NiklasJ Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Tjena! Är väldigt ny här och blev hitvisad av en vän så om detta är helt fel forum så rätta mig gärna =) Hur som helst, skulle vilja ha lite feedback på denna handen ,vad kunnde jag gjort bättre / vad gjorde jag rätt ( om jag nu gjorde det) eller var det bara en sk. badbeat? Iaf; En lägre sng , 6,60 inköp. Tre pers kvar o jag ligger strax under 3000 marker som tvåa, trean har marginellt mindre och ledaren således resten, dvs ganska jämt. jag sitter på BB och då foldar trean och CL känner för att titta på korten "billigt" för 100marker ( blinds 200/100 ). Jag sitter med 3,4 off men drar ändå på en bet på 200 vilket han svarar på ( han har tidigare spelat sjukt tight och bara betat när han verkligen haft något, och tidigare lagt sig när jag velat ha hans blinds genom en liten höjning när han tror han ska få titta halft gratis ) ändå. Jag floppar trissen ( 4, 7 , 4 ) och betar nu 400 vilket han snabbt raisar. Jag har inte mycket till val och väljer att ställa in, vilket han också callar med 10 , 7 off. denna är ju min tänker jag, men självklart kommer det en sjua direkt på turn och sedan även en tia på rivern ( även om det inte spelade någon roll ). I detta skedet av turneringen kunnde och BORDE jag iofs bara lagt mina 4,3 såklart, men jag ville prova mitt höjnings/köpa blinds "drag" så jag knaprade in lite och det känndes helt rätt. När han sedan också callade preflop antog jag verkligen att han spelade på två premiercards , vilket han gjort tidigare i sitt spel konstant. Säger bara suck, men i alla fall, jag kanske kunnde spelat annorlunda, men jag blev iaf sur och lade ned spelandet för dagen =P Citera
Appel Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Om du nu höjer preflopp så tycker jag att raisen till 400 (utgår från att mörkarna är 100/200) är för liten. Den kommer han att syna med istort sett vad som helst när det redan ligger 600 och han ska in med 200 till. När väl floppen kommer så finns det inget slink alls. Citera
Ängeln17 Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Håller med Appel i det han skriver. Dessutom så kan jag rekommendera dig att kopiera HHn och lägga in istället för att skriva allt. Skriv inte heller ut resultatet av handen då det är ointressant för frågan samt att det även kan påverka den som ska kommentera ditt spel. Citera
Recommended Posts