gladdrkim Postad 29 September , 2007 Rapport Share Postad 29 September , 2007 Hej, jag tänker föra dagbok så jag kan spela seriöst för en gångs skull. Jag har alltid bara satt in pengar sen gått in med allt på samma bord ungefär, sen plockat ut vid plus =) Men nu skare spelas lite seriösare, börjar med 1125$ på 50NL och arbeta mig uppåt! Ska försöka få in så mkt handanalyser som möjligt så ni får hjälpa mig lite =) Jag kör 6 st SH bord sammtidigt. Kommer även försöka klonka nån turre lite då o då. Mina första delmål är 1) Spela ihop så jag kan ta ut pengar till en ny dator då min dator klappar ihop om jag ska öppna 4 bord på pokern KLAR 2) Efter det ska jag upp till $3k så jag kan börja köra seriöst på NL100$ KLAR 3) Arbeta mig upp till $6k så jag kan börja grinda på NL200$ KLAR 4) Få upp rullen till $10k så jag kan ta ut $2k för att göra ngt kul, så man känner att man får ut ngt av detta.KLAR 5) Komma upp till $15k så jag kan börja grinda NL400$ Det kommer kankse upp mer mål efterhand när jag kommer på Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 29 September , 2007 Rapport Share Postad 29 September , 2007 Nice, pumpa upp lite resultat asap Dra gärna din historia också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gladdrkim Postad 29 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 September , 2007 Hmm historia, jag fick väl upp ögonen riktigt ordentligt föra ca 1 år sedan då jag jag vart sjukskriven 1 månad, innan dess hade jag spelat mest frirullar och bara satt in några hundringar i taget, jag hittade då en bonus som gav mig 50$ gratis på en sida, det gick bra som fan, efter den månaden hade jag spelat ihop lite över 10k$! Sen efter det har jag ströspelat, satt in lite här o där och faktis +:at oftast =) Dagens resultat efter 1,30 timmars spel: 109$+ Jag har även en rakeback på 40% samt en bonus som jag börjat jobba på. Men har inte listat ut än hur jag kan se hur mkt jag betalt i rake =) Bankrulle: 1234$ Någon som kan berätta hur man kan få in handhistorik här? Asså hur man gör lättast för att få in vissa händer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokerfejset Postad 29 September , 2007 Rapport Share Postad 29 September , 2007 Skaffa pokertracker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gladdrkim Postad 29 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 September , 2007 Skaffa pokertracker. Hur och var? =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tomtah Postad 29 September , 2007 Rapport Share Postad 29 September , 2007 Hur och var? =) Det är ett friståendeprogram som ger dig statistik över ditt och dina motståndares spel. T.ex. hur ofta dina motståndare går till floppen, hur mycket plus du har gått osv. Pokertracker kostar tyvärr pengar och även om det finns flera liknande program har jag inte hittat något gratis. (Jag har dock ett program som heter poker indicator som funkar bra trots att jag inte betalat ett öre för det if you know what i mean ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gladdrkim Postad 30 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 September , 2007 Det är ett friståendeprogram som ger dig statistik över ditt och dina motståndares spel. T.ex. hur ofta dina motståndare går till floppen, hur mycket plus du har gått osv. Pokertracker kostar tyvärr pengar och även om det finns flera liknande program har jag inte hittat något gratis. (Jag har dock ett program som heter poker indicator som funkar bra trots att jag inte betalat ett öre för det if you know what i mean ) Hehe jag förstår =) Men vart köper man pokertracker, och vad kostar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gladdrkim Postad 30 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 September , 2007 Spelat en mindre session nu på ca 45 