Bjoorn Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Jag har 2 konton på en sida, ett i mitt namn och ett i mammas. Jag har kört bankwire från pokerkontot i mitt namn till mitt bankkonto Så nu när jag vill göra en bankwire från kontot i mammas namn kan jag inte använda mitt bankkonto utan måste ha ett nytt. Kan det hända några tråkigheter för mamma eller mig om jag för över pengarna till hennes bankkonto och sen för hon över till mitt? Tänkte om det kan bli några problem med RSV eller liknande? Det är en skattefri sida det handlar om Citera
Eblinho Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 hon kan bli uppäten av en grizzly!!! akta akta. nej men så länge du är över 18 så ska väl inget kunna hända? Citera
Cyntax Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Det är den som har tjänat pengarna som ska skatta för dom, dvs du och inte din mamma. Största problemet blir om pokersajten upptäcker din lilla fuling. Citera
Rooney Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Ingenting kommer hända. Se till att överföringen är under 150k SEK Citera
tetris Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Finns det inte en gräns på hur mycket man kan ge bort innan beloppet blir skattepliktigt? I sådant fall hur stort är detta belopp? Citera
Appel Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Gåvoskatten försvann i Sverige för runt två år sen så beloppet är inga probs. Däremot ska ju ändå tilläggas att de flesta siter har lagt in i sina stadgar att det är förbjudet för ngn annan än ägaren till kontot att spela. Sen om de kan kolla upp det eller inte är en annan sak. Citera
Recommended Posts