Gå till innehåll

Won W/O Showdown vs Showdown winnings


bogus

Recommended Posts

Jag spelade runt 150,000 händer med ett rätt passivt solid spel. Resultatet var konstant hög showdown winnings och förlust på "won" W/O showdown. Skulle uppskatta att för varje 10$ jag vann på showdowns förlorade jag 6-7$ på W/O showdown.

 

Jag har nu bytt spelstil relativt nyligen och spelar otroligt mycket mer aggressivt. Den mest synbara effekten är att jag nu är plus på won W/O showdown. Dock verkar detta bidra till att showdown winnings blir mycket lägre. Det är t.ex inte ovanligt att jag tillomed går minus på showdown "winning" under en lång session, vilket med min förra spelstil var helt omöjligt. Resultatet blir dock ändå att det jag vinner på W/O showdown är högre än det jag eventuellt förlorar på showdowns.

 

Jag tror jag plussar mer med den nya stilen, men det är svårt att säga nåt om eftersom jag inte spelat tillräckligt många händer än.

 

Nu till frågan.

 

Kan man ha hög showdown winnings och hög won W/O showdown? Det verkar som om dom motverkar varandra.

 

Är det något i mitt spel jag eventuellt bör ändra på?

 

Nån annan som har några tankar om detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina ~500 senaste händer på stars. Det känns som att jag är inne och rotar rätt mycket. Men det har funkat riktigt bra. Plus runt 10 inköp på 1/2 under de här händerna.

Edit: Observera att jag snackar omaha.

 

Omaha (Real Money):

494 hands played and saw flop:

- 61 times out of 99 while in small blind (62%)

- 84 times out of 103 while in big blind (82%)

- 179 times out of 292 in other positions (61%)

- a total of 324 times out of 494 (66%)

Pots won at showdown - 44 out of 94 (47%)

Pots won without showdown - 113

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...