minuter, gick bra till en början men sen rök allt jag låg plus på 1 hand, fick AA d blir all in pre med 85 i stacken, han täckte mig och hade KK och träffar settet tyvär =( Dagen resultat: 14$+ Bankrulle: 1248$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gladdrkim Postad 2 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 Oktober , 2007 Jag har glömt o posta hur det gott senaste dagen men här kommer d =) Cashgames: +373$ MTT: -70$ Bankrulle: 1551$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gladdrkim Postad 2 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 Oktober , 2007 Jag fortsätter och gå + =) Ni får nog tyvär vänta med handanalyser för jag får inte igång mitt PT som jag skaffat nu =( Cashgames: +130$ Bankrulle: 1681$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gladdrkim Postad 4 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Oktober , 2007 Texas Hold'em $0,5-$1 NL (real money), hand #P4-51104088-41 Table Fremont, 4 Oct 2007 4:26 AM ET Seat 1: fishman118 ($15.10 in chips) Seat 3: bobby_buds ($154.70 in chips) Seat 8: HERO[ , ] ($83.90 in chips) Seat 9: D0NATIONS2ME ($100.90 in chips) Seat 10: Zorkas ($83.15 in chips) ANTES/BLINDS Zorkas posts blind ($0.50), fishman118 posts blind ($1). PRE-FLOP bobby_buds calls $1, HERO bets $5, D0NATIONS2ME folds, Zorkas folds, fishman118 folds, bobby_buds calls $4. FLOP [board cards ,, ] bobby_buds checks, HEROchecks. TURN [board cards ,,, ] bobby_buds bets $1, HERObets $5, bobby_buds bets $14, HEROcalls $10. RIVER [board cards ,,,, ] bobby_buds checks, HEROchecks. Vad tycker ni om denna hand? Spelade jag den bra/dåligt isf vad skulle jag gjort annorlunda? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gladdrkim Postad 4 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Oktober , 2007 Texas Hold'em $0,5-$1 NL (real money), hand #P4-51101201-35 Table Cucuta, 4 Oct 2007 1:57 AM ET Seat 1: Kambleri2 ($254.50 in chips) Seat 7: Legolas2k2 ($167.35 in chips) Seat 8: HERO[ , ] ($164.45 in chips) Seat 9: faalo1 ($92.35 in chips) ANTES/BLINDS Kambleri2 posts blind ($0.50), Legolas2k2 posts blind ($1). PRE-FLOP HERO bets $4, faalo1 folds, Kambleri2 bets $10, Legolas2k2 folds, HERO calls $6.50. FLOP [board cards ,, ] Kambleri2 bets $15, HERO ?? Vad ska man göra här? För övrigt så finns det inte mkt rill read, jag multitablar och har inte så stor koll då jag inte mött honom mkt tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kausti Postad 4 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2007 Texas Hold'em $0,5-$1 NL (real money), hand #P4-51104088-41Table Fremont, 4 Oct 2007 4:26 AM ET Seat 1: fishman118 ($15.10 in chips) Seat 3: bobby_buds ($154.70 in chips) Seat 8: HERO[ , ] ($83.90 in chips) Seat 9: D0NATIONS2ME ($100.90 in chips) Seat 10: Zorkas ($83.15 in chips) ANTES/BLINDS Zorkas posts blind ($0.50), fishman118 posts blind ($1). PRE-FLOP bobby_buds calls $1, HERO bets $5, D0NATIONS2ME folds, Zorkas folds, fishman118 folds, bobby_buds calls $4. FLOP [board cards ,, ] bobby_buds checks, HEROchecks. TURN [board cards ,,, ] bobby_buds bets $1, HERObets $5, bobby_buds bets $14, HEROcalls $10. RIVER [board cards ,,,, ] bobby_buds checks, HEROchecks. Vad tycker ni om denna hand? Spelade jag den bra/dåligt isf vad skulle jag gjort annorlunda? Jag ser då ingen anledning till att betta rivern. Ev. synar han med nåt svagt A som du slår, men annars blir det bara jobbigt om han raisar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gladdrkim Postad 4 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Oktober , 2007 Jag ser då ingen anledning till att betta rivern. Ev. synar han med nåt svagt A som du slår, men annars blir det bara jobbigt om han raisar. Okey, det håller jag med om och det gjorde jag, men jag är mer osäker