Gå till innehåll

Pastan | vem är bob?

Pastafazool

Recommended Posts

Vafan - berätta mer! Vad har du gjort för jobb som journalist och varför har du tidigare velat bli journalist och varför vill du inte längre bli journalist och varför fick du "avslöja" Zlatan?

Vad skulle du plugga på Cypern? Tycker även det är lite gulligt hur du saknade morsan. ;-)

Och betygen är nog ingen fara med - har rätt bra, typ massa mvg å sånt.

Haha nä men... låter säkert som ett mongo när jag skriver men jag är rätt klyftig tror jag. Mitt betygsnitt är väl runt 19, kanske tappar lite nu - är inte så serri längre - fast det borde nog ändå räcka för att komma in på de flesta linjer. Går iofs samhäll så kraven är väl inte skyhöga. 8-)

Jaja, Må Bra för nu ska jag plugga! ;-)

Edit: Såg ditt nyaste inlägg nu och jag är uppriktigt glad över att det går bra för dig. Känns lite konstigt att bli glad över att det går bra för någon man inte ens känner irl. Jaja whatever jag är inte mer än människa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 709
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vafan - berätta mer! Vad har du gjort för jobb som journalist och varför har du tidigare velat bli journalist och varför vill du inte längre bli journalist och varför fick du "avslöja" Zlatan?

Vad skulle du plugga på Cypern? Tycker även det är lite gulligt hur du saknade morsan. ;-)

Och betygen är nog ingen fara med - har rätt bra, typ massa mvg å sånt.

Haha nä men... låter säkert som ett mongo när jag skriver men jag är rätt klyftig tror jag. Mitt betygsnitt är väl runt 19, kanske tappar lite nu - är inte så serri längre - fast det borde nog ändå räcka för att komma in på de flesta linjer. Går iofs samhäll så kraven är väl inte skyhöga. 8-)

Jaja, Må Bra för nu ska jag plugga! ;-)

Edit: Såg ditt nyaste inlägg nu och jag är uppriktigt glad över att det går bra för dig. Känns lite konstigt att bli glad över att det går bra för någon man inte ens känner irl. Jaja whatever jag är inte mer än människa.

Har gjort en jävla massa som journalist :-P. Interjvuat flera olika fotbollsspelare, bla; Isaksson, Kennedy, Källström och mr.Zlatan. Började skriva för svenskafans(sverige största fotbollssida) när jag var 12 år och "karriären" tog fart på allvar när jag intervjuade Zlatan som 16 åring(Notera att det var mer än 5 minuter, jävla media, kan aldrig säga rätt :-P). Efter det så ringde telefonen bokstavligt talat varje dag, antigen var det folk man kände som ville grattulera eller så var folket på "gringo" som jag jobbade för då som hade fått samtal från olika journalister och tv-program/event som ville göra något med mig.

Men det blev alldeles för mycket på en gång och just vid den perioden tränade jag fotboll varje dag så tröttnade på att skriva. Sedan tyckte jag att det var jävligt tråkigt att jag blev "känd" pga jag intervjuat Zlatan. Jag vill inte bli känd på en annan människas bekostnad(även ifall Zlatan var hur trevlig som helst och bl.a ställde upp på att svara på min fråga; Hur många gånger har din näsa stått i offside). Men kändes bara konsigt, jag ville ju bli en sport-journalist, men när man ser hur sport-journalister blir behandlade så kändes det skumt. Vet inte vad det var, men kändes konstigt. Tog en rast ifrån skrivandet och hittade Pokern vid sidan om. Tjänade ju en bra peng på det så var hela tiden upptagen. Sedan blev saker aldrig av och jag fick bara en massa konstiga erbjudanden. Så då bestämde jag mig för att vänta med allt till jag började på universitet. Älskar att skriva, det har jag gjort sedan jag var en liten pojk. Kommer nog att styra upp skrivandet, men arbetsmarknaden för journalister är jävligt dålig. Jävligt stor konkurans och tidningar anställer väldigt få på heltid. De tjänar mer på att ta in skribenter på deltid och det intresserar mig inte. Jag vill ha något säkert som jurist. Min mor och far gav inte upp deras liv i hemlandet för ingenting, känner att jag måste betala tillbaka till dem genom att bli något respektabelt. Inte att journalistik inte är det, för de har alltid supportat mig. Men vettefan.. kändes rätt. Farsan läste också det och var chef för bank.. så naturligt :-P

Sedan så styrde jag själv upp allting med Zlatan. Ingen hjälpte mig, ingen trodde att det var möjligt. Men som jag sagt så är jag envis och lyckades hitta ett sätt. Som det står på aftonbladet(flera tidningar som skrivit om det här, bla expressen) så ställer han nästan aldrig upp på exklusiva intervjuer. Så det var något extra :-)

Riktigt bra:-D! Ja med 19 i snitt kommer du in i princip överallt :mrgreen:. Du verkar vara en smart person så det är bara att plugga på och kolla upp all info om de yrken du är intresserad av. Sedan ska du se att allt löser sig :-)

Tack så mycket :-). Samma gäller här för dina resultat som varit riktigt bra. Bara att fortsätta på den vägen:mrgreen:. Vem vet, kanske kan dra en grindresa tillsamans under sommaren om man tjänar fett.

