Gå till innehåll

Annette Obrestad stejkad i WSOP-E :)


fredde80

Recommended Posts

Det framgår inte om hon sålde 50% rakt av för 50% av inköpet eller om hon bytte % med bax och sheets? Om det är det förstnämnda måste det vara en sjukt dålig deal för henne.

 

 

50% bytt i procent låter väl mkt det att byta procent? Spelade ens Bax WSOPE? Minns inte ens att jag sett hans namn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte spelat särskilt många stora turneringar vet jag inte riktigt vad som är standard i procentbyte, det enda jag hört är när jag spelade EPT i Dortmund när Ramzi en minut innan start bytte procent med Danny Ryan.. var det 3 eller 5 procent de bytte har jag för mig? (Vilket jag bara hörde eftersom jag satt vid samma bord som Danny R)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en chans att hon bytte bort 50%. Stejkad till bara 50% tvivlar jag på med. Hon måste ha sålt dom procenten för mer än vad hela inköpet ligger på. Annars är hon blåst.

 

Hon brukar vara kaxig och självsäker vanligtvis så hon tog inte någon dumdeal direkt.

 

Hon har stor respekt för speciellt Bax så varför skulle hon inte kunnat bytt med honom.

Sen är 10k pund ett riktigt dyrt inköp även för annette, så fattar inte varför hon inte skulle kunnat sålt 50% för 7-8k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon har stor respekt för speciellt Bax så varför skulle hon inte kunnat bytt med honom.

Sen är 10k pund ett riktigt dyrt inköp även för annette, så fattar inte varför hon inte skulle kunnat sålt 50% för 7-8k.

För att 50% är för mycket att byta bort rakt av och för att hon har för stor edge för att sälja 50% för 7-8k. Visst, hon kan ha gjort det. Men jag tvivlar starkt på det. Det kan inte vara +EV för henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att 50% är för mycket att byta bort rakt av och för att hon har för stor edge för att sälja 50% för 7-8k. Visst, hon kan ha gjort det. Men jag tvivlar starkt på det. Det kan inte vara +EV för henne.

 

Anledningen till att byta andelar med varandra är inte för ett EV+-värde, utan för att minska variansen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att 50% är för mycket att byta bort rakt av och för att hon har för stor edge för att sälja 50% för 7-8k. Visst, hon kan ha gjort det. Men jag tvivlar starkt på det. Det kan inte vara +EV för henne.

 

30% med bax, 20 med sheets t.ex, inte allt för orimligt imo:-P .

 

Men nu verkar ju gdaily ha koll så får väl släppa det här.^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...