på hur jag agerade på flop och turn =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gladdrkim Postad 3 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 December , 2007 Har nu inte skrivit på jävligt länge, men är nu tillbaka och ska försöka sköta det här mkt bättre! Jag har nu grindat mig förbi 50NL 100NL och ligger nu på 200NL Kör fortfarande 6 bord. Har fått min bonus jag snackade om som var på 1600$ Bankrullen är nu på 6440$ så jag hoppas att jag spelar bra och har lite tur just nu så jag slipper gå ner i nivå till NL100 som jag skulle göra om jag tappar några inköp nu, jag börjar känna mig mer o mer bekväm på NL200. Nu kommer det komma lite handanalyser ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gladdrkim Postad 3 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 December , 2007 Seat 3: morryoi ($64.40 in chips) Seat 4: Bebede ($100 in chips) Seat 7: HERO ($156 in chips) [ , ] Seat 8: ramirezzzz1 ($275.60 in chips) Seat 9: den0 ($85.20 in chips) ANTES/BLINDS morryoi posts blind ($1), Bebede posts blind ($2). PRE-FLOP HERO bets $6, ramirezzzz1 calls $6, den0 folds, morryoi calls $5, Bebede folds. FLOP [board cards: ,, ] morryoi checks, HERO bets $15, ramirezzzz1 bets $45, morryoi folds, HERO ??? Vad ska man göra här? Inga reads då det är multitabling. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gladdrkim Postad 3 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 December , 2007 Seat 1: Giagan ($167.40 in chips) Seat 3: HERO ($556.60 in chips) [ , ] Seat 4: kelly laim ($198 in chips) Seat 7: missblade ($203 in chips) Seat 8: -PumPen2008- ($162.45 in chips) ANTES/BLINDS kelly laim posts blind ($1), missblade posts blind ($2). PRE-FLOP -PumPen2008- folds, Giagan bets $6, HERO calls $6, kelly laim folds, missblade folds. FLOP [board cards: ,, ] Giagan checks, HERO checks. TURN [board cards: ,,, ] Giagan bets $10, HERO bets $25, Giagan calls $15. RIVER [board cards: ,,,, ] Giagan checks, HERO bets $40, Giagan bets $90, HERO ??? Vad gör man här? Slår man om, synar eller foldar man? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gladdrkim Postad 3 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 December , 2007 Seat 1: michaelbol ($198 in chips) Seat 3: nakiko x ($252.35 in chips) Seat 6: uwe9305 ($182 in chips) Seat 8: HERO($295.40 in chips) Seat 9: Sofca ($83.40 in chips) ANTES/BLINDS Sofca posts blind ($1), michaelbol posts blind ($2). PRE-FLOP nakiko x folds, uwe9305 calls $2, HERO bets $6, Sofca folds, michaelbol calls $4, uwe9305 calls $4. FLOP [board cards: ,, ] michaelbol checks, uwe9305 bets $17, HERO bets $40, michaelbol folds, uwe9305 bets $50, HERO bets $249.40 and is all-in, uwe9305 calls $109 and is all-in. TURN [board cards: ,,, ] RIVER [board cards: ,,,, ] SHOWDOWN HERO shows [ , ] uwe9305 shows [ , ] HERO wins $113.40, HERO wins $368. Spelade jag den rätt? Hade han haft lite vett så hade han ju givetvist foldat men mitt spel skriker ju set enligt mig, borde jag gjort ngt annorlunda? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JGrande Postad 3 December , 2007 Rapport Share Postad 3 December , 2007 Seat 1: Giagan ($167.40 in chips) Seat 3: IddiKim ($556.60 in chips) [ , ] Seat 4: kelly laim ($198 in chips) Seat 7: missblade ($203 in chips) Seat 8: -PumPen2008- ($162.45 in chips) ANTES/BLINDS kelly laim posts blind ($1), missblade posts blind ($2). PRE-FLOP -PumPen2008- folds, Giagan bets $6, IddiKim calls $6, kelly laim folds, missblade folds. FLOP [board cards: ,, ] Giagan checks, IddiKim checks. TURN [board cards: ,,, ] Giagan bets $10, IddiKim bets $25, Giagan calls $15. RIVER [board cards: ,,,, ] Giagan checks, IddiKim bets $40, Giagan bets $90, IddiKim ??? Vad gör man här? Slår man om, synar eller foldar man? Hand 1: Allin. Känns inte