Gå till innehåll

Pokerfisen fångar tusenlappar i vinden


Pokerfejset

Recommended Posts

Såja, har på 12 händer jobbat upp stacken från 6k till 30k.

Först all in med Q9 vs 66 ..bord xJT x K

Sedan snor jag från 4 limpar genom at ställa från bb med T4.

Sedan får jag QT på sb, roundfold och jag limpar. flop T45 och blir all in mot 76 han missar.

Handen efter AQ på knappen, roundfold..höjer den blir raisad..ställer.. han foldar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 214
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har precis sträckläst din dagbok och tänkte bara säga att den är väldigt underhållande. Synd på SM. GL i cashgamet!

 

TY, i know. ;-)

 

CG gick bra och plussa 2.6k utan några problem. Har plussat 11 dagar i rad nu på SS och det är runt 20k kr. Riktigt skönt. Motriggen är som bortblåst. (kommer lite pustar ibland).

 

Aja dagens tabbe. Kör en satelit till huvudsateliten till EPT Prag. FT och min lobby vägrar att uppdateras och jag har ingen aning om hur många platser som går vidare men gissar på 4-5. Ligger just då 9 av 9 och känner mig tvungen att sno blindsd eller försöka göra ngt. Åker dessvärre och omstartar klienten bara för att se att 8 st fick platser. Tilt. Ställde ju med Q3o liksom hade jag ju knappast gjort annars. Har aldrig tidigare åkt på bubblan i en satelit så riktigt jävla nederlag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis kommit hem från träning och fyfan va jobbigt. Kommer allt närmre en liten joggingtur på morgonen. Känns fortfarande som det är första träningen på år när jag stiger på isen. Just idag var det magen som tog mest stryk och efter varje kraftansträning känns det som jag precis utfört coopertestet och håller på att skita på mig. Ska försöka komma ut på lite springturer då och då.

 

Lirade en SnG tidigare idag till highroller 50k på carlos. Vann den efter att ha vart sit out tills det var 5 kvar. :P

Så lirar den nu och ska sätta igång lite cg samtidigt. Hittills +1.4k kr och 200$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tripplade nu typ. Startstack 2k, jag har 1.450.

Co ställer med 800. Jag tittar ner på :9c::9d: ställer och BB täcker oss båda och synar. Shortin har :4d::4c: och BB har :As::Ts: spader.

Flopp :9s::4s::6s:

Turn :Ah:

River :Ad:

 

Sen vann jag yttliggare lite efter den handen efter att ha betat hem poten på flopen med JJ. Så sitter nu med ungefär 5.6k med average på 4.6k och 36 kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 av 7. En som inte har en bb heller så han ryker när som helst.

Var riktigt short när Ft började. Hade blindat mig ner för att komma itm. Kasst jag vet men ville verkligen itm. 6 kvar nu och fyfan vilka idioter vissa är. Nyss ställde shorten. Jag synar från SB..check..flop xxx..då ställer bb och jag viker han viker upp oträffat utan drag 72o.

Och det har vart flera sånna här. Ett flertal som inte verkar kunna ngt alls utan. Helt sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fokin shit. grattis man, måste vara en något sånär ganska bra andel % som rullen utökade med nu? visste att det osade gott när du klonkat nån satellit efter att ha varit sitting out. tråkigt med grunda stackar i cp-turrar så det inte blir ngt spel, men ibland gynnas man väl av även de me.

 

nacka gymnasiums stolthet!? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyty. :-)

Sitter riktigt fint och det var en rätt stor ökning.

Fick stejk i 1k$ turren på tilt strax efter det så ska sitta här hela natten. Sedan betsämmde vi för att jag skulle få sällskap ta ännu ett seat så har 33% i polarn också. Får 40% på stejkn förresten. Ska lite käk och börja lira cg på ss nu. Enkel fisk inne vid det här läget.

 

Tar nog steget upp till nl200 nu lite mer. Har en bit över 10k$ på sidan så kommer göra ett seriöst försök.

 

Och detta ser för övrigt ut att bli en sjukt bra månad. Typ rekordmånad. Startat med 13kkr+ på SS och 5.2k$ på carlos. Sedan kommer massa fin bonus. 8-):):D

 

Har sidebet med polarn vem som kommer längt nu också. 333kr och äran.

Var 4 st i SM som satsa 100kr var på vem som gick längst. Vann den med bred marginal så är knappast orolig. Dettaär till en början viktigare att vinna. Dilemmat är ju att jag inte villhan ska åka. Har ju % i han. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till fjärdeplatsen! Turrar kan vara nöten och även det mest tiltande som finns!

