Gå till innehåll

Bli Proffs


Rocken1900

Recommended Posts

Shit vad alla är negativa om att vara heltidsproffs.

Jag har självt levt som det under några månader och tycker att de positiva delarna med det är klart överväger dom negativa. Det känns som alla försöker att få det att låta värre än det är. Pratet om att man inte vinner mer om man spelar heltid eller inte stämmer defenetivt inte in på mig iallafall.

När jag arbetade så var jag väldigt ofta oerhört trött vilket gjorde att jag gjorde många dåliga beslut vilket gjorde att jag minskade min vinst oerhört mycket. Mitt tips för att pokern inte ska kännas alltför tung är det böjar gå dåligt är att man har mycket pengar vilket leder till att en dålig vecka bara tar 10 % av sina tillgångar snarare än 20-30%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med hajen.

 

Jag inbillar mig inte alls att pokeryrket är någon dans på rosor.. Spelar själv ca halvtid och har ett halvtidsjobb som täcker över hyra och mat typ. De månader det går trögt blir det mindre nöje, svårare än så är det inte..

Steget till heltidsproffs är naturligtvis gigantiskt men min bästa polare har levt på poker 3 år nu och uppfattningen jag får från honom är att han inte skulle kunna inbilla sig ett bättre yrke och ett bättre liv än det han lever nu.

 

Visst krävs ett psyke av stål och en jävligt solid ekonomi innan man ger sig in i det, men har man alla skills som krävs innefattande spelet och ekonomin/money management runt omkring så tvivlar jag på att det som vissa här verkar insinuera; att pokeryrket är bland de sämsta du kan tänka dig. Det känns som att det är en grav överdrift av någon som varit halvtiltad till och från senaste halvåret cirkus!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och även se DVD:n "Poker bustouts"

 

Den visar vad som kan hända om man inte tar hänsyn till bankrullen

och money management. Då kan man - som visas i filmen - ha varit

en av de bättre i världen och ändå tvingas leva på gatan.

 

Ingen skräckpropaganda. Ren realitet....

 

Var kan man hitta denna? pma gärna så inte dom onda modsen tar oss!:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...