GL med plugget och spelandet. Kul att du kollar in i dagboken :-)

Länk till kommentar

+ 76.72

Spelade heads up nyss och plussade helt okej. Möter först en kille och tar runt 30 dollar ifrån honom innan han bangar ut och drar. Sedan möter jag en annan lirare som verkar vara "regular". Han är helt okej men har några STORA LÄCKOR. Har skrivit en jävla massa notes om honom och känner att jag har en stor edge.

Slutar spelar nu pga jag ska se film med min mor. Men talade med honom innan det och vi bestämde tid för imorgon. Har gjort honom till min buddy så ska leta upp honom så fort vi ska lira.

Lägger upp lite heads up händer senare, i slutet när jag satt med 150 dollar stack så fick jag 6-10 suited.. han höjer jag ysnar.. flpp 3-4-6.. två i min suit. han höjer.. jag re raise.. han synar.. turn kort i min färg.. jag höjer han syn. river korti min färg.. han bettar 20 dollar och lämnar 8 dollar bakom sig. en jävligt intressant hand.. blev ju tvungen att folda men ska lägga upp och se vad ni hade gjort med den read jag hade.

Ha det gött, uppdatar finare senare

btw; 2K i rullen nu. Tar nog skott på NL100 när jag känner mig i "form".

Länk till kommentar

Lägger upp lite heads up händer senare, i slutet när jag satt med 150 dollar stack så fick jag 6-10 suited.. han höjer jag ysnar.. flpp 3-4-6.. två i min suit. han höjer.. jag re raise.. han synar.. turn kort i min färg.. jag höjer han syn. river korti min färg.. han bettar 20 dollar och lämnar 8 dollar bakom sig. en jävligt intressant hand.. blev ju tvungen att folda men ska lägga upp och se vad ni hade gjort med den read jag hade.

Lägg gärna upp den handen :)

Länk till kommentar

Hehe, fan va tungt. Riktigt starkt också att du inte horade ut dig till allt och alla efter intervjun. Hur lyckades du få den förresten?

Var kommer dina föräldrar ifrån?

Och visst vore det skoj att styra upp en grindresa någnostans om det fortsätter flyta på. :-)

Good luck n' stuff

Jag hade riktigt bra flyt. Eftersom att Zlatan agent Mino Raiola är en jävla nolla med komplex så gick det inte att få tag på hans nr. Så jag gick till hotellet, precis när jag kom fram så jag att han var på väg ut. Det var en massa fans utanför hotellet så jag visste att jag var tvungen att få tag på honom precis när han skulle in i bilen. Han snackade på telefon och folk bokstavligt talat SLET i honom. Det roliga var Zlatans reaktion, han skrev på deras autograf och PUTTADE bort dem. När han lagt på luren och skrivit på autograferna så gick jag fram till honom med ett exemplar av tidningen och sa att jag ville intervjua honom. Gav honom tidningen, träffade honom dagen efter där han sa att han ställer upp. En dag efter matchen(kommer inte ihåg vilken) fick jag min intervju. Han var jävligt schyst och trevlig mot mig, men tyvärr så hamnade han och fotografen på fel fot :-P. Så hon uppfattade honom som arrogant och otrevlig.. skum tjej I tell ya

Båda mina föräldrar är ifrån Iran. Jag är född här, tydligen på södra sjukhuset. Fick reda på det här för två år sedan, har hela mitt liv trott att jag föddes i Karolinska. Snacka om att jag chockades när jag med tårar i ögonen pekade på karolinska och sa; "Titta mamma & pappa.. där föddes eran son".. fick den där "vad fan snackar du om"-blicken och fick veta sanningen. Kändes som allt var en lögn och var nära på att ta självmord... nej nu skojar jag.. men sjukhus historian är sann :-P... och att jag är ifrån Iran.

Aa.. alltså det är ju ungefär fem månader kvar. Lyckas jag hålla mina mål så åker jag till 90% på en grindresa till Thailand. Med vilka vettefan, men får styra upp det där när man har lite mer stålar och faktiskt lyckas klättra i nivå.

