stött på det här problemet förut och vet om det går att fixa? Eller är det bara att kasta det i sopen direkt och köpa ett nytt?

 

Grattis jag ringde microsoft om precis samma grej idag. Numret är 020-79-11-33, dom betalar allting. Kan dock ta upp till 25 dagar :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tackar, ska testa allt som står där.

 

Har fått byta mitt en gång och nästan alla kompisar också.

Om du kontaktar Microsoft så kommer de förmodligen ge dig en ny, varannat Xbox360 beräknades ha ett fel eller nåt sånt.

 

Okej, trist det här. Problemet är dock att den är två år gammal och jag har inget kvitto eftersom jag fick den från en vipshop. Kan ju höra med Heypoker om dom har kvittot liggandes och skräpandes någonstans.

 

Prislapp, använd alla pengar du har vunnit av mig under året och fyll din lägenhet med massa xbox360-konsoler. Rapportera sedan hur många du hade råd med:lol:

 

Har tyvärr ingen statistik på hur mkt jag är upp/ner mot dig, mina databaser tenderar att risa ihop efter ungefär 100k händer och då får jag installera om pt/po. Men en eller två xboxar borde det kanske räcka till :)

 

 

Fenomenet med en röd ring runt xboxen är även känd som The Ring of death! :-)

 

Hehe ja den verkar ha sugit den sista musten ur min xbox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...