Gå till innehåll

400THNL Botten set flushadbräda 6handed


bogus

Recommended Posts

Jo juste ska säga tror BB oftare sitter med A spader/AsKx, kombodrag än en färgdig färg här, kanske viktat 15% åt färgdig färg? Om ens det.

 

Spelar NL200/400. vadådå?

 

Om du läser mitt inlägg igen så har jag skrivit att möter man en DUKTIG spelare så möter du knappast kombodrag här. AsKx / AsQx / AsJx är en hand som möjligen skulle kunna spelas såhär som vi har slagen men känns som knappen hade 3bettat den pre. Vem fan spelar ett kombodrag sådär på den floppen? Sjukt kallt ju.. Själv pushar jag här 99% av alla gånger med 100bb med set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vessel, du pushar i princip alltid trots att FI 9 ggr av 10 har färdig färg?

 

ja, skulle vilja säga att min största svaghet som pokerspelare är att inte kunna lägga händer som just i detta tillfället :oops: ibland drar man ut så det jämnar ju ut sig. kanske var att överdriva att med 9 av 10 gånger men känns väldigt kallt av FI att göra detta spelet utan en floppad färg eller högre set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag har funderat lite mer på handen och vi säger såhär:

 

Jag tror till att börja med att du leder i 50% av fallen, jag tror att han kan göra det där draget med väldigt många händer och de enda du inte leder mot är överset och färdig färg.

 

De gånger du inte leder så har han kanske dig översettad 20-25% och de andra gångerna, 25-30% mot färdig färg, så har du outs.

 

Även om det är värre än så har du ju fantastiska odds på pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag har funderat lite mer på handen och vi säger såhär:

 

Jag tror till att börja med att du leder i 50% av fallen, jag tror att han kan göra det där draget med väldigt många händer och de enda du inte leder mot är överset och färdig färg.

 

De gånger du inte leder så har han kanske dig översettad 20-25% och de andra gångerna, 25-30% mot färdig färg, så har du outs.

 

Även om det är värre än så har du ju fantastiska odds på pengarna.

 

Du kanske skulle sluta snacka procentenheter och istället sätta honom på en hand han faktiskt skulle kunna göra denna raisen med? Och för att klargöra något så förespråkar jag inget annat än push. Däremot önskar jag att jag kunnat vara kapabel till att lägga dessa händer lite oftare då jag tror man får syn av en bättre hand här ganska ofta, men det är ju alltid lätt att vara efterklok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske skulle sluta snacka procentenheter och istället sätta honom på en hand han faktiskt skulle kunna göra denna raisen med? Och för att klargöra något så förespråkar jag inget annat än push. Däremot önskar jag att jag kunnat vara kapabel till att lägga dessa händer lite oftare då jag tror man får syn av en bättre hand här ganska ofta, men det är ju alltid lätt att vara efterklok.

 

Men lolz man kan inte sätta fi på EN HAND.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lolz man kan inte sätta fi på EN HAND.

 

Säger man "sätta honom på en hand han kan ha" så menar man inte att spika en exakt hand, utan att spekulera i hans möjliga HD. Kom in i matchen.

 

Jag skulle tro att vi ligger efter ofta här. Vänd på situationen och tänk efter vilka händer NI skulle höja sådär med. Översetten såklart, färdiga färger... och vad mer? Tänk också på att vi har en kille som har synat också, som mycket väl kan sitta på färdig färg och slöspela den.

 

Känns som konsensus väldigt ofta blir "ställ" i sådana här lägen, vilket jag ibland tycker är konstigt.

 

Sätt upp er egen raise-från-knappen-på-enfärgad-bräda-HD och se om det ser ut som om 55 ligger bra till. Svårt att se att det ska vara ett jättevinnande spel att ställa här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Ska man tvunget spela vidare handen så tycker jag inte man ska göra det dyrare än vad som behövs, så syna bara i såna fall och hoppas på att brädan parar sig. Var dock beredd på att få syna stort även på turn. Glöm dock inte bort risken att du drar dött mot en större kåk, för det är möjligt han har KK och vill skydda handen mot drag. För att höja så mycket är ju ganska genomskinligt annars, det verkar inte vara meningen att han vill ha en syn. Jag hade i alla fall höjt till en mer inbjudande summa för motspelarna.

 

jag vill säga antingen floppad färg där han trycker på ordentligt, eller KK där han vill skydda handen mot alla som sitter på ett spader på näven.(jag vet, spelet preflop talar inte för att han har KK)

 

det finns ju ett kostsamt sätt att närmare ta reda på vad han har, höj ytterligare. Får du ett omslag så ligger nog färgen där..

 

nu är detta bara mummel och teorier, rätta mig gärna xD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Board: 5s 6s Ks

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 46.568% 46.23% 00.34% 9153 67.50 { 5c5d }

Hand 1: 53.432% 53.09% 00.34% 10512 67.50 { 66, AsQs, JsTs, Js9s, Ts9s, Ts8s, 9s8s, 9s7s, 8s7s, AsQc, AsQd, AsQh, AsJc, AsJd, AsJh, KcQs, KdQs, KhQs, KsQc, KsQd, KsQh }

 

Ingen orimlig range va? Tog bort AsKx för att de flesta tenderar 3beta den medan AQ varieras mer.

 

Hsh så släpper jag aldrig här. Helt enkelt för att man har för bra equity mot färdig färg + att det är för stor chans att det är en semibluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Board: 5s 6s Ks

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 46.568% 46.23% 00.34% 9153 67.50 { 5c5d }

Hand 1: 53.432% 53.09% 00.34% 10512 67.50 { 66, AsQs, JsTs, Js9s, Ts9s, Ts8s, 9s8s, 9s7s, 8s7s, AsQc, AsQd, AsQh, AsJc, AsJd, AsJh, KcQs, KdQs, KhQs, KsQc, KsQd, KsQh }

 

Ingen orimlig range va? Tog bort AsKx för att de flesta tenderar 3beta den medan AQ varieras mer.

 

Hsh så släpper jag aldrig här. Helt enkelt för att man har för bra equity mot färdig färg + att det är för stor chans att det är en semibluff.

 

 

 

Du la in några händer för mycket, så som KsX, som du kanske själv fösrtår är fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...