Detsamma, PMar dig sen om en grej:-D

Länk till kommentar

Lägg gärna upp den handen :)

Det här med att check/raise på flopp har jag testat tidigare mot honom, tom som stål och det har fungerat. Hans raise på 1.50 är enligt min read en sämre range av händer och pp upp till 99. De bättre trycker han upp lite hårdare. Men jag har sett honom raise med en jävla massa händer som k-5o, q-6o.. så hans range är bred. Optimala vore att re raise honom pre, men jag hade precis rensat honom och han blev helt jävla psykad. Hade jag stannat kvar så hade jag tjänar in en bra slant på honom då han var bra tiltad. Hursomhelst... mina tidigare c/r har fungerat perfekt då han ett tag kunde raise pre sen bli äckligt passiv post pga att han var rädd att jag skulle slå om. Så jag floppar fint, c/r honom och han synar. Turnen är PERFEKT, jag har gjort STORA bluffar mot honom där han otroligt nog allt träffat sina kort på river så jag vet att så länge river inte är spader stackar jag av honom.. utan TVEKAN... rivern är äcklig, men de enda händerna som slår mig här är :Qs: och :Ks:. Chansen är inte stor att han har en av dem, men tidigaer när han bettat halvpott så har han alltid suttit på något bra. Här bettar han 20 dollar och lämnar typ 6(!!!) dollar bakom sig. Det där skriker styrka och en hand som K7, Q7, K3, K6, K5, K4, Q6 finns definitivt i hans range. Han stackade av med K9 på 9 hög bräda när jag hade JJ, så att han syanr ner med högsta par är inget omöjligt. Det som får mig att tro att han satt på k-färgen är att han synar turnen. Annars hade han definitivt slängt sin hand på en sån farlig bräda. Men samtidigt så är han tiltad och tidigare har han bettat 1.50 med 88. Så tom triss är en möjlighet här. Så allt "goes down" på hur ofta jag synar en bluff från hans sida på en sån här bräda, och ifall det är ev+ i längden eller inte. Eftersom att han var tiltad så släppte jag handen med tanken att jag kan stacka av honom en annan gång. Men vad tycker ni? Notera att jag skulle dra om 15 minuter, ifall jag inte skulle se på filmen så hade jag kanske tänkt i andra banor. Säger inte att jag hade tagit synen, men mitt tankesätt hade nog varit annorlunda.

Vad tycker ni?

GAME #823841961: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2008-01-31 19:44:04

Table Patos (Heads Up)

Seat 3: LeCite ($156.20 in chips)

Seat 8: pokerlad6 ($50.00 in chips) DEALER

pokerlad6: Post SB $0.25

LeCite: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to LeCite 6 of Spades10 of Spades

pokerlad6: Raise $1.50

LeCite: Call $1.25

*** FLOP *** 5 of Spades6 of Hearts4 of Spades

LeCite: Check

pokerlad6: Bet $2.50

LeCite: Raise $7.00

pokerlad6: Call $4.50

*** TURN *** Jack of Spades

LeCite: Bet $15.00

pokerlad6: Call $15.00

*** RIVER *** Ace of Spades

pokerlad6: Bet $20.00

LeCite: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $66.50 Rake $1.00

pokerlad6: wins $66.50

Länk till kommentar

Sammanfattning & Februari mål

Hade sammanfattat Januari men känner att jag hade huvudet på fel grejer så det blir en väldigt kort sammanfattning; Jag plussade runt 650 dollar.

Jag ser SJUKT fram emot februari månad men vågar inte gissa på resultat. Tror att det spelmässigt kan bli dagbokens bästa månad så länge jag fortsätter att analysera mitt spel. Sedan spelar det ingen roll om jag plussar eller inte, så länge jag fortsätter att utvecklas och förbättras så är jag nöjd.

Mitt mål inför februari är helt enkelt att försöka uppnå 2008:as mål. Dvs ta steget upp till NL100. Har ju nosat på NL100 två gånger tidigare på både Everest och Prima. Tycker att spelet gått bra där och det kan bli aktuellt att ta skott igen. Spelet har ju flytit på bra de två senaste dagarna men det kan lika gärna vara insättningsriggen:mrgreen:.

Kommer att raila NL100 på iPoker för att få en bild över hur spelet fungerar, men känner att jag har en klar bild över den nivån. Vet inte när jag drar upp för att ta skott, men gissar på att jag gör det så fort jag når 2200-2400. Stoploss blir när jag faller tillbaka på 2K.

Så jag önskar er lycka till i Februari och hoppas att denna månad blir er, och såklart min:mrgreen:, bästa månad hittils.

Pastan8-)

Länk till kommentar

Angående handen:

Svårt att säga det man borde ta hänsyn till är hur ofta han checkar bakom på rivern när han inte har en superhand. Hade nog gjort en crying call ( och hoppas på det bästa).

Aa. Det lutade sig mot att ta en crying call. Men att han bettade 20 dollar och lämnade runt 6 dollar bakom sig vara bara äckligt.

Tyvärr såg jag samma person spela heads up 1/2 dollar, får hoppas att han inte gulat bort sina pengar :cry:

Länk till kommentar

+ 56

Helvete vad mycket mitt spel har förändrats. Tidigare har jag legat på stats som; 14/10/1 eller 15/8/1..

Idag efter en kort session fick jag resultat på senaste tidens utveckling;

22.75/18.76/4.22.