 

TY. :)

 

 

Lirar 1k$ turren och 50k på tilt. Lirar galet aggro i 1k$ turren, höjt 40% av 70 händer hittills och tycker faktiskt det är en riktigt bra taktik. Ofta tightveka bord i början av så här stora turrar så jag har nästa dubblat genom att plocka linds och små poter. Just nu 5.5k där i första pausen och har startstack i 50k änså länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH

 

Efter hur lång tid får man tillbaxs chaten på SS. Blev avstäng igår. Jävla skit. Utdragen och går inte att spy galla över dom i chaten. Tiltande.

 

När jag fick min avstängd senast tog det ett halvår. Tycker iofs att man spelar bättre utan tilta loss i chatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag fick min avstängd senast tog det ett halvår. Tycker iofs att man spelar bättre utan tilta loss i chatten.

 

Hehe den skaran tillhör verkligen inte jag. Blir jag utdragen så tiltar jag av mig i chaten. Få lite utlopp för känslorna. Får bli till att skicka in ett förlåtmejl till SS.

 

Losat lite på SS efter motrigg och katastrofalt dåligt spelad AK-hand. Läser han på set men vägrar folda AK på 68K flop. 88 på han.

Vinner knappt en hand på SS har bra men dom har bättre konstant så lägger nog ner nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger 39a av 103 kvar. och spelar fortsat aggro. Har average ungefär och snart kommer det antingen bära eller brista.

Åkte däremot i 50k bluffa med KJ på BB på 9Tx brädan, all in, syn av A9 (?). Ingen av mina 10 outs kommer.

 

Edit: losa halva stacken med TT vs KQ all in pre.

 

Edit2: ute strax efter det gick.tvungen agera så ställde med 83 på blindesen (800) hade 2.3k..så inte mkt snacka om QQ syna och jag drar ej ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dygnet runt rapporteringen fortsätter. Efter uttåget ur 1k kände jag för att slappna av lite. Stora jäkla tar på krafterna så satte mig på ett 5-10 limit bord som jag typ aödrig spelat utom när man felreggat sig i ngn turnering. Superskönt bord med 2 svenskar som var lika chatsugna som jag. Skadar ju inte heller att jag plussade 280$ och nu helt ogenerat kan kalla mig nya limitkung på nätet.

 

Sedan såg jag heroes. Riktigt bra avsnitt.

 

Just nu sitter jag kör lite blandat på SS från 5-10 till 10-20 och är +3.2k utan några ordentliga poter.

 

Har förresten sedan klockan 7 nästa sjungit med i "hey there deliah", nötgrind låt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GAME #712618250: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-11-06 12:55:50

Table Rois

Seat 1: Pokerfejset88 ($297.90 in chips)

Seat 3: sprec12 ($43.00 in chips) DEALER

Seat 5: dudelidude ($81.00 in chips)

Seat 6: Baron23 ($201.80 in chips)

Seat 8: MrBabelina ($211.70 in chips)

Seat 10: TheJunkie ($308.00 in chips)

dudelidude: Post SB $1.00

Baron23: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Pokerfejset88 Ace of HeartsQueen of Hearts

Dealt to Baron23 Queen of SpadesJack of Diamonds

MrBabelina: Raise $6.00

TheJunkie: Fold

Pokerfejset88: Call $6.00

sprec12: Fold

dudelidude: Fold

Baron23: Call $4.00

*** FLOP *** Jack of Hearts10 of Hearts9 of Spades

Baron23: Bet $14.00

MrBabelina: Fold

Pokerfejset88: Raise $40.00

Baron23: Call $26.00

*** TURN *** King of Hearts

Baron23: Check

Pokerfejset88: Bet $50.00

Baron23: Raise $155.80

Pokerfejset88: Call $105.80

*** RIVER *** 5 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $407.60 Rake $3.00

Pokerfejset88: wins $407.60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjat bra. Börjar bli alldeles snurrig av trötthet så blir förmodligen inget mer spel idag.

 

Resultat november

 

11/1: 2060 kr / 462$

11/2: 581 kr / 252$

11/3: 5961 kr / 391$

11/4: 2488 kr / 97$

11/5: 1435 kr / 5255$

11/6: 2824 kr / 698$

 

Totalt: 12479 kr på 4436 händer och 6037$ på 12410 händer (och lite mtt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen har mobilen kommit. Alltid använt den som väckarklockan och väckarklockan jag haft sedan min gamla mobil blev överkörd höll inte måttet. Den la typ av efter 5 minuter och fortsatte nästa dag och eftersom jag gått å lugnt överlever klocker som ställs vid mitt öra och piper på i en 15 minuter så gjorde den inte mkt hjälp.

