Gå till innehåll

Tjena någon som har lust att snacka lite allmänt poker?


ickash

Recommended Posts

Sitter här och har lite tråkigt såhär en fredag kväll, blev ingen utgång ikväll och blivit lite cashgame lirandes istället. Tänkte bara om det är någon som brukar lira 0.25/0.50 eller 0.5/1 NL cashgame med msn som har lust att diskutera poker och dylikt i allmänhet? Kanske tycks vara lite lustig tråd men vore roligt med lite åsikter om en del situationer och händer från någon annan pokerspelare, tvn har ju inte mkt att erbjuda just nu direkt :)

 

Och nej, jag är ingen hacker och vill ej låna någons konto, lånar inte ut mitt heller eller dylikt, har bara tråkigt helt enkelt och inte några kompisar som lirar poker via internet. Förövrigt hoppas jag alla e nog smarta att inte använda sin hotmail kopplat till sitt pokerkonto :)

 

Bara skriva ett inlägg i tråden eller skicka ett privat meddelande om någon har lust att snacka lite poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, joo jag klev precis upp i nivå till 0.25/0.50 faktiskt, brukar köra 4 bord samtidigt. Vad har du tänkt läsa för böcker då? ugglat igenom Pokerteori själv iallafall :). Brukar du köra nå mtt vid sidan om då? Kom 2a i en rätt stor 10+1 dollar turre nyligen så bankrullen fick sig en rejäl skjuts med 650 dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, joo jag klev precis upp i nivå till 0.25/0.50 faktiskt, brukar köra 4 bord samtidigt.

 

 

Var lirar du någonstans? själv brukar jag köra NL10 sh på prima, men har egentligen precis rulle för NL50.. överrullad med andra ord.. Hur är motsåndet från NL10 till NL20 och vidare till Nl50? I jemförelse med varandra då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var lirar du någonstans? själv brukar jag köra NL10 sh på prima, men har egentligen precis rulle för NL50.. överrullad med andra ord.. Hur är motsåndet från NL10 till NL20 och vidare till Nl50? I jemförelse med varandra då.

 

Tjena, lirar på Titanpoker. Har spelat mkt NL20 på titanpoker och motståndet är generellt väldigt kasst, det jag brukade loosa lite på är dock när jag har typ JJ eller QQ och synar när allins från shortstackar när de re-raisar min raise, vissa sitter bara o väntar på AA och KK där , spelar inget annat. Men som sagt motståndet NL20 är i princip bara fisk, den enda skillnaden jag märkt hittils på NL50 är att motståndet är liite lite tightare + att ibland kan man stöta på någon som reraisar som bluff osv (:.

 

Vilken sida lirar du på? Generellt sett tror jag inte någon sida har ett genomsnitt med bra spelare på NL50, finns ju självklart grindare som är bra där men majoriteten är riktigt uselt av egen erfarenhet (:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirade 0.10/0.20 men har gulat en hel del på sistonde. Jag har bestämmt mig att jag ska läsa igenom två poker böcker två gånger noga innan jag ska fortsätta :)

 

jag har också två stycken pokerböcker jag ska läsa, den jag börjar läsa är smallstakes hold'em och den andra är mathematics of poker, den verkar det vara rätt svår engelska i, men men ska nog komma igenom dem och hoppas bara man lärt sig massor då :P

 

Jag spelar också .1/.2 samt .5/1kr på svspel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, joo jag klev precis upp i nivå till 0.25/0.50 faktiskt, brukar köra 4 bord samtidigt. Vad har du tänkt läsa för böcker då? ugglat igenom Pokerteori själv iallafall :). Brukar du köra nå mtt vid sidan om då? Kom 2a i en rätt stor 10+1 dollar turre nyligen så bankrullen fick sig en rejäl skjuts med 650 dollar.

 

Jag läser "Internet Texas holde´m" av Matthew Hilger och "Poker för Vinnare" som jag vunnit från poker.se :)

Grattis till 2:a plats! starkt gjort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har också två stycken pokerböcker jag ska läsa, den jag börjar läsa är smallstakes hold'em och den andra är mathematics of poker, den verkar det vara rätt svår engelska i, men men ska nog komma igenom dem och hoppas bara man lärt sig massor då :P

 

Jag spelar också .1/.2 samt .5/1kr på svspel

 

Okej, och tro mej. Man lär sig massor av böckerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vilken sida lirar du på? Generellt sett tror jag inte någon sida har ett genomsnitt med bra spelare på NL50, finns ju självklart grindare som är bra där men majoriteten är riktigt uselt av egen erfarenhet"

 

 

ok, så ipoker lirar du på? Kanske få testa på det igen då. Spelar just nu på betdirect (prima).

Ska spela en primasajt till snart, mest för bonusen.. sen tänkte jag testa någon annan sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, ipoker. Det som e bra med titanpoker är att de har lite lägre rake, skapligt mkt fisk, en helt okej pf.nu bonus och skön klient. Dock är poängen man samlar på sig och de olika status man kan få särskilt bra i någon synpunkt, men antar att de lär förbättra det sedan :).

 

Aha, spelat lite där förut, prima e ju skön klient, men fick för mig när jag var helt nybörjare att sidan var helt riggad. Du förstår, jag blev utdragen av färg hela tiden... kanske för att jag slowspelade alla toppairs och dylikt...? (;

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, lirar på Titanpoker. Har spelat mkt NL20 på titanpoker och motståndet är generellt väldigt kasst, det jag brukade loosa lite på är dock när jag har typ JJ eller QQ och synar när allins från shortstackar när de re-raisar min raise, vissa sitter bara o väntar på AA och KK där , spelar inget annat. Men som sagt motståndet NL20 är i princip bara fisk, den enda skillnaden jag märkt hittils på NL50 är att motståndet är liite lite tightare + att ibland kan man stöta på någon som reraisar som bluff osv (:.

 

Vilken sida lirar du på? Generellt sett tror jag inte någon sida har ett genomsnitt med bra spelare på NL50, finns ju självklart grindare som är bra där men majoriteten är riktigt uselt av egen erfarenhet (:.

 

titanpoker är inte skattefritt(manila), byt till en annan ipoker-klient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har också två stycken pokerböcker jag ska läsa, den jag börjar läsa är smallstakes hold'em och den andra är mathematics of poker, den verkar det vara rätt svår engelska i, men men ska nog komma igenom dem och hoppas bara man lärt sig massor då :P

 

Jag spelar också .1/.2 samt .5/1kr på svspel

 

Hur går det där då? Någon graph eller nåt? =). Spelar på samma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...