Som jag skrev tidigare så har jag kollat igenom mina sessioner och försökt analysera vad jag kan förbättra. Sedan har jag även nött en massa Cardrunners videos på olika nivåer. Har även talat en massa Poker med bl.a supertequila som hjälpt mig en hel del då vi talat mycket om aggression osv.

Tycker att jag inleder sessionen bra med att spela "standard spel" i runt fem minuter innan jag började slå tillbaka mot folk. På ett bord gick det så pass långt att folk synade ner mig med det mesta. Väntade in en bra hand men tyvärr var det helt kortdött så fick nöja mig med att plussa ett inköp på enbart grind. Hamnar all in en gång men splittar efter att båda träffat två par med A10 :-(.

Annars spelar jag riktigt bra, tycker att jag anpassar mig efter bordet istället för att panga på hela tiden och försöker att hela tiden tänka på vilken image jag har och hur jag kan använda det till min fördel. Spelar såklar aggressivt och min 3-bet range har gått ifrån AK och JJ+ till allt möjligt. Har även börjat squeeza, vilket jag lärt mig ifrån Heltoks video där han hans squezar ofta.

Nu vill jag inte vara för glad för allt kan hända inom poker, men med mitt nya spel ser det väldigt lovande ut och förhoppningsvis fortsätter jag att förbättras.

Nu kom min syster & sambo hem till oss så blir ingen mer spel idag.

Ha det bra,

Pastan8-)

Länk till kommentar

Jag hade riktigt bra flyt. Eftersom att Zlatan agent Mino Raiola är en jävla nolla med komplex så gick det inte att få tag på hans nr. Så jag gick till hotellet, precis när jag kom fram så jag att han var på väg ut. Det var en massa fans utanför hotellet så jag visste att jag var tvungen att få tag på honom precis när han skulle in i bilen. Han snackade på telefon och folk bokstavligt talat SLET i honom. Det roliga var Zlatans reaktion, han skrev på deras autograf och PUTTADE bort dem. När han lagt på luren och skrivit på autograferna så gick jag fram till honom med ett exemplar av tidningen och sa att jag ville intervjua honom. Gav honom tidningen, träffade honom dagen efter där han sa att han ställer upp. En dag efter matchen(kommer inte ihåg vilken) fick jag min intervju. Han var jävligt schyst och trevlig mot mig, men tyvärr så hamnade han och fotografen på fel fot :-P. Så hon uppfattade honom som arrogant och otrevlig.. skum tjej I tell ya

Båda mina föräldrar är ifrån Iran. Jag är född här, tydligen på södra sjukhuset. Fick reda på det här för två år sedan, har hela mitt liv trott att jag föddes i Karolinska. Snacka om att jag chockades när jag med tårar i ögonen pekade på karolinska och sa; "Titta mamma & pappa.. där föddes eran son".. fick den där "vad fan snackar du om"-blicken och fick veta sanningen. Kändes som allt var en lögn och var nära på att ta självmord... nej nu skojar jag.. men sjukhus historian är sann :-P... och att jag är ifrån Iran.

Aa.. alltså det är ju ungefär fem månader kvar. Lyckas jag hålla mina mål så åker jag till 90% på en grindresa till Thailand. Med vilka vettefan, men får styra upp det där när man har lite mer stålar och faktiskt lyckas klättra i nivå.

Hehe intressant dedär me Zlatan.

En grymt skön kille i min klass kommer från Iran - DJ Abdi. :mrgreen: Han var där nere i två och en halv månad och har en del roliga anektdoter därifrån.

Han berättade att det typ var förbjudet att se på porr där nere så när han var på ett internetcafe var det grupper om 5-7 personer på 18-25 år som stod och kollade porr samtidigt som dom skymde så ingen myndighet eller annan olämplig person skulle se.

Hans förklaring på att "gay" var i toplistan på googles mest sökta ord i Iran var att dom enda som gick igenom processen att skaffa internet var dom perversa bögarna. :-)

Ja, han är rätt skum...

Detsamma, PMar dig sen om en grej

Väntar med spänning!

Skoj att du känner att du utvecklas också, vi verkar gå framåt rätt så lika så se till att du inte rushar ifrån för snabbt nu..8-)

Länk till kommentar

Hehe intressant dedär me Zlatan.

En grymt skön kille i min klass kommer från Iran - DJ Abdi. :mrgreen: Han var där nere i två och en halv månad och har en del roliga anektdoter därifrån.

Han berättade att det typ var förbjudet att se på porr där nere så när han var på ett internetcafe var det grupper om 5-7 personer på 18-25 år som stod och kollade porr samtidigt som dom skymde så ingen myndighet eller annan olämplig person skulle se.

Hans förklaring på att "gay" var i toplistan på googles mest sökta ord i Iran var att dom enda som gick igenom processen att skaffa internet var dom perversa bögarna. :-)

Ja, han är rätt skum...

Väntar med spänning!

