Gå till innehåll

Svårt beslut på flop 10-20 Svs , HU mot bråkig TAG


musen91

Recommended Posts

spelat mot killen ett bra tag och har 1500 händer med statsen 30/22/4 , anser Fi vara bråkig och ganska lös. Handen utspelar sig på 10/20 5-manna bord. Till slut sitter endast jag och Fi kvar för lite HU och följande utspelar sig.

 

***** Hand History for Game 448122624 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Tuesday, Sep 18, 15:53:30 ET 2007

Table Gwen 8 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 2

Seat 2: FI ( $6249.75 )

Seat 3: HERO ( $5810 )

HERO posts small blind [$10].

FI posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 9c 7h ]

HERO calls [$10].

Fi raises [$60].

HERO calls [$60].

** Dealing Flop ** [ 7s, Jc, 9s ]

Fi bets [$120].

HERO raises [$340].

Fi raises [$840].

HERO raises [$2120].

Fi is all-In. ( $3720 för att syna )

 

Syn eller fold ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DU INSER ATT PREFLOPSTATS ÄR nära RÄTT JÄVLA IRrELEVANT hu VA?

 

 

seriöst skAffa nåra förbannade RIKTIGA reads eller spela inte hU UTAN GRNDA 6MAX MOT FISK.

 

 

4betta inte floppen om du ska folda sedan. här lär du ju vara rätt stekt om han inte är totalt mongo och tror att AA fortfarande är nöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså hans TPTK är värt noll om man får in 300xBB

 

Motståndaren måste ha set eller bättre för att det ska vara dåligt. Om motståndaren 4bet-foldar flopen med bottentvåpar och 4bet-synar med top2/set/stege har motståndaren ungefär +550 i ev på att pusha. Om motståndaren synar även med bottentvåparet blir det -180. Lägger vi till QsTs till rangen blir det bara -90. Har motståndaren aldrig sämre än top2 och alltid synar så blir det -590.

 

Det finns 29 kombos av top2+, för att spelet ska bli positivt ev för motståndaren räcker det med 6 andra kombos som motståndaren 4bet-foldar. Det räcker alltså med att motståndaren 4bet-foldar 17% av sina händer för att det ska bli neutralt ev.

 

Nu vet vi att motståndaren faktiskt 4-betar botten2 vilket betyder att som sämsta fall kan vi förlora lite på vår push (motståndarens sämsta hand är botten2 och han synar alltid) eller vinna mycket (motståndaren 4bet-synar även QsTs, 4bet-foldar botten2). Börjar vi lägga till mer kombodrag KsTs tex, som motståndaren 4bet-synar och diverse randomhänder som slow/överspelade överpar etc som motståndaren 4bet-foldar blir det snabbt väldigt bra värde.

 

Något som det här visar är hur dåligt 4betet med botten2 är, jag trodde faktiskt inte det var dåligt som det verkar vara. Heh, hoppas någon uppskattar mina räkneövningar, om något har det hjälpt mig.

 

Med reservation för räknefel :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
Bra att trollbumpa halvårsgamla trådar?

 

Eftersom jag faktiskt hade någonting att säga som inte hade sagts tidigare så ångrar jag inte mina handlingar. Nästa gång skulle jag uppskatta om du skickade ett PM till mig istället för att ta en sån här idiotisk diskussion offentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag faktiskt hade någonting att säga som inte hade sagts tidigare så ångrar jag inte mina handlingar. Nästa gång skulle jag uppskatta om du skickade ett PM till mig istället för att ta en sån här idiotisk diskussion offentligt.

 

 

Edit: skit samma....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag faktiskt hade någonting att säga som inte hade sagts tidigare så ångrar jag inte mina handlingar. Nästa gång skulle jag uppskatta om du skickade ett PM till mig istället för att ta en sån här idiotisk diskussion offentligt.

 

Sluta trollbumpa gamla trådar. Du kan få ett PM också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...