Gå till innehåll

Webhallen - Sega?

Recommended Posts

Postad

beställde ett wii i måndags.. och på orderstatusen har det inte hänt ett skit..

Jag blir så förbannad, lät bra med "Beställ innan 15.00 och få din vara dagen efter" Fyfan alltså. Aldrig mer webhallen.. Nån som har liknande upplevelser?

PS Jag beställde därifrån endast för jag ville ha det snabbt ds

Postad

Tog mig en minut att hitta.

Leveranstid

Brev/Postpaket

Väger din beställning mer än 2 kg eller är högre än 10 cm skickas din beställning som Postpaket, annars skickas den som brev. Har du förskottsbetalat din order skickas produkterna direkt hem till dig (om Posten inte anser att brevet är för stort). Har du valt postförskott lämmnas produkterna ut via Postens utlämningsställen. Postpaketet finns tillgängligt på ditt utlämningsställe 1-3 dagar efter det skickats.

Postad

... Idag är det onsdag. Är det inte lite väl tidigt att börja spy galla när det rör sig om en dags försening? Självklart skall tider hållas, speciellt när man använder tiden som en del av reklamen. Men EN dags försening på en order ser då inte jag som ngr probs.

Postad

I mina ögon är det inte ens en dag försenat. Kommer det imorn så borde det väl fortfarande vara ok?

Btw, hur tidigt får n i andra posten egentligen? Hos mig ränner postbilen förbi kl 10 ungefär och det tycker jag är jefligt tidigt.

Postad

Om det är så att ditt Wii inte ens har paketerats, och du inte har fått ngt brev om att det är försening pga bla bla bla så tycker jag det är klart dåligt. Men å andra sidan är det ju inte direkt medelålders byråkrater som jobbar som paketerare på Webhallen.

Postad

Rubriken lovar Sega, inlägget Nintendo, de kanske också blev förvirrade?

Skoj med en positiv erfarenhet av webhallen från devs sida. Nätbeställning? De gånger jag varit i butiken för att fråga om saker har de bara suckat och vridit på sig. Senast lyckades de jaga bort mig för gott:

"Passar detta grafikkort till min dator, måste jag ha ett nytt nätagg?"

"Jag vet inte."

"Går det att kolla upp?" Jag visar förhoppningsfullt upp manualer till moderkort, dator och jag vet inte vad.

"Jag vet inget om det."

"Kan du höra med någon som kanske vet?"

Hög suck.

"Du kan köpa det och testa, men vi ger inga garantier om det inte skulle funka."

Jag tittar på min kilometerlånga inköpslista där grafikortet står på första plats, funderar en stund och tackar sedan för hjälpen och drar utan att köpa något.

Själv är jag van vid att kunna fråga personal om produkter de säljer, men denna butik verkar mer vara ett avhämtningsställe.

Postad
Du kan ju haft otur, men jag tror faktiskt att de i första hand siktar på låga priser, snarare än bra service. Som du sa själv, det är lite av ett uthämtningsställe, en lagershop typ.

Precis, man får ju leta på nätet själva vad man ska ha innan, dom bara lämnar ut varorna. Har handlat en hel del där utan problem, även haft inlämnat varor på garanti(fn en skärm inlämnad på service som gav upp efter 1,5år)