Skoj att du känner att du utvecklas också, vi verkar gå framåt rätt så lika så se till att du inte rushar ifrån för snabbt nu..8-)

Haha ja du, finns mycket att berätta om Iran :-P. Tyvärr är det många som tror dåligt om Iran, tror att allt är torrt och dött. Men kan senare lägga upp bilder från väldigt fina platser, Iran är nog enda landet i världen som har alla typer av klimat. Vi har en av världens bästa skidbackor(tro eller ej:-D), öken.. ja u name it.

Du har ju redan ryckt ifrån mig en hel del :-P. Får klonka en turnering och ta ikapp :mrgreen:. Har en 920 dollar bonus som jag nog kommer att bli klar med runt nästa månad. Inte mycket men 9 inköp till NL100 och 18 till NL50. Så I'll get there :mrgreen:

GL

Länk till kommentar

Det här är ingen stor hand men vill gärna täppa igen mina luckor.

Jag gör en standard raise på 2 dollar och får en väldigt liten omslag på 3.5 dollar. Jag är i pos. mot han som slog om, men har en person bakom mig som jag vet kommer att syna. Så jag tar en syn här i hopp om att träffa bra och stacka. Men nu i efterhand känns det fel då jag redan pre vet att jag går upp emot AQ+, JJ+ från han som rr och att den andra sitter på pockets eller en hand som KQ,KJ. Vilket gör att jag verkligen måste floppa bra.

Eftersom att det redan ligger runt 9.5dollar i potten så synar jag med min J10.

Floppen är egentligen ofarlig mot han rr range. Speciellt när han checkar, men han bakom mig skrämmer mig så jag checkar bakom. På turn kändes det som att jag kunde bluffa handen bort från dem men väljer att folda då små rr på NL50 oftast är nöten.

Vad tycker ni? Är det här fold redan pre? Trots att jag får så fina odds att syna? Och vart ska jag göra min move, redan på floppen och riskera att han som började rr push? Med tanke på hans rr pre så har vi en klar range på honom. Det finns större chans att han sitter på pockets mellan JJ-AA än AQ eller AK. Därför foldade jag. Men det här kanske tom är fold pre?

GAME #825015052: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2008-02-01 17:07:06

Table Piet Retief

Seat 1: PartyyINpantS ($68.65 in chips)

Seat 3: Musasi111 ($68.15 in chips)

Seat 5: LookMyWay ($49.75 in chips)

Seat 6: Goldfish92 ($49.25 in chips)

Seat 8: LeCite ($60.80 in chips)

Seat 10: 12321131 ($81.20 in chips) DEALER

PartyyINpantS: Post SB $0.25

Musasi111: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to 12321131 6 of Diamonds6 of Clubs

Dealt to PartyyINpantS Queen of ClubsAce of Clubs

Dealt to LeCite Jack of Hearts10 of Diamonds

LookMyWay: Fold

Goldfish92: Fold

LeCite: Raise $2.00

12321131: Call $2.00

PartyyINpantS: Raise $5.50

Musasi111: Fold

LeCite: Call $3.75

12321131: Call $3.75

*** FLOP *** 9 of Spades5 of Diamonds3 of Hearts

PartyyINpantS: Check

12321131: Check

*** TURN *** 7 of Diamonds

PartyyINpantS: Bet $11.00

12321131: Call $11.00

*** RIVER *** 7 of Clubs

PartyyINpantS: Check

*** SUMMARY ***

Total pot $37.80 Rake $1.95

12321131: wins $37.80

Länk till kommentar

Låg bra till i en 10K garre deepstack.

Höjer med 55, 150/300 blinds. Höjer till 750.. 4 synar.

flopp :Kr::4r::2r:.. alla checkar.. nästa kort en tvåa.. alla checkar.. nästa kort en svart sexa. en bett 300.. en annna synar bara.. jag ställer in.. han sm bettar foldar och den som synade synar mig:S..låg typ 3500 i potten.. han synar mig med K-10.

Jag kände av svaghet och spelade på det. Skitigt spelat?

Har 5K med blinds åp 200/400. Behöver tur nu

Länk till kommentar

fyfan är illamående nu :shock:

Lyckas bygga min stack till 17k.. blinds 500/1000

utg dubblar blidnsen

jag sitter med 44 och ville syna. men foldar.

bb synar och floppen visar en fyra.. han som börjad raise har lika mycket i stack som mig och bettar 2K..

får hoppas att han hade högre set:cry:

37 på bb.. my day :)

EDIT: har 16370. 15 kvar till ITM. Känns kallt att satsa på ITM så kommer att försöka göra något av min stack utan att donka.

brejk nu!

Länk till kommentar

Lycka till kompis - kan inte kommentera handen då turneringar inte är min starka grej.

Din JT hand hade jag nog foldat pre men det beror väl lite på motstånd och känsla.

När kommer mitt pm? Jag är nyfiken! 8-)

Så fort turneringen är över så kommer du att se en etta vid "privata meddelanden" :-).

Ty mate!

