Gå till innehåll

Hjälp mig leva på poker :)


vincenzo

Recommended Posts

Hejsan.

Är 23 år och är en riktigt bitter bartender.

Spelat poker från och till i 2 år men bara seriöst under kortare perioder då det gott ok. Mitt mål är väll att i December ta mig en test månad med pokern och förhoppningsvis aldrig gå tillbaka.

Tänkte sätta in 3000d och lira 0.5-1 bord, 4-5 samtidigt, No limit holdem.

Skulle vara grymt om jag kunde få lite start tips om bästa sajten, undefär vilka

pokerböcker, eller bra artiklar som jag kan läsa tills dess.

Tänkte lira 2st 4 timmars sessioner 6 dagar i veckan den månaden, en eftermiddag en natt.

Vet att det är svårt att säga men vad tror ni också man ungefär skulle kunna beräkna ut i månaden på den nivån/borden/timmarna?

Tacksam för alla svar, måste ut ur denna trötta branch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag ses väl som nästan för försiktig, men såhär tänker jag om du ska spela 05/1 och aldrig behöva jobba mer igen. (dags för månadens första vettiga inlägg)

 

* Bankrulle

3000 bb räcker troligen inte förutom om du är väldigt mycket bättre än de flesta du spelar mot och ifall du kan sätta in mer.

Jag rekommenderar minst 5000bb/nivå om du enbart ska leva på det. Jag själv kör mer.

 

*Bonus och rakeback

Du kommer älska om du ska spela lågt, leta hela tiden efter de bästa bonusarna och skaffa dig bra rakebackerbjudande. Men som Gdaily skrev nånstans: Bonusar är bättre för de som spelar på lägre nivåer. Läs om bonusar etc på forumet.

 

*Välfyllt bankkonto!

Ha så du kan överleva 6 månader utan pokern. OM du gör dig av med 10000/månad, ha minst 60lax på kontot till hyra mat etc.

 

*Är du säker?

Det blir bara hårdare och hårdare. Det är tråkigt och asocialt att spela nätpoker. De flesta som spelat länge tröttnar och vill egentligen inte spela, till slut kommer du bara göra det för pengarna.

 

*Backup

Ifall det skiter sig, viktigare än man tror. Se till att du kan flytta tillbaka till föräldrarna/någon vän/flickvän, se till så du kan få tillbaka ditt gamla jobb om du vill. Alla historier slutar inte lyckligt.

 

*Tid och framtid.

Se det som en lååång semester, inte som nåt du kommer göra livet ut. Speciellt inte om du inte tjänar över 50-60000 sek/månad.

 

Om du ändå vill så är det bara upp till dig att njuta av mycket fritid, mycket pengar , många resor och förhoppningsvis många vänner som delar ditt intresse.

 

Lycka till ifall du tar steget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att jag skulle klara mig på 0.5-1 borden spelat under kortare perioder och då har det gått bra, men aldrig spelat dom den nivån med en BR som motsvarar dom. men jag följer nog djens råd och börjar på 0.25-0.5 då.

Sen om jag inte känner för det eller det skiter sig kan jag ha jobb igen i slutet av veckan och dra in 1000kr dricks per dag så då kommer jag snabbt på fötter igen. redan lagt undan för hyra för nov,dec,jan så det är lungt.

Något tips på nån Bok som ni tycker jag ska läsa dessa två månader inann, eller något annat sett att förberade? självklart läsa och se så mkt som möjligt av poker. Men något som specifikt ger mig mer för min nivå och spel?

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det smartaste du kan göra är att försöka bli så bra som möjligt i NL, det gör du genom att spela mkt, se över dina HH´s i Pokertracker, skriva samt läsa på twoplustwo.com.

Gå med i Cardrunners, det kommer att förättra ditt spel enormt mkt, kanske inte "overnight", men det är en sjukt bra investering.

 

Om du bara ska sätta in 3K usd så kan det vara smart att se över bonusar, ex kolla Nextpokers bonus på 2K usd. Finna massa andra fördelaktiga bonusar, tex NoIQ:s osv. Sök runt så kommer du garanterat hitta nåt bra.

 

Lycka till, skriv om nån månad så får vi höra hur det gått!/gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssna på djens =)

 

Angående böcker så räcker det antagligen med endast en om du är motiverad och vet the basics som ungefär vilka händer du vill spela preflop och stardard postflopspel.

 

http://www.bokus.com/b/9781886070257.html?pt=search_result

 

"if you don´t think math is important in poker you don´t know the right math" typ.

 

"fooled by randomness" och "your worst poker enemy" kan också vara vettiga att läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att du innan du börjar spela går till en psykolog och ber dem testa din psykiska stresstålighet. Är den hög: go for it! Är den medel, eller under medel, börja inte med poker...

 

Ja bara undrar rent spontant om du är seriös? om du provat det själv dvs. Tror nog att jag skulle behöva gå till en psykolog efter alla magsparkar denna månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hinner på 4,5 bord spela ca 354 händer i timmen

Över en lång period(hundratusentals händer) kan man kanske räkna med ca 6 stora blindar per 100 händer när man är en multitablande grinder.

 

Spelar du 8 timmar per dag(vilket är mycket) och 22 dagar i månaden blir det

 

((22*8*354)/100)*6=3738 stora blindar i månaden

 

på nivå ,25 ,5 ger det 3738*0,5*6,5kronor=12149 kronor

 

och på .5 1 blir det 24298 kronor.

 

Sen kommer du få bonusar ock rakeback utöver detta. Vilket är väldigt viktigt, det kan ge 5k-10k extra eller mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan äta/skita/sova poker

 

men det år svårt att leva bara på poker

 

villl du poker som ett jobb ?

 

(5-10 timmar poker varje dag)

 

tycker man poker är jättekul

 

och vill lära sig allt och mycket mer.

 

så blir det lättare på väggen till pokerjobb/pokerpro

 

håller oxå med MrPitBull! ;)

 

GLHF!

 

Du testa siten worldPX, de har väl ingen rake förresten? borde bli en rejäl hacka om du grindar 4 bord hela dagarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker, Blackjack, roulette, sportsbetting är flugor som kommer att självdö innom 1-2 år.

Folk kommer att inse banken har en edge och därför sluta spela.

 

"640k ought to be enough for anybody."

Bill Gates, Co–Founder and CEO of Microsoft, 1981

 

???.... Varför skulle det vara flugor. Har ju varit poppis i 50 år live...nu har det bara flyttats till internet och blivit mer lättåtkomligt så alla kan spela det hemifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan säga att jag hellre jobbar än fösörjer mig på NL100. Har länge varit vinnade spelare. Studerade på universitet, sen efter det så blev jag arbetsökande (som det så fint heter; under periodens söket jag alla jobb jag kunde hitta) Jag hade undalagt för ca 9-12 månader levnad pga tuneringsvinst. Det gick bra första månaderna men sen fick jag lite motgång pga man blev insnöad och pressen så var det riktigt tungt. Plus att man skriver nh & wp en gång i halvtimmen gör en inte så rolig. De bra månaderna så blev det inte mycket pengar heller. Detta kan ju bero på att jag spela bara ca 4h om dagen. Men man tänkte och påverkades av POKER 24H OM DYGNET. När jag fick jobb som försäljare så var det en befrielse och jag hade mer pengar än jag hade på poker. Mitt råd är att hitta en annan väg sök nytt jobb börja studera men lita inte på pokern som inkomst. Den dag jag är vinnade spelare på nl1000 kanske jag ska försöka igen men inte tidigare. Men ska du prova se till att du inte får press på dig om 1-2 månader går dåligt. Allså rejält undan stoppat kapital och försök alltid bli bättre på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hinner på 4,5 bord spela ca 354 händer i timmen

Över en lång period(hundratusentals händer) kan man kanske räkna med ca 6 stora blindar per 100 händer när man är en multitablande grinder.

 

Spelar du 8 timmar per dag(vilket är mycket) och 22 dagar i månaden blir det

 

((22*8*354)/100)*6=3738 stora blindar i månaden

 

på nivå ,25 ,5 ger det 3738*0,5*6,5kronor=12149 kronor

 

och på .5 1 blir det 24298 kronor.

 

Sen kommer du få bonusar ock rakeback utöver detta. Vilket är väldigt viktigt, det kan ge 5k-10k extra eller mer.

 

På nl100 ska det inte vara några problem att hålla ptbb/100 på 6 vilket ger 7476$ i månaden enligt dina beräkningar.

Jag antar dock att du går upp till nl200 om du håller den winraten i en månad och då blir förtjänsten betydligt högre + eventuel rb.

GL att sluta jobba är det bästa någonsin gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan äta/skita/sova poker

 

men det år svårt att leva bara på poker

 

villl du ha poker som ett jobb ?

 

(5-10 timmar poker varje dag)

 

tycker man poker är jättekul

 

och vill lära sig allt och mycket mer.

 

så blir det lättare på väggen till pokerjobb/pokerpro

 

MrPitbull är seriöst top tio postare på pokerforum.

 

Jag är helt serös

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...