Gå till innehåll

NL 2.5/5 kr. TT ur pos


Recommended Posts

Jag har alltid problem med hur man ska spela liknande händer från blindsen så nu frågar jag er hur alla ni spelar liknande händer. Jag spelade den ju alldeles för passivt känns det som men jag vet inte riktigt hur jag borde spela den egentligen. jag hade inte spelat så mycket mt fi så jag vet inte riktigt hur han spelar men han hade väl raisat ca 15-20% av händerna hittills.

 

***** Hand 460111900 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Sunday, September 30, 2007 10:23:18 PM

Diana 27 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: nybörjare7 (990.00)

Plats 2: -rob- (420.92)

Plats 3: TamsAnna (844.75)

Plats 4: tiltmiffo (483.80)

Plats 5: ante88 (1018.25)

tiltmiffo lägg LM 2.50

ante88 lägg SM 5.00

** Giv **

ante88 [10r, 10k]

*** Bet Runda 1 ***

nybörjare7 Lägg

-rob- Höj till 20.00

TamsAnna Lägg

tiltmiffo Lägg

ante88 Syna 20.00 reraise? det kanske blir lättare att spela den postflop då?

*** Flop(Board): *** : [3h, Dr, 8s]

*** Bet Runda 2 ***

ante88 Passa borde jag beta för information här?

-rob- Satsa 25.00

ante88 Syna 25.00 eller här kanske? väljer att bara syna i alla fall och se vad som kommer på turn. kanske en fold t o m? men ddet tyckte jag kändes lite för tight

*** Turn(Board): *** : [3h, Dr, 8s, Dk]

*** Bet Runda 3 ***

ante88 Passa andra damen sitter ju ganska fint. chansen minskar ju att han har en dam iaf, ska jag beta för information?

-rob- Passa

*** River(Board): *** : [3h, Dr, 8s, Dk, 9s]

*** Bet Runda 4 ***

ante88 Passa här tänker jag att om han nu betade tom på flop så har han troligtvis inte förbättrat sin hand men om jag betar blir jag nog inte synad av så många händer jag slår. därför väljer jag att check-calla

-rob- Satsa 60.00

ante88 Syna 60.00

 

Så, spelade jag den för passivt eller kan man spela en sån här hand såhär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast 3-bettar jag preflop...

 

Men om jag bara synar preflop så check/synar jag flop.

Nu när det kommer en Q till hade check/synat igen annars hade jag check/foldat.

 

På river bettar jag oftast och hoppas han har 44-77/åtta/nia/A högt.

Men om du känner att han kommer bluffa river så antar jag att check/syn river är okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar den för passivt. Absolut.

 

Om du tänker syna hans bet så är det absolut bättre att beta själv. Om han har en bra Dam eller överpar så reraisar han sannolikt.

 

Damen på turn måste ses som mycket skrämmande för fi om du betat ut på floppen efter en kallsyn.

 

Jag förstår inte riktigt vad du skriver, men du förespråkar alltså att göra om handen till bluff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ojdå sg nu att jag såkade sätta den i mid&highstakes. det råkade bli lite fel där :lol:

 

okej men det verkar vara lite spridda åsikter om hur man borde spela den här handen. Vad tror ni om att reraisa preflop? jag tror att den skulle bli lättare att spela postflop då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar den för passivt. Absolut.

 

Om du tänker syna hans bet så är det absolut bättre att beta själv. Om han har en bra Dam eller överpar så reraisar han sannolikt.

 

Damen på turn måste ses som mycket skrämmande för fi om du betat ut på floppen efter en kallsyn.

 

Jag förstår inte riktigt vad du skriver, men du förespråkar alltså att göra om handen till bluff?

 

Första stycket handlar om floppen. Kallsynen i andra stycket handlar om preflop.

 

Ja...bluff typ. I vart fall hindrar man fi från att bluffa. Checkar vi turn å fi betar blir ju handen nästan omöjlig att vinna å spela vidare, således bättre att beta själv tycker jag.

 

Synar fi måste vi dra i bromsen. Men då tycker jag att man har gjort vad man kunnat med handen.

 

 

Tycker/Tror jag;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar pre, har inte någon lust att bygga pott med tt. Jag raisar floppen

 

aah, men på överkortsfloppar offpos utan några riktiga drag, DÅ tycker du om att bygga monsterpott? :P

 

re-raise pre, som spelat ok flop+turn men betta river=måste (ganska enkelt att folda mot motlägg dessutom). går hitta gråtsyn med rätt mycket av fi... Som nu spelat slår du endast bluff med möjligtvis en valuebet av a8/a9 å liknande (dock så svenska så knappast ^^)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok då har jag fått lite synpunkter på mitt spel då. verkar som att jga inte spelade den så jättetokigt ändå. kanskeborde ha reraisat preflop bara som jag misstänkte. Såhär slutade handen iaf om någon var nyfiken:

 

*** Showdown *** : Rake: 5.30 Totalpott: 207.20

-rob- [7s, 5s] Par i damer Vinst: 0.00

ante88 [10r, 10k] Två par, damer och tior Vinst: 207.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
jag hade synat pre flop och rejsat post flop och definitivt betat turn

 

Spelar ofta likadant, då man ofta ändå ställs inför svåra beslut på flop och tycker därmed inte det finns så mkt värde i att bygga stor pot pre. Dock så finns det ju gånger man reraisar pre, men call pre, raise flop är väl mitt standardtips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...