Skämms lite nu, 4 pers kvar till ITM och jag foldar 77 på sb och AJs nu från sen position. 17,5K med blinds på 1K/2k. ITM 68 dollar.. alltså 35 dollar uppåt.. inget man jublar över.. men ett halvt inköp :-P

Jepp lutar mig mot att j10 är fold pre iom att han den efter mig också synar. Ligger bakom bådas range och bara onödigt att dra mig in i en hand som är väldigt svår att dra sig ur.

EDIT: ITM nu. Nu är det final table eller inget

Länk till kommentar

Fyfan.. Dubblar från 10K till 25K genom att gå all in hela tiden

blinds 1500/3000.

knapp med 15K till ställer.. jag synar med :Ar::8r:. Han har 5-5

Flopp :Qr::Jr::4k: sen en till smutisg femma. och river A..

sen va jag sb.. utg dubblar.. jag ställer med :10s::6s:.. turn ger mig färgdrag + två levande par kort + tre till outs för split mot hans QJ och prickar inget.

+35

Tycker att jag spelade turneringen bra och är nöjd över min A8 syn. Ändå brinner det i hela kroppen och jag svettas lika mycket som jag svettades en normal dag i cypern. Vet att jag på egen hand kan bli bra på turneringar, men har för svag psyke för att verkligen nå dit :-(. Får väl försöka läsa en bok, synd bara att man inte har polare/bekanta som är bra på turneringar och orkar ge tips&tricks. Well well..

Länk till kommentar

+ $99,24

Dagens stats; 24.23/20.90/3.84

Kommer att börja update som vanligt snart. Alltså med information om sessionerna osv.

Vad ska jag säga.. plusset är tack vare min nya spelstil. Folk tröttnar på mig och mina ständiga raise/3bet att de slänger sina pengar på mig. Är någorlunda besviken på att det bara slutade på runt 100 dollar uppåt då jag spelade riktigt bra. Men finns inte mycket att göra åt saken, blev översettad och utdragen ett par gånger. Sedan så synar ju folk till slut ner med allt möjligt skit, men när jag väl träffar så vinner jag bra.

Verkligen synd att jag blev utdragen så många gånger :-P. Hamnade all in med AA t.ex mot KK som sätter färg på turn, AA mot J10s som drar ut mig på rivern när jag ställt in honom på turn(han hade bara färgdraget). Men det är Poker, finns absolut inget att göra åt saken. Jag gör om samma move om och om och om och om och om igen :-P.

Tänkte slänga upp några HH som är semi intressanta;

Har varit äckligt dryg på det här bordet. Har 3-bettat folk hela tiden och när de väl synat har jag spelat ut dem på flopp. Så att den här liraren stackar av här, är ju i normala fall skumt och konstigt, men mot mig, den "historia" vi har osv är det inget konstigt. Notera att jag först tappade min stack till 25 dollar pga en person synade ner mig med en konstig hand. Byggde upp rullen till 100 ENBART tack vare spel och här slår jag upp enbart pga en anledning; Pga det är just 12311131 som jag möter(varit riktigt dryg med 3-bets mot honom).

GAME #826773645: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2008-02-02 20:39:07

Table Chieti

Seat 1: jameTHAI ($51.45 in chips)

Seat 3: 12321131 ($132.23 in chips)

Seat 5: LeCite ($100.35 in chips)

Seat 6: KotiahAA ($26.80 in chips) DEALER

Seat 8: nebadon ($40.70 in chips)

Seat 10: xell107 ($50.00 in chips)

nebadon: Post SB $0.25

xell107: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to 12321131 Ace of HeartsJack of Hearts

Dealt to LeCite 9 of SpadesKing of Spades

jameTHAI: Fold

12321131: Raise $2.00

LeCite: Raise $6.00

KotiahAA: Fold

nebadon: Fold

xell107: Fold

12321131: Call $4.00

*** FLOP *** Ace of SpadesQueen of SpadesJack of Diamonds

LeCite: Bet $10.00

12321131: Raise $20.00

LeCite: Call $10.00

*** TURN *** 3 of Spades

LeCite: Bet $35.00

12321131: Call $35.00

*** RIVER *** 7 of Diamonds

12321131: Bet $71.23

LeCite: Allin $39.35

*** SUMMARY ***

Total pot $230.33 Rake $3.00

12321131: wins $31.88

LeCite: wins $198.45

Här visar han upp en bluff efter att ha ställt in på turn. Är riktigt besviken då jag hela tiden hade musknappen på "call" men bangade ur sista sekunden. Det kändes bara så skumt och en move som man inte gör med en stark hand. Det enda som fick mig att tveka var ifall han gjorde samma move med AK,AQ och pp. JAG tycker att jag spelade handen fel då jag inte hade den fokus jag bör ha haft på bordet och motståndaren. Annars så skrek "rösten inom mig"(har sagt instinkt för många gånger); SYNNAA SYYYNAA SYYNA!