 

Nu har jag iaf vaknat efter 12 timmar sömn och innan pokern kommer på tal måste jag bara nämna hur jävla kallt det är där jag sitter. Jag är en sån som gillar sova i 28 grader typ med stängt fönster. Restan av mina 5 familjemedlemmar sover mer än gärna med fönstrena på vid gavel. Så i hela huset, utom i mitt rum, är det så jävla kallt att jag har lust att hämta jackan, vantar och hela kittet. Värst är det när man kliver upp öppnar dörren och möts av en väg av kyla. Hur fan kan man sova i det, sick.

 

Aja poker... Fått 12 timmar sömn så ska bara hämta lite äppeljuice och sedan spela nl200 oavbrutet i 5 timmar. Det kändes bra igår så det är bara hoppas det fortsätter på samma sätt idag. Även funderat på att ta klivet upp till 10-20 på SS, men har bestämt mig för att jobba upp rullen till 40k innan jag gör ett försök. Känns inte som en såmkt svårare nivå när jag pröva igår. Finns regsen sen finns det fiskarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp. Plötsligt skulle jag iväg å käka lunch så stängde ner, men medans vi konverserade så kom vi fram till typ ingetting. Så vet inte om det blev av. Tilt att man stängde ner iaf. Hade ju bra koll. Plussade ytterliggare en 500$ och det går bra. Postar största vinsthanden.

 

Lätt.......

 

GAME #713717478: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-11-07 10:33:58

Table "TURBO" Monroe City

Seat 1: Pokerfejset88 ($223.05 in chips)

Seat 3: blykO ($200.00 in chips)

Seat 5: pygoc3ntrus ($234.40 in chips)

Seat 6: PlayMoney416 ($90.05 in chips)

Seat 8: sep36 ($356.90 in chips)

Seat 10: Bronte2004 ($106.00 in chips) DEALER

Pokerfejset88: Post SB $1.00

blykO: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to pygoc3ntrus 9 of ClubsAce of Clubs

Dealt to Pokerfejset88 Queen of ClubsQueen of Hearts

pygoc3ntrus: Call $2.00

PlayMoney416: Fold

sep36: Call $2.00

Bronte2004: Call $2.00

Pokerfejset88: Raise $12.00

blykO: Fold

pygoc3ntrus: Call $11.00

sep36: Call $11.00

Bronte2004: Fold

*** FLOP *** 5 of Clubs9 of Spades3 of Clubs

Pokerfejset88: Bet $42.00

pygoc3ntrus: Call $42.00

sep36: Call $42.00

*** TURN *** 5 of Hearts

Pokerfejset88: Bet $168.05

pygoc3ntrus: Call $168.05

sep36: Fold

*** RIVER *** 10 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $502.10 Rake $3.00

Pokerfejset88: wins $502.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp bliv inge 5 timmar nonstop. Blev visst lunch istället i sickla på ngn hamburgerrestaurang. Va mindre sugen på dete så smockade i mig en kycklingssallad istället, mkt god.

Sitter hemma hos kompis nu och lanar samtidigt som vi mixar upp pokerspelet me lite pesmatcher sinsemellan.

 

Sätter annars och lirar 3 bord 5-10 och 1 bord 10-20 på SS. Orkar inte dra upp 8 bord hela tiden för att sedan avbrytas av en pesmatch. Gick runt 700$+ på 900 händer på carlos för btw. Så fått en bra start på dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minus 10k kr och +500$ för dagen. SS minuset kommer från 10-20 typ. Lira 10 händer och tappade 7k på dom, färg vs färg HU och tvåpar vs högre tvåpar. Nu blir det inge mer 10-20 förns rullen e på 80k. Avslutde förresten nu med att losa 2k med KK vs 84. Han tyckte den var grym att syna med preflop fastän jag höjt upp den till 160, sedan belönas han med 843, jipppiiiii.

 

Kör ftops event 1 nu och shorthanded mtt är ngt jag är riktigt bra på. Sidovad med 2 polare vem som går längst. Ska man ta det en trejde gång på rad??

 

Nu sätter jag stoploss 3.5k på SS. Går aldrig under den siffra, utom då dessa jävla 10k förluster inträffar. Det är bara inse att Siten är motriggad till 110% och inte ens en ide jag försöker jaga plusset. Tänkte först sätta ut ett straff för om jag bryter det, men kommer aldrig göra det å behövs inte. :)

 

Aja nu ska jag stäcka mig efter tvn kontrollen. Har inte "orkat" sträcka mig efter den och har tittat på ngt jävla frågesportprogram i ngn timma typ. :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...