Gå till innehåll

NL50 - Flopp med AA


Recommended Posts

Kunde höjt mer pre men det intressanta enligt mig är floppspelet.

Inga reads men bordet är semislaskigt men har inte sett dessa spelare varit bidragande iaf.

 

Seat 4 is the button

Total number of active players : 8

Seat 1: danyard ( $17.01 )

Seat 2: Skalle88 ( $92.30 )

Seat 4: okayokay ( $22 )

Seat 5: OrosAraba ( $52.15 )

Seat 6: stanley644 ( $112.15 )

Seat 7: siglar ( $50 )

Seat 8: mothball ( $25 )

Seat 9: paulh6 ( $26.46 )

 

OrosAraba posts small blind [$0.25]

stanley644 posts big blind [$0.50]

mothball posts big blind [$0.50]

** Dealing down cards **

Dealt to Skalle88 [ :Ah:, :Ad: ]

 

siglar calls [$0.50]

mothball checks

paulh6 folds

danyard calls [$0.50]

Skalle88 raises to [$3.25]

okayokay folds

OrosAraba folds

stanley644 folds

siglar calls [$2.75]

mothball calls [$2.75]

danyard calls [$2.75]

 

** Dealing Flop ** [ :Ts:, :5d:, :3c: ]

siglar checks

mothball checks

danyard bets [$4]

Skalle88 ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen har vad, $11 kvar i stacken? Tryck dit en $6 raise till 10 och hoppas nån annan vill leka till turn, samt att firren ställer varpå du kan pumpa ändå högre raise/all in.

 

Finns ju inget som säger att du inte leder här.

 

Jag menar inte att vara otrevlig men jag skulle vara tacksam om du nöjde dig med att ställa frågor/läsa i mina trådar i fortsättningen om det känns ok för dig.

 

mvh/Arvid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar inte att vara otrevlig men jag skulle vara tacksam om du nöjde dig med att ställa frågor/läsa i mina trådar i fortsättningen om det känns ok för dig.

 

mvh/Arvid

 

haha :D

 

ang handen, höjj till 12. om någon av checkarna ställer på det så är det ju svårt utan read, men också svårt att se hur du skulle leda då.

 

så, höjj till 12, fold för cr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fine, kastar care på dig.

 

Tycker denna tråd var rätt onödig till att börja med då jag har svårt att de hur den är "ett problem".

 

Okej, är nyfiken på vad kastar care betyder.

Ang tråden var den inte tillräckligt onödigt för att hindra dig skriva iaf;)

Tykcer faktisk att detta är mer givande än emotrådar med folk som undrar om ska folda kåkar, set och twotop när Fi visar minsta styrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisar vi slänger vi inte no matter what antar jag.

Nackdelen som jag ser det är att vi har avslöjat vad vi har oss inte kommer vinna nån större pott om ingen är dum nog att spela med en T.

 

Nu är ju shortstackens bet löjligt litet men ändå hur funkar en syn här? De drar ju i värsta fall till tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisar vi slänger vi inte no matter what antar jag.

Nackdelen som jag ser det är att vi har avslöjat vad vi har oss inte kommer vinna nån större pott om ingen är dum nog att spela med en T.

 

Nu är ju shortstackens bet löjligt litet men ändå hur funkar en syn här? De drar ju i värsta fall till tvåpar.

 

jag villr aisa till 12 istllet för 17 ifall någon av de andra vaknar och pushar.

 

vi ska syna de sista 5 om han pushar såklart.

 

men syna går ju också om du tror han foldar mot en raise, problemet är ju attd et finns en hel del överkort till en tia, det är relativt låg nivå och han är short så tror han stoppr in emd en 10a där på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag villr aisa till 12 istllet för 17 ifall någon av de andra vaknar och pushar.

 

vi ska syna de sista 5 om han pushar såklart.

 

men syna går ju också om du tror han foldar mot en raise, problemet är ju attd et finns en hel del överkort till en tia, det är relativt låg nivå och han är short så tror han stoppr in emd en 10a där på floppen.

 

Jo shortstacken kunde jag inte bry mig mindre om eftersom han aldrig har set här och nog aldrig foldar en raise heller, känns kallt att raise/folda då vi har en stor pott (antar att vi behandlar en syn av nån av de fösta Fi's som styrka), men känns kallt att syna och spela turn och river undereppade då vi inte vet om nån överspelar 99/KT, bluffar, floppade ett set eller klnokade på turn eller river när jag inte har reads på nån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...