GAME #826816226: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2008-02-02 21:09:32

Table Lephalale

Seat 1: Pr0MuGGL ($31.35 in chips)

Seat 3: LeCite ($54.25 in chips)

Seat 5: JackDaShipper ($77.50 in chips)

Seat 6: szwindel ($52.55 in chips)

Seat 8: CPR75093432 ($121.05 in chips)

Seat 10: steinberger ($48.00 in chips) DEALER

Pr0MuGGL: Post SB $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to steinberger Jack of Clubs10 of Spades

Dealt to LeCite Ace of SpadesJack of Hearts

JackDaShipper: Fold

szwindel: Fold

CPR75093432: Fold

steinberger: Raise $2.00

Pr0MuGGL: Fold

steinberger: Call $4.50

*** FLOP *** 8 of Hearts7 of Clubs7 of Spades

steinberger: Call $10.00

*** TURN *** 3 of Spades

steinberger: Allin $31.50

*** SUMMARY ***

Total pot $63.10 Rake $1.65

steinberger: wins $63.10

Slår om på knappen med 3-4s och han MINI raisar mig. Gör jag rätt som synar eller är jag ute och cyklar? Här tänker jag att det finns bra implicita odds samtidigt som ifall jag träffar och stackar av honom så får jag en drömimage på bordet... vad tycks?

GAME #826805766: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2008-02-02 21:02:09

Table Lephalale

Seat 1: RankX ($119.15 in chips)

Seat 3: LeCite ($55.85 in chips) DEALER

Seat 5: JackDaShipper ($80.50 in chips)

Seat 6: szwindel ($50.00 in chips)

Seat 8: CPR75093432 ($115.50 in chips)

Seat 10: RFM23 ($54.50 in chips)

JackDaShipper: Post SB $0.25

szwindel: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to LeCite 4 of Diamonds3 of Diamonds

CPR75093432: Raise $2.00

RFM23: Fold

RankX: Fold

JackDaShipper: Fold

szwindel: Fold

CPR75093432: Raise $10.00

LeCite: Call $6.00

*** FLOP *** 8 of SpadesQueen of DiamondsJack of Spades

CPR75093432: Bet $22.00

*** SUMMARY ***

Total pot $45.55 Rake $1.20

CPR75093432: wins $45.55

Måste ut med hunden nu men ska försöka leta fram mer intressanta händer.

Länk till kommentar

HU...... - 155 ( HU )

Spelade dåligt som fan, hade även en del oflyt.

Dubblade donkigt mot en lirare, var bara minus 50 dollar men spelade vidare och torskade yttligare 100 dollar :)

Så jävla trött på Poker när sånthär bajsfittskit ska hända.

Aja... blir inget mer spel för ikväll.. får ta igen på 6-man.. om jag inte gular!

Det här är en HU regular.. dumt att lira honom.. skulel dra ut när han satte sig ner.. men men.

GAME #827202348: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2008-02-03 02:24:04

Table Grenadier (Heads Up)

Seat 3: shalala99 ($100.85 in chips)

Seat 8: LeCite ($62.22 in chips) DEALER

LeCite: Post SB $0.25

shalala99: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to shalala99 Ace of Hearts2 of Hearts

Dealt to LeCite Queen of Clubs7 of Diamonds

LeCite: Raise $2.00

shalala99: Call $1.75

*** FLOP *** 3 of HeartsJack of HeartsQueen of Diamonds

shalala99: Check

LeCite: Bet $3.50

shalala99: Raise $11.00

LeCite: Call $7.50

*** TURN *** 4 of Diamonds

shalala99: Check

LeCite: Bet $16.00

shalala99: Call $16.00

*** RIVER *** 5 of Clubs

shalala99: Bet $34.00

LeCite: Allin $32.97

*** SUMMARY ***

Total pot $124.47 Rake $1.00

shalala99: wins $124.47

Solklar fold pre hans 4-bet är ju LOLOLOLOLOLO-FOLD

GAME #827200447: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2008-02-03 02:21:31

Table Grenadier (Heads Up)

Seat 3: shalala99 ($52.40 in chips) DEALER

Seat 8: LeCite ($112.27 in chips)

shalala99: Post SB $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to shalala99 Ace of DiamondsAce of Hearts

Dealt to LeCite King of HeartsAce of Clubs

shalala99: Raise $1.50

LeCite: Raise $5.00

shalala99: Raise $13.00

LeCite: Allin $106.77

shalala99: Allin $37.65

*** FLOP *** 7 of SpadesJack of Diamonds4 of Hearts

*** TURN *** 6 of Clubs

*** RIVER *** 10 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $163.67 Rake $1.00

shalala99: wins $103.80

LeCite: wins $59.87

Länk till kommentar

+ 44 dollar

Spelade en väldigt kort session av 6-max där jag även hade ett bord NL100 öppet. Det gick bra och jag plussade 28 dollar på bordet efter 62 händer. Men kände att jag spelade med scared money så det enda rätta var att stänga av bordet.

