Gå till innehåll

Omaha PL; turnering,action med nötter utan återdrag

Recommended Posts

Postad

händer inte mycket i denna del, men jag testar ändå.

Möjligt att det är standard vad man ska göra, men jag kände mig lite lost.

Från en Omaha turnering, lågt inköp. Kommer int eihåg om det är 10 eller 15 dollar eller så, dessutom Rebuy. cirka 30 pers kvar i turneringen, det är en bit till pengarna, det är 12 som får pris

10 pers runt bordet.

Har själv 7000i stacken, och det är runt snittstack. Två av de spelare som är med i potten täcker mig.

Blinds 100/200

Jag får skithanden 5 6 A J, 2 spader.

Får se floppenb gratis, tillsammans med 5 andra.

Flopp 2 3 4 rainbow. 1200 i potten.

(jag Floppar alltså nötstege)

Small blind checkar

jag bet 600. (OK, jag kanske skulle kört ett potbet så här i efterhand)

Spelare 1 raise till 1200

Spelare 2 allin, ca 2500

Spelare 3 allin, cirka 8000

Spelare 4 allin, cirka 10 000.

Jag göra vad? Jag har alltså inga återdrag, och det är inga spader på bordet. Dega in och räkna med en split i bästa fall (kanske med fler än en spelare), eller skiter jag i denna eftersom jag saknar återdrag?

Postad

Det är 19500 i huvudpotten (lite mer, men det kan inte du få del av) och du har ca 6400 kvar att syna med och du har nöten, kan det vara annat än solklar syn?

Ibland blir det ju torsk men ofta delar du och en till på de andras stackar när de blockar varandra med olika set eller drar dött med suckerstege.

Postad

OK, tack för inputen. Tydligen så verkar det som att det var en given syn.

hehe, spektakulärt var ordet.

Jag synade när halva betänketiden gått (och dessutom synade SB också, med sina resterande 2500, eller vad det nu var).

I alla fall blev jag i efterhand häpen när jag såg vad de andra hade.

Enligt lagen om alltings jävlighet, så var det första som hände att det blev par på bordet på turn, när det klöver 3 dök upp. Dessutom fullbrordades en runner-runner klöverfärg på river när klöver fem dök upp.

konstigt nog så hade däremot ingen av storstackarna set, utan överpar (KK plus två oväsentliga kort) respektive plus hålstegedrag (inte det som satt på river)

Däremot vann SB, på färgstege med A2 klöver, samt dessutom en 5a, så han satt på suckerstegen från början. Dock vann jag mot storstackarna, så jag gick väl ungefär plusminusnoll på handen.