Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjipp, inte ny på forumet men däremot relativt...opinionslös. Tänkte att jag skulle hålla mer koll på var alla pengar egentligen tog vägen och hur mycket jag egentligen vinner osv.

Verkar funka ganska bra för er andra så varför inte?

Jag då? Heter Timmy för den intresserade, pluggar sista året till svetsare på industriteknikprogrammet på anders ljungstedt gymnasium. Fyllde 18 i Januari, men anser att jag har bra disciplin och tiltar sällan. Har ju förstås hänt, men brukar strunta i det någon dag om det går helt utför. (Kan även bli en fyllesession, vilket alltid slutar som himmel eller helvete för "bankrullen" vilket tar mig till nästa spörsmål; Bankrullen.

Mina bankrulleambitioner var tills nu obefintliga, men efter att ha sett hur man kan kontrollera sina utgifter respektive vinster på ett positivt sätt tänkte jag att det kunde vara en vettig idé. Har nämligen smygläst några dagböcker hos de andra skrivarna och om inte annat så kan man förbättra sina blogg/författaregenskaper. (Blogga på lunarstorm med de andra...tänkarna, har aldrig varit högsta prio för min del)

Jahaja, BR då: ca 6000 SEK i dagsläget. Har för mig om att jag kan gå upp i nivå, men jag håller mig gärna till denna nivå eftersom det är skillnad på motstånd helt enkelt. Jag fick ihop mestadels av min bankrulle när jag vann en 20+2 kvällskvist en vacker lördagsnatt. har sedan dess stabilt plussat ca 2500 på CG vilket är det enda jag håller mig till, Sit & Go´s är inte min melodi...

Spelar btw 1-3 bord i taget.

För att sammanfatta min stundvis onödigt långa presentation: Är väl en vanlig lowlimit fisk som lirar regelbundet. Ska försöka ta med regelbundna HH:s efter varje session.

PS: Detta med "forumteknologi" är inte min starka sida, men jag ska försöka lära mig lite efter hand.

EDIT: Mål! Att komma runt 8000 kr gränsen är ett delmål för att sedan kunna gå upp i nivå. Sen får jag väl se efterhand detta är iallafall för denna månad!

Postad

Här en hand som jag funderar på om jag skulle ha betat på turnen med?

Motståndaren har gjort ett mycket svagt intryck på mig, en passiv synstation som det kallas. Har tidigare bara visat upp kvalitétshänder så hans syn på floppen kan helt enkelt inte betytt annat än att jag var slagen... För övrigt så tycker jag om att beta för värde ifall det kommer ett hjärter mot aggresiva spelare, för om de bara synar brukar det indikera att man kan åtminstone betta ut dom på river om man gör en rejäl bet.

***** Hand 460478755 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 1 oktober 2007 12:23:24

Anna Turbo 7 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Hjälte (146.10)

Plats 2: obiondo (87.50)

Plats 3: MrZYX (124.68)

Plats 4: Mattias_S (191.22)

Plats 5: juskbo (69.80)

obiondo lägg LM 0.50

MrZYX lägg SM 1.00

** Giv **

Hjälte [Kh, Dh]