Alltså blev det ett mini plus på NL50 borden där jag friskt blir utdragen. Har lärt mig att hantera utdragningarna bättre och nyss var jag med om en utdragning där jag tycker att jag spelar bra och jag gör om samma move igen.

Har ingen historia mot honom, men 3-bettar och floppar hålstege draget. Gör en vanlig CB och turn ger mig topppar. Nu bettar han ut 14 dollar och jag vet att han inte sitter på QJ. Det synar han inte OOP. Om han nu sitter på en slowspelad AA så har jag fortfarande fyra kneckt, två kungar och tre dam att luta mig tillbaka mot. 9 outs vilket inte är mycket, men 18%. Men jag vet att jag leder när pengarna åker in och det är just varför jag motiverar det med att jag gör samma move om igen.

Han tänker till sista sekunden och synar med färgdrag, hålstege drag + A drag. Han sätter A och jag stackar av... Var det här fel eller rätt spel av mig?

GAME #827851628: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2008-02-03 16:41:28

Table Chilliwack

Seat 1: bambiswife ($26.90 in chips)

Seat 3: marianotelul ($78.00 in chips)

Seat 5: LeCite ($55.05 in chips)

Seat 6: mwjklfc ($50.48 in chips)

Seat 8: nebadon ($47.75 in chips) DEALER

Seat 10: SonOfSven ($9.00 in chips)

SonOfSven: Post SB $0.25

bambiswife: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to LeCite Queen of HeartsKing of Clubs

Dealt to marianotelul Ace of SpadesQueen of Spades

marianotelul: Raise $2.00

mwjklfc: Fold

nebadon: Fold

SonOfSven: Fold

bambiswife: Fold

marianotelul: Call $4.00

*** FLOP *** 9 of Spades10 of Diamonds5 of Spades

marianotelul: Check

marianotelul: Call $10.00

*** TURN *** King of Hearts

marianotelul: Bet $14.00

LeCite: Allin $39.05

marianotelul: Call $25.05

*** RIVER *** Ace of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $107.85 Rake $3.00

marianotelul: wins $107.85

Länk till kommentar

F.o.m imorgon kommer jag att börja redovisa resultaten som jag gjorde förut. Fokuserar ju mycket på spelet men kommer ändå att skriva in resultaten.:oops:

Var menat att jag skulle ta igen backet idag HU på 6-max, men fick bara in 44 dollar. Spelade i runt en timma innan mor kom hem och vi skulle äta mat. Borden var jävligt torra så tyckte att det var ett bra beslut att stänga av.

Sedan när jag skulle dra igång igen kände jag att jag var trött. Så det blir ingen mer spel idag. Vill inte spela trött, det gjorde jag igår och tappade 3 inköp HU.

Det är så jävla sick just nu. Jag har på allvar hittat tillbaka till mitt lir och statsen idag slutade än en gång på runt 22/20/3. Det går frammåt och jag känner att jag har en väldigt stor edge på NL50 6-max borden. Det roliga är att förut var jag nervös inför varje session pga jag var tvungen att ha flyt & tur för att gå plus. Nu känns det som att jag plussar på mitt spel, då jag själv ger mig själv förutsättningen att stacka någon pga de tröttnar på mig och inte tror på mig längre. Och det roliga är att jag aldrig stackat en person som har över 20 dollar. Så har tyvärr inte haft flyt, så ni kan tänka er hur det går när jag väl har flyt :mrgreen:. Med mitt spel idag kommer jag definitivt att klättra upp till NL100 snart. Jag vill bara ha 24-25 inköp innan jag verkligen tar steget upp. NL100 är väldigt lik NL50. Folk är weak/tighta och väldigt passiva.

Aja trevligt att man aldrig får svar på HHs :(. Tror att folk mest är vana med att jag flyttar runt mellan en massa sidor och whinar om skit i dagboken. Det har nog skrämt de gamla läsarna, får hoppas att de orkar hitta sin väg tillbaka.

Blir inget spel idag så får hoppas att jag plussar imorgon. Blev sammanlagt 115 dollar neråt idag, inget jag är ledsen över då jag vet att jag kan ta igen det på en dag :D

Rejlar urmyrakeback som lirar sunday warm up nu :-D. Får hoppas att han klonkar! go go go

Hörs imrn,

Pastan8-)

Länk till kommentar

Handen ovan. Alltså den med AQs mot KQo

På turn spelar den sig självt, när han satsar ut ger han sig odds att syna om du går all in. Jämför pottods med odds att vinna handen.

Du gör rätt han gör rätt när han synar efter du pushat.

Aa men jag föstår mig inte på hans 14 dollar raise. Nu har jag ju varit aggressiv på flopp och ibland har jag märkt att folk försöker vara kreativa och hugger till på turnen. Så hur ska man liksom tolka hans 14 dollar bett. När jag ställer in så är det runt 15-16 dollar kvar, för att vinna 100 dollar liksom, här finns ju inte fold för honom.

ty

Länk till kommentar

• Skapa nytt...