Pastafazool Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 http://www.megaupload.com/se/?d=NK157X16 Klicka här för att ladda ner filmen Någonstans i filmen så stöter jag på kurtkatt(forumit med dagbok) och talar om värde att sitta ner på samma bord; jag menade inte på något sätt att jag är en bättre spelare, utan menade att jag hade för mig att han var väldigt aggressiv och att det möjligtvis fanns värde i det ifall man träffade hårt. Men satte mig inte ner på bordet delvist pga jag vet att han är bra. Hoppas att ingen fastnar för det. Aja hoppas att någon orkar kolla och kommentera!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zumsar Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Riktigt kul med film, ska sätta mig ner och titta på den så fort jag får tid samt kommentera om det är något som verkar skumt. Kan dock ta ett par dagar eftersom jag har lite att stå i. Mycket tydligare och mer estetiskt tiltalande resultatrapportering nu också, bra jobbat! Det enda jag undrar över är Antal H: 1H? Fortsatt lycka till med liret! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Riktigt kul med film, ska sätta mig ner och titta på den så fort jag får tid samt kommentera om det är något som verkar skumt. Kan dock ta ett par dagar eftersom jag har lite att stå i. Mycket tydligare och mer estetiskt tiltalande resultatrapportering nu också, bra jobbat! Det enda jag undrar över är Antal H: 1H? Fortsatt lycka till med liret! Riktigt schyst att du kommer titta på filmen. Behöver ju all feedback som går att få för att utvecklas . Du har ju grindat din väg genom samtliga nivåer på JUST Everest vilket gör att din analys blir riktigt intressant Nice att du tycker så. Den förra var väldigt otydlig och efter ett tag kände jag mig också lost. Men nu tycker jag att allt är tydligt. Antal hours; 1 hour .. Tack så mycket:-D och detsamma! Får hoppas att du klonkar i EPT och cruisen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
scrolllock Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Fan va nice med film! Ska bli riktigt kul o se. Då jag själv inte har klivit upp på NL50 än så kan det ju va kul o se och kanske man kan lära sig nått Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Fan va nice med film! Ska bli riktigt kul o se. Då jag själv inte har klivit upp på NL50 än så kan det ju va kul o se och kanske man kan lära sig nått Vad roligt att du tycker det:mrgreen: Vilken nivå lirar du på? NL50 är väldigt lik NL25. Gäller bara att spela simpel ABC Poker. Har hört att NL25-NL100 är väldigt lika, så jag tror att jag kan ta med samma spel upp till till NL100. Men vore kul ifall du lärde dig något från videon, kan ge Card Runners som tips, de tar upp riktigt bra grejer. Finns en lirare som heter Brystamar. Han släppte en 5 serie video som var menad för hans polare, men kom på att han lika gärna kunde göra en video serie för alla low limit spelare(NL25-NL100). Han tar upp sjukt viktiga grejer som är obligatoriska för de här nivåerna. Så bli medlem på Cardrunners:-D Grymt I tell ya... gl! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Läst igenom dagboken, det mesta! Ska kolla på filmen nu, spelar själv NL40-NL50! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Läst igenom dagboken, det mesta! Ska kolla på filmen nu, spelar själv NL40-NL50! Nice! Antar att du lirar på Prima då? Om du läst dagboken så vet du nog vad jag tycker om Prima. Det värsta jag vet, värsta jag varit med om. Kul att du ska titta på den.. ser fram emot feedback8-) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laser Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Dragit ner filmen kollat igenom halva och ska se klart den på onsdag, ska till din hemstad imorgon för jobb och ett besök på CC såklart. Har lite kommentarer men kommer sen när jag sett hela. Men sett bra ut än så länge Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Nice! Antar att du lirar på Prima då? Om du läst dagboken så vet du nog vad jag tycker om Prima. Det värsta jag vet, värsta jag varit med om. Kul att du ska titta på den.. ser fram emot feedback8-) Yes box! Gillar klienten grymt mycket, speciellt miniview! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Dragit ner filmen kollat igenom halva och ska se klart den på onsdag, ska till din hemstad imorgon för jobb och ett besök på CC såklart. Har lite kommentarer men kommer sen när jag sett hela. Men sett bra ut än så länge Trevligt . Hur länge är du här da? Nice och blir glad att det sett bra ut än så länge . Får hoppas att resten är lika bra/bättre. Ser fram emot kommentarerna och GL på CC Yes box! Gillar klienten grymt mycket, speciellt miniview! Levling ? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
scrolllock Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Vad roligt att du tycker det:mrgreen: Vilken nivå lirar du på? NL50 är väldigt lik NL25. Gäller bara att spela simpel ABC Poker. Har hört att NL25-NL100 är väldigt lika, så jag tror att jag kan ta med samma spel upp till till NL100. Men vore kul ifall du lärde dig något från videon, kan ge Card Runners som tips, de tar upp riktigt bra grejer. Finns en lirare som heter Brystamar. Han släppte en 5 serie video som var menad för hans polare, men kom på att han lika gärna kunde göra en video serie för alla low limit spelare(NL25-NL100). Han tar upp sjukt viktiga grejer som är obligatoriska för de här nivåerna. Så bli medlem på Cardrunners:-D Grymt I tell ya... gl! Jag lirar NL20 främst, pga utcashningar ananrs kunde det nog varit NL50 här också. Har precis fyllt 18 så ska starta upp från början nu tänkte jag och ska nog till största sannorlikhet bekanta mig med eversest inom kort. Ja cardrunner ska ju vara bra har jag hört , får kanske bli medlem där då. Nu till filmen, har precis kikat igenom den och tyckte den var riktigt rolig. Intresant o höra dina åsikter om olika händer o situationer osv. Jag är väll inte direkt den som kan komma med några supertips o hitta luckor osv. Men som du sa så AQ handen borde du väll betat ut först på flop. Sen så tyckte jag du spela relativt lite Suited connectors, du slängde 2-3 98s tex utan höjning. Men du sa ju att du brukar spela dom så kanske bara var då? . Annars tyckte jag det såg bra ut. Några riktigt fina moves. Och kortflyter på ena bordet gick ju inte klaga på precis, hehe. Hoppas det håller i sig och att du lägger upp nån mer film någongång. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Jag lirar NL20 främst, pga utcashningar ananrs kunde det nog varit NL50 här också. Har precis fyllt 18 så ska starta upp från början nu tänkte jag och ska nog till största sannorlikhet bekanta mig med eversest inom kort. Ja cardrunner ska ju vara bra har jag hört , får kanske bli medlem där då. Nu till filmen, har precis kikat igenom den och tyckte den var riktigt rolig. Intresant o höra dina åsikter om olika händer o situationer osv. Jag är väll inte direkt den som kan komma med några supertips o hitta luckor osv. Men som du sa så AQ handen borde du väll betat ut först på flop. Sen så tyckte jag du spela relativt lite Suited connectors, du slängde 2-3 98s tex utan höjning. Men du sa ju att du brukar spela dom så kanske bara var då? . Annars tyckte jag det såg bra ut. Några riktigt fina moves. Och kortflyter på ena bordet gick ju inte klaga på precis, hehe. Hoppas det håller i sig och att du lägger upp nån mer film någongång. Everest är bra ställe att grinda på. Du borde försöka dig på deras 300 dollar bonus. Någorlunda enkel att klara av. Till och med för dig som lirar NL25. Ja AQ handen blev helt fel:oops:. Som du ser så gick muspekaren riktigt fort på check knappen och han gör en stor bett. Men men... När det gäller SC så spelar jag inte dem ur position. Den med 98s har jag för mig att jag satt på BB och knappen hade höjt. 23s satt jag väl också på någon av blindarna. Tycker inte om att spela drag händer ur position då de blir så svårspelade. I position så har du ju "makten" att välja en valfri linje du vill spela på. Din motståndare får agera först vilket gör handen enklare att spela. Om du är först ut att agera så blir det svårspelat. Missar du helt och raise flopp, check/fold turn så kommer motståndare till slut att snappa upp på det och börja floata. I position så är allt så mycket enklare.. fick tyvärr inga SC i position så det blev inte mycket action Haha . Vad ska jag säga . I några dagar missade jag allt, träffade jag så drog de ut. Det var ett rent helvete.. sen spelar man idag och får så många AA. Aldrig fått så många bra kort på ett bord. Sick sick.. synd bara att jag var run good när jag spelade in. Kul att du tyckte om filmen . Kommer garranterat att spela in fler filmer och förhoppningsvis så uppstår det då svåra situationer. Nu var det bara en massa basics . Tack för att du kollade igenom videon:-D! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Dagsresultat – 14e Januari Bankrulle:Svenskaspel: 4748 kr (+105,25) Everest Poker: $1104,91 Pokerstars: $25 Full tilt: $24 Totalt Dollar: $2041.25 (+$105.25) Kr: 13091 kr (+667 kr) Januari resultat1/1 - Ingen poker 2/1 - $ = $304 | Kr = 346 kr 3/1 - $ = $254 | Kr = 349 kr 4/1 - $ = $120 | Kr = 37 5/1 - $ = Ingen poker men refund av Everest på 12 dollar | Kr = Inget spel 6/1 - $ = $26 | Kr = Inget spel 7/1 - $ = $184 | Kr = 763 kr 8/1 - $ = $16 | Kr = 115 kr 9/1 - $ = $266 | Kr = Inget spel 10/1 - $ = 371.71 | Kr = Inget spel 11/1 - Ingen poker pga födelsedagsfirande 12/1 - Ingen poker pga födelsedagsfirande 13/1 - $ = $39 | Kr = 952 14/1 - $ = $105 | Kr = Inget spel Total resultat $ = 60 Kr = 1870 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laser Postad 15 Januari , 2008 Rapport Share Postad 15 Januari , 2008 Trevligt . Hur länge är du här da? Bara två dagar jobbar på två orter en par veckor till så förhoppningsvis ett par CC besök till. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 15 Januari , 2008 Rapport Share Postad 15 Januari , 2008 Varför kör du med den där hemska bakgrunden och varför är borden så in i helvete stora? 05:42 kq från bb tycker du ska 3beta eller folda kqof mot en knapp öpning då den blir jobbig att spela postflop ur pos, tycker riverbeten är onödig tror alldrig att du får syn av en sämmre hand. 7:50 a4hh tycker du kan beta rakt ut på floppen och försöka ta potten direkt. 12:30 AQ tycker inte du ska göra en donkbet som du säger att du borde det känns jävligt konstigt, jobigg situation dock kan ju inte folda när han mini3betar, tror folden kan vara ok. Orkar inte kolla mer nu kanske kollar vidare senare. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 15 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 Januari , 2008 Bara två dagar jobbar på två orter en par veckor till så förhoppningsvis ett par CC besök till. Nice. Får hoppas att du har det trevligt här i stockholm Varför kör du med den där hemska bakgrunden och varför är borden så in i helvete stora? 05:42 kq från bb tycker du ska 3beta eller folda kqof mot en knapp öpning då den blir jobbig att spela postflop ur pos, tycker riverbeten är onödig tror alldrig att du får syn av en sämmre hand. 7:50 a4hh tycker du kan beta rakt ut på floppen och försöka ta potten direkt. 12:30 AQ tycker inte du ska göra en donkbet som du säger att du borde det känns jävligt konstigt, jobigg situation dock kan ju inte folda när han mini3betar, tror folden kan vara ok. Orkar inte kolla mer nu kanske kollar vidare senare. Tack för att du orkade på filmen Håller med KQ och A4hh handen, men undrar en sak om AQ. Vet inte om man kan kalla det för en donkbet, mest för att ta reda på vart jag står. För som du säger så kan jag ju inte folda när han gör mini raisen pre. Jag träffar toppar och han slänger ut helpott. Vilket känns någorlunda svagt, men det är NL50 och miniraise pre är en bra hand. Så jag foldar... men då är frågan.. vad vill jag träffa egentligen på floppen för att fullfölja handen? Sedan till varför borden är så stora. Det är det minsta jag får dem till! Otroligt nog så får jag inte min bakgrund till mindre än 1280x800. Om någon vet hur man ändrar det(har redan försökt på bildinställningar men 1280x800 är det minsta) så får ni gärna säga till! Annars så blir jag tvungen att spela med två skärmar när jag ska spela åtta bord, just pga de är så stora. Tack för hjälpen och ser fram emot nästa analys om/när du kollar igenom resten. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 15 Januari , 2008 Rapport Share Postad 15 Januari , 2008 AA mot han du 3(!) inte 4-betta med AJ där, tycker det är helt rätt att 4 betta när han 3 bettar dig. Ni har så pass djupa stackar att du vill ha in mycket deg preflop. Synar du bara upp ligger 11-12 i stacken och ni har 90 var bakom, inte många brädor jag vill stacka av med AA där bara, inte om han som du sa var en stabil spelare. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bifffeno Postad 15 Januari , 2008 Rapport Share Postad 15 Januari , 2008 Alltid kul att kolla på video, bra att du är igång i hela videon och analyserar kring ditt spel. Lite analys från en donk då; Aq handen sådär tidigt på sessionen mot en unknown känns ju nästan som man vill vika pre. Minirasie på nl50 e typ AA/KK som du säger, men efter att ha sett han spela genom sessionen känns det som en checkrasie inte skulle vara helt fel han verkade ju hur jävla usel som helst. Hans range e hur jäla stor som helst enligt mig hehe. Aj handen trebetten från knapp. Hur tänker du där när du säger nått i stil med jag höjjer här jag kan tänka mig att han släpper handen? Aj är verkligen en problem hand, bättre trebetta med nån SC elller liknande. Aj är för mkt problemhand om han synar elr slår om. 44 på den brädan är självklart höjning alla ggr i veckan, måste göra dyrt för färgdrag och han betalar säkert av med toppair elr överpar för hela stacken där så fortsätt och sätta press på dom med sånna floppar. AK handen när du träffar K med trehjärter han verkar jävla donkkig så hade nog synat, tror inte han ställer in utan bettar nog nån fjutt bett med färgdig färg. Tycker du borde börja höjja nästan alla pockets alla positioner. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 15 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 Januari , 2008 AA mot han du 3(!) inte 4-betta med AJ där, tycker det är helt rätt att 4 betta när han 3 bettar dig. Ni har så pass djupa stackar att du vill ha in mycket deg preflop. Synar du bara upp ligger 11-12 i stacken och ni har 90 var bakom, inte många brädor jag vill stacka av med AA där bara, inte om han som du sa var en stabil spelare. Aa det var just därför jag 4-bettade honom. Hade inte gjort det om vi han hade 50 dollar stack. Han är en stabil spelare som plussar bra på nivån och stackar inte av enkelt. Tack så mycket för feedbacken & det där med 3/4 bet . Lite förvirrande men antar att det är sb/bb, raise sen 3-bet som re raise? Alltid kul att kolla på video, bra att du är igång i hela videon och analyserar kring ditt spel. Lite analys från en donk då; Aq handen sådär tidigt på sessionen mot en unknown känns ju nästan som man vill vika pre. Minirasie på nl50 e typ AA/KK som du säger, men efter att ha sett han spela genom sessionen känns det som en checkrasie inte skulle vara helt fel han verkade ju hur jävla usel som helst. Hans range e hur jäla stor som helst enligt mig hehe. Aj handen trebetten från knapp. Hur tänker du där när du säger nått i stil med jag höjjer här jag kan tänka mig att han släpper handen? Aj är verkligen en problem hand, bättre trebetta med nån SC elller liknande. Aj är för mkt problemhand om han synar elr slår om. 44 på den brädan är självklart höjning alla ggr i veckan, måste göra dyrt för färgdrag och han betalar säkert av med toppair elr överpar för hela stacken där så fortsätt och sätta press på dom med sånna floppar. AK handen när du träffar K med trehjärter han verkar jävla donkkig så hade nog synat, tror inte han ställer in utan bettar nog nån fjutt bett med färgdig färg. Tycker du borde börja höjja nästan alla pockets alla positioner. Tack så mycket för att du orkade kolla igenom Ja efter att ha sett honom spela så känns det verkligen som att check/raise vore bästa draget där. Speciellt när han slänger ut full pott. Men som du säger är minibet 3bet nästan alltid AA/KK på NL50. Så borde nog foldat pre. Där tänker jag helt enkelt att han kommer lägga sig. Slår han om så foldar jag såklart. Tycker inte heller om AJ då det är en problem hand, men vi har spelat förut och då har jag varit så pass nitig att han släpper de flesta händer här. Enda anledningen som jag 3 betar där är så att jag verkade mer aktiv än nitig. Det är först nu som jag börjar lira två bord som jag märker hur nitig image jag verkligen har vid borden . Men en fråga angående det du skrev om att jag borde 3-betta med SC. Tycker du att det här(3-bet med SC) är rätt move mot en random spelare på NL50/NL100 eller är det något jag enbart borde göra mot någon jag vet spelar bra, som t.ex han i videon? För jag vet att det lönar sig på högre nivåer, men frågan är; om jag redan får betalt för mina bra händer, då är det väl någorlunda menningslöst att försöka spela "dolda händer"? Det var det här budskapet som Card Runners mest fokuserade på, men frågan är om jag borde spela lite mer tricky på NL100. Men det är väl samma typ av spel? Ska tänka på det du, och alla andra såklart, skrev och försöka tänka på det redan nästa session för att förbättra mitt spel. Tack så mycket för analysen Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 15 Januari , 2008 Rapport Share Postad 15 Januari , 2008 Det är som du säger inte så stor idé att 3-beta med sc mot "Mr Donkey". För att det ska löna sig att 3-beta sc måste det ju finnas FE (samt att stackdjup motiverar det). Mot en som synar med any 2 är det ju bättre att syna för värde. På nl50 borde det inte vara allt för många som lägger sig mot en standard 3-bet så det gäller ju att ha lite koll på motståndaren om man ska försöka sig på det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bifffeno Postad 15 Januari , 2008 Rapport Share Postad 15 Januari , 2008 Aa det var just därför jag 4-bettade honom. Hade inte gjort det om vi han hade 50 dollar stack. Han är en stabil spelare som plussar bra på nivån och stackar inte av enkelt. Tack så mycket för feedbacken & det där med 3/4 bet . Lite förvirrande men antar att det är sb/bb, raise sen 3-bet som re raise? Tack så mycket för att du orkade kolla igenom Ja efter att ha sett honom spela så känns det verkligen som att check/raise vore bästa draget där. Speciellt när han slänger ut full pott. Men som du säger är minibet 3bet nästan alltid AA/KK på NL50. Så borde nog foldat pre. Där tänker jag helt enkelt att han kommer lägga sig. Slår han om så foldar jag såklart. Tycker inte heller om AJ då det är en problem hand, men vi har spelat förut och då har jag varit så pass nitig att han släpper de flesta händer här. Enda anledningen som jag 3 betar där är så att jag verkade mer aktiv än nitig. Det är först nu som jag börjar lira två bord som jag märker hur nitig image jag verkligen har vid borden . Men en fråga angående det du skrev om att jag borde 3-betta med SC. Tycker du att det här(3-bet med SC) är rätt move mot en random spelare på NL50/NL100 eller är det något jag enbart borde göra mot någon jag vet spelar bra, som t.ex han i videon? För jag vet att det lönar sig på högre nivåer, men frågan är; om jag redan får betalt för mina bra händer, då är det väl någorlunda menningslöst att försöka spela "dolda händer"? Det var det här budskapet som Card Runners mest fokuserade på, men frågan är om jag borde spela lite mer tricky på NL100. Men det är väl samma typ av spel? Ska tänka på det du, och alla andra såklart, skrev och försöka tänka på det redan nästa session för att förbättra mitt spel. Tack så mycket för analysen Lite kort då; Sant att på nl50 behöver du inte mixa upp det så mycket. Du kan ju börja trebetta en del sc och då helst mot regualrs som du har lite koll på och se hur de funkar, kanske spela in en video med lite lösare spel oxå. Tycker mot random spelare funkar abc-poker på den nivån. Gl hoppas på nl100 snart då Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 15 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 Januari , 2008 Det är som du säger inte så stor idé att 3-beta med sc mot "Mr Donkey". För att det ska löna sig att 3-beta sc måste det ju finnas FE (samt att stackdjup motiverar det). Mot en som synar med any 2 är det ju bättre att syna för värde. På nl50 borde det inte vara allt för många som lägger sig mot en standard 3-bet så det gäller ju att ha lite koll på motståndaren om man ska försöka sig på det. Ja och på NL50 så finns det knappt någon FE . Därför jag vill täcka mina luckor nu, som kanske fungerar på låga nivåer, så att jag kan ha en någorlunda "färdig" taktik/spel inför nästa nivå. Aa det är sant. Jag kommer att tänka på det och försöka göra liknande spel mot de som är bättre och stabila som "övning" inför högre nivåer. Tack så mycket för att du orkade kolla igenom och tack för analysen Lite kort då; Sant att på nl50 behöver du inte mixa upp det så mycket. Du kan ju börja trebetta en del sc och då helst mot regualrs som du har lite koll på och se hur de funkar, kanske spela in en video med lite lösare spel oxå. Tycker mot random spelare funkar abc-poker på den nivån. Gl hoppas på nl100 snart då Jag har ju 2K nu så tänkte att jag kunde dra igång NL100 redan nu. För jag vill ju bygga rullen optimalt och känner att 20 inköp är bästa för att bygga. Om någon tycker annorlunda så är det bara att säga till, om ni t.ex tycker att mitt spel inte håller för NL100. Annars så tänkte jag att jag kunde dra igång en video senare på NL100 när jag kommer in i spelet mer. Då kommer jag att spela mer LAG poker, för TAG kan ju alla lira . Tack än en gång! ---- Sedan till alla som kollat på videon; Tusen tack för responsen! Trodde verkligen inte att så många skulle kolla på videon. Känns extra skönt när folk som spelar högt upp ger feedback.(Inget illa mot er som spelar lägre än NL50, all respons och tankar är lika viktiga). Det känns verkligen som att jag kan utvecklas och bli en bättre spelare, lyckas jag med att förbättras så har jag verkligen forumet att tacka. Ska tänka på de tips & råd jag fått och börja använda dem redan nästa session. Pastan8-) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 15 Januari , 2008 Rapport Share Postad 15 Januari , 2008 En hand jag tänkte på i början. Du ser en flop med A4h ur någon blind och flop kommer typ 22h8h och du checkviker en liten bet. Varför spelar du inte nötdraget här? