Gå till innehåll

Söndagens RAIL i wcoop-tider (2), den 23/9


slashyboy

Recommended Posts

  • Svars 142
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vad drog ni in?

 

Grejen är den att psykologen menar att badbeat är när en bra hand slås av en annan typ kåk av ett fyrtal. antar jag. Men jag håller med om att det är lite fjantigt att klaga på ordval (kanske för att jag själv är dålig på svenska).

 

Nej han menar att en badbeat är när man höjer 4BB med AsAc flop AdAh8s.

Hamnar allin mot 2h5h och turn kommer 4h river 3h....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp då vet vi. Då har du satt ribban. Gud nåde den på forumet som kallar något annat än ovanstående eller värre för en bad beat.

 

Nu är inte jag religiös men bra att du tar till dig. Det var lite väl mycket crybaby. Speciellt med tanke på den roi du har på stars. 400 och gnäller. Kan vara dags att landa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån annan som får känslan att psykologen bara är en bitter snorunge som försöker hamra i folk att han jämt vet bäst?

Beroende på spelstil o brist på urval samt skills finns det väl mängder som sitter på ett ROI på 400. Nu vet jag inte hur fallet är här men oavsett bör psykokologen sluta larva sig med tramsfasoner och försöka ge vettiga synpunkter istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men psykologen, är du helt borttappad?

 

Jag har dåligt ROI på Stars absolut. Det är den site jag lyckats absolut sämst på när det gäller MTT, men vad tusan har det med två postade händer under railrubriken att göra? För mycket gnäll? Jag brukar aldrig gnälla speciellt mycket över förlorade händer eftersom det är en del av pokern. Ibland förlorar man sånna händer och ibland har man tur istället. Speciellt i MTT som är den form av poker jag faktiskt lyckats klart bäst i.

 

Att jag, i det skedet av turneringen, förlorar två stora potter på det sättet jag gör och därefter postar händerna på railtråden med i princip inga kommentarer alls, är det för mycket "crybaby"?

 

Har man större rätt att gnälla över beats om man har en bra ROI? Då får jag hålla mig till att gnälla när jag förlorar händer på Ultimate Bet och främst Mansion oistället. Men det var ytterligare en regel jag inte kände till. Måste läsa badbeatlagboken igen, har tydligen glömt bort reglerna kring det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån annan som får känslan att psykologen bara är en bitter snorunge som försöker hamra i folk att han jämt vet bäst?

Beroende på spelstil o brist på urval samt skills finns det väl mängder som sitter på ett ROI på 400. Nu vet jag inte hur fallet är här men oavsett bör psykokologen sluta larva sig med tramsfasoner och försöka ge vettiga synpunkter istället.

 

ha ha

 

Jag visste att den kommentaren skulle komma. Hur känns det att var så patetiskt förutsägbar?

 

Söker du stöd hos "alla" igen?

 

Du verkar vara i sådant enormt behov att jag skall respondera dig? jw kan väl svara själv?

 

Det är känsligt det här ämnet hör jag så jag hoppar ur sandlådan nu så får ni "mogna" människor med självdistans och glimten i ögat leka vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men psykologen, är du helt borttappad?

 

Jag har dåligt ROI på Stars absolut. Det är den site jag lyckats absolut sämst på när det gäller MTT, men vad tusan har det med två postade händer under railrubriken att göra? För mycket gnäll? Jag brukar aldrig gnälla speciellt mycket över förlorade händer eftersom det är en del av pokern. Ibland förlorar man sånna händer och ibland har man tur istället. Speciellt i MTT som är den form av poker jag faktiskt lyckats klart bäst i.

 

Att jag, i det skedet av turneringen, förlorar två stora potter på det sättet jag gör och därefter postar händerna på railtråden med i princip inga kommentarer alls, är det för mycket "crybaby"?

 

Har man större rätt att gnälla över beats om man har en bra ROI? Då får jag hålla mig till att gnälla när jag förlorar händer på Ultimate Bet och främst Mansion oistället. Men det var ytterligare en regel jag inte kände till. Måste läsa badbeatlagboken igen, har tydligen glömt bort reglerna kring det hela.

 

 

Skitsamma. Jag frågade faktiskt bara i första inlägget. Nothing more. Det är alltid intressant att få reda på hur folk ser på turkonceptet.

 

IMO har folk väldigt konstig uppfattning men det kanske är jag som har det. Vem vet. Tur är svårdefinierat i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är tur svårdefinierad?

 

Lirar du ett enskilt spel; MTT, SNG eller CG-pott/session, så spelar turen en otroligt stor roll. Den bästa kan loosa mot den sämsta osv. E ju lite pokerns själ på nåt sätt. Lirar du istället 30'000 CG-händer eller 2000 SNGs så spelar turen en relativt obetydlig roll.

 

En beskrivning som denna går väl att hitta på typ en miljon ställen på pf, vari ligger diskussionen kring tur och poker?

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man läser igenom posterna och ser var grälet började så e du ju inte silkeslen i dina inledande inlägg Psykologen. Å ditt hobbypsykologiserande kring "vill att jag ska respondera dig" osv e ju bara för mycket. Skit i dravlet å säg vad du menar istället. Killen loosa en stor pott å wajnade av sig lite grann, probs? Jag vet att "du bara ställde en fråga", men du kan ju inte seriöst påstå att du i rail-tråden var intresserad av att få igång en akademisk, kvalificerad diskussion kring hur Bad Beats bör definieras?!

 

Jag, vet inte, men det kändes bara så jävla provokativt från första stund...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...