så troligt att han skulle ha höjt upp med 56 preflop. Har han ett högre set är det bara att betala av.. Sedan när du betar $40 på river har han väl bara $100 kvar och du kan omöjligt vika river för $50-60 till Hand 2: Rätt spelat, in med degen så tidigt som möjligt på den dragiga brädan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 3 December , 2007 Rapport Share Postad 3 December , 2007 Seat 1: Giagan ($167.40 in chips) Seat 3: HERO ($556.60 in chips) [ , ] Seat 4: kelly laim ($198 in chips) Seat 7: missblade ($203 in chips) Seat 8: -PumPen2008- ($162.45 in chips) ANTES/BLINDS kelly laim posts blind ($1), missblade posts blind ($2). PRE-FLOP -PumPen2008- folds, Giagan bets $6, HERO calls $6, kelly laim folds, missblade folds. FLOP [board cards: ,, ] Giagan checks, HERO checks. TURN [board cards: ,,, ] Giagan bets $10, HERO bets $25, Giagan calls $15. RIVER [board cards: ,,,, ] Giagan checks, HERO bets $40, Giagan bets $90, HERO ??? Vad gör man här? Slår man om, synar eller foldar man? Synar bara eftersom han antagligen antingen har luft eller överset. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jakelamotta Postad 3 December , 2007 Rapport Share Postad 3 December , 2007 Spelar du på Ongame? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jakelamotta Postad 3 December , 2007 Rapport Share Postad 3 December , 2007 Seat 3: morryoi ($64.40 in chips) Seat 4: Bebede ($100 in chips) Seat 7: HERO ($156 in chips) [ , ] Seat 8: ramirezzzz1 ($275.60 in chips) Seat 9: den0 ($85.20 in chips) ANTES/BLINDS morryoi posts blind ($1), Bebede posts blind ($2). PRE-FLOP HERO bets $6, ramirezzzz1 calls $6, den0 folds, morryoi calls $5, Bebede folds. FLOP [board cards: ,, ] morryoi checks, HERO bets $15, ramirezzzz1 bets $45, morryoi folds, HERO ??? Vad ska man göra här? Inga reads då det är multitabling. Jam! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mordocai Postad 3 December , 2007 Rapport Share Postad 3 December , 2007 66-handen släpper jag inte settet, du måste ju pusha där. Alla hjärter på turn dödar din hand.. 80 i potten och du har 135 kvar, given push. Varför checkar du bakom med 44 på flop? Ge gratiskort till o bli översettad + stegdrag? Har fi höjt pre där med 56 så får man betala av, men tror inte du tjänar någonting på att höja på river, du får bara syn av nåt som slår dig, förutom kanske en märkligt spelad AK. Hur blev resultaten i händerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gladdrkim Postad 4 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 December , 2007 Spelar du på Ongame? Ja det gör jag, själv då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gladdrkim Postad 4 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 December , 2007 66-handen släpper jag inte settet, du måste ju pusha där. Alla hjärter på turn dödar din hand.. 80 i potten och du har 135 kvar, given push. Varför checkar du bakom med 44 på flop? Ge gratiskort till o bli översettad + stegdrag? Har fi höjt pre där med 56 så får man betala av, men tror inte du tjänar någonting på att höja på river, du får bara syn av nåt som slår dig, förutom kanske en märkligt spelad AK. Hur blev resultaten i händerna? Min check på 44 bakom honom motiverade jag genom att jag trode han hade nada så vill ge honom ett gratiskort men det kan alltid diskuteras! 66 handen stälde jag och han foldade så den tog jag hem på flop. 44 handen tog jag det säkra före det osäkra, jag synade ner och han mucka KJ, med facit i handen så ska jag betat både flop och höjt river, men jag uteslöt nästan K* där, tyckte det var mräkligt spel på river utav honom, jag hade då iaf bara synat ner med KJ där, varför höja som honom, vad får han syn av som slår honom? Tack för all feedback! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts