Gå till innehåll

satellitbredband


kisscool

Recommended Posts

Hej, jag har tænkt att åka ut och resa lite om några månader och det skulle vara vældigt bekvæmt att ha internet med sig vart man æn tar vægen.

Jag kom på den bra idé att jag borde skaffa satellitbredband. Det jag vill veta ær om det finns något utan bindningstid och hur bra/stabilt olika bredband ær?

 

Hittade 2mbit før 995/mån på swepet.com som jag och 4 personer till kanske har tænkt att dela på.

Finns det bættre, billigare, snabbare?

 

Alla værda svar och tips uppskattas!

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resa?

 

Antar att du missade detta:

Parabol: För att kunna ta emot signaler från satelliten behövs en parabol. Den parabolantenn som behövs är av samma typ som används för mottagande av satellit-TV. Storleken på disken bör variera 68 cm eller större. Mikrovågshuvudet (LNB) ska vara av samma modell som används för TV- bruk, det vill säga ett Universal LNB. Vid beställning kan ni kryssa i en ruta om ni vill bli kontaktad av installatör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm, bredband via satellit innebär ju att du bara kan ta emot trafik via parabolen, du måste ha tex ett modem för att sända trafiken också

 

http://www.swepet.com/

Genom ett analogt modem kopplar du upp dig mot Internet, men all nedladdning sker via satellit och skickas till din dator via parabolantennen.
Nerladdningshastighet en är oftast hög, att spela dataspel funkar ju kanske inte så bra eftersom till upladdning används analogt modem.

 

Behöver man bara hög dl är det väl ok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...