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 15 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 Januari , 2008 En hand jag tänkte på i början. Du ser en flop med A4h ur någon blind och flop kommer typ 22h8h och du checkviker en liten bet. Varför spelar du inte nötdraget här? Kul att du kollade igenom filmen Har ingen anning, ville inte för inblandad i något så tidigt in på sessionen i en ohöjd pott. Men när jag synar sb, så vill jag ju liksom floppa draget. Men men.. kan nog bero på att jag spelade in filmen som jag var så passiv i början Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 15 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 Januari , 2008 - 32 Tycker inte att spelet skiljer sig så ÖVERDRIVET mycket med NL50, men det finns tydliga skillnader. De som är duktiga på den här nivån spelar mycket aggressivare och är kapabla till moves. Jag hade tur att en duktig fransman raisade från knappen och sb synade och hade 1 dollar kvar. Båda hamnade all in och fransmannen hade j-6. Sedan märkte jag att han i princip höjde hela tiden från knappen vilket gjorde att jag kunde spela tillbaka. Annars så hamnade jag all in med två shortisar med 40 dollar var. Ena hade jag topp två mot hans triss, den andra var bara dum . Så förutom de här och en hand i början där jag inte ville att någon skulle köra med mig , så spelade jag faktiskt bättre. Har tänkt på det ni sa och blivit aggressivare. Blev ingen bra update nu men det är pga jag måste äta nu, sen ta bussen om 30 minuter. Ska köpa ett gym kort så första mål i dagboken kommer att strykas Är klart besviken över att jag backade i min första session men känner att det här kan bli riktigt bra. Får hoppas att jag efter gymmet(om jag inte är för trött) lyckas plussa. AJUSTE.. det kanske viktigaste som påverkade mig-> Hade hållit mig hur länge som helst och efter att jag raisade sprang jag in på toa och pissade. Precis när jag slänger mig framför datorn så foldas handen :evil:. Nu kanske det inte var så överdrivet mycket pengar, men det hade varit "guld" för självförtoendet. EverestPoker Game #2660941792: Table Dili-43 - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 15:37:33 - 2008/01/15Seat 1: ematic86 ($152.80) Seat 2: carlosazerty ($18.11) Seat 3: skipper69 ($102.55) Seat 4: pokemonnn ($30.65) Seat 5: s_b ($103.65) Seat 6: VolkerGuttro ($175.27) VolkerGuttro posts the small blind of $0.50 ematic86 posts the big blind of $1.00 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to s_bAce of Diamonds carlosazerty calls $1.00 skipper69 folds pokemonnn calls $1.00 s_b raises to $5.50 VolkerGuttro folds ematic86 folds carlosazerty calls $4.50 pokemonnn calls $4.50 *** FLOP *** carlosazerty checks pokemonnn bets $25.15 and is all-in s_b folds carlosazerty calls $12.61 and is all-in Uncalled bet of $12.54 returned to pokemonnn *** SHOW DOWN *** carlosazerty shows pokemonnn shows *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Board: carlosazerty collects $41.07 En fransman som otroligt nog är duktig. Han var aggressiv med fina stats(hinner inte leta upp nu). Så jag slår om hans bet på flopp med färgdrag och turn kommer ett A. Han CHECKAR. Han är en aggressiv spelare som checkar. Vad är rätt move nu? Att betta ut igen eller checka? Och Pre flop: En typ av hand jag borde 3-beta med? EverestPoker Game #2661112393: Table Dili-37 - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 16:12:23 - 2008/01/15Seat 1: Tuttule ($279.33) Seat 2: roger_f ($9.50) Seat 3: s_b ($117.55) Seat 4: KeckoMecko6 ($95.95) Seat 5: Thommee ($28.19) Seat 6: Jentre ($122.70) KeckoMecko6 posts the small blind of $0.50 Thommee posts the big blind of $1.00 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to s_b[] Jentre folds Tuttule raises to $3.50 roger_f folds s_b calls $3.50 KeckoMecko6 folds Thommee folds *** FLOP *** [] Tuttule bets $5.00 s_b raises to $20.00 Tuttule calls $15.00 *** TURN *** [] [] Tuttule checks s_b ??? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts