Gå till innehåll

Lite nybörjarfrågor


packetlss

Recommended Posts

Hej på er.

 

Jag är en ny spelare som försöker lära mig spela hold'em poker (har spelat lite privat för pengar (stud), men absolut inget seriöst).

 

Så jag har lite frågor.

 

Finns det några bra program för att analysera sitt spel (och andras med för den delen)?

 

Vilka siter/nätverk är bra att spela på?

(Har ett konto på FTP men har inte gjort mer än att lekt runt lite med play money, och det gav inte mycket, gillar klienten dock)

 

Vilket är vettigast att börja spela? NL/PL?

 

Jag har inga ambitioner på att tjäna några stora pengar på poker (än iaf :-))

 

Några andra bra starter tips?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena..

 

För att analysera ditt spel finns Pokertracker och Pokeroffice. Sen finns det lite olika tilläggsprogram till dem för att se statestik på bord och så, bla Gametime+ och AceHUD.

 

Spela på en sajt som du gillar och trivs med är väl det bästa. Tänk på att det är skatt på vinsten om sajten är utanför EU.

 

Börja spela de spelet som intresserar dig mest men på en låg nivå och se till att analysera ditt spel och läs mycket om poker, på internet och i tidningar och böcker. Lär dig att utvecklas och se det seriöst så kan du komma långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som Neuen skrev tycker jag att du ska börja spela det spelet som intresserar dig mest. Tänk dock på att de allra flesta går back i början av sin pokerkariär och för att hålla nere förlusterna kan FL vara en bra idé då man har mindre svängningar där och då kan spela flera händer.

Annars är det väl bara att spela, analysera och läsa :)

lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...