Gå till innehåll

NL100 - Svår AQ


Recommended Posts

Han verkar ju redan visa styrka vid pre(antagligen par). Jag skulle ha lagt mig där på turnen han skulle kunna ha triss eller två par eller även hålfärg. 80$ är alldeles för hög satsning och lönar sig inte i slutändan. Eftersom bordet verkar spela tight så skulle jag lagt mig. Men jag är inte proffset på poker, så någon får rätta mig :)

 

(jag tror han skulle ha synat nästan vilken bet som helst på floppen. Men det kanske skulle ha gått att få han att folda genom att klämma på lite mer där)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop vet jag inte riktigt vad jag vill. Lägga sig känns lite väl vekt, att syna ur position känns inte heller så hett. Höjer vi så får vi inte bort några händer som är bättre än vår och vi får inte så mycket värde av sämre händer heller, men vi kan c-betta bort bättre händer än vårt postflop. Det får bli syn eller raise, även om jag gillar raise mer.

 

Sen om man nu väljer att c/r på floppen så måste det ju vara för att försvara sig mot drag, för värde mot händer som KQ kommer vi få senare i alla fall och om vi har otur kanske KQ lägger sig mot vår c/r förutsatt att KQ ens syande preflop och höjde från utg+1 dessförinnan. Med den raisen du gör skapar du inte dåliga odds för dragen att syna, utan bygger bara en onödigt stor pot, ur position. Lite potkontroll är på sin plats i det läger imo.

Men om vi nu ska raisa, så tycker jag att det ska vara en raise till ca25.

 

Men som spelat så vill jag vika på turn, om det inte är en av de större tomtarna i skogen som vi spelar med.

 

Men det är inte där det intressanta i handen är tycker jag.

Förutsätt att vi synar preflop och c/c:ar på floppen.

Vad gör vi nu när det kommer :9h:, c/c också eller?

Om river blankar också, vilken linje tar vi då? Bet/folf, Bet/syn eller c/c?

Jag tycker bet/fold verkar bäst, men är det det?

 

Om turn blankar och vi c/c och det sen färgen fyller på river, är det c/f eller c/c då?

 

Och om färgen fyller turn, är det c/c på turn och c/f på river då?

 

Vilka linjer vill ni ta efter det givna spelet preflop och förutsatt att vi bara synar på floppen utifrån de olika turn och riverkorten?

 

Förutsätt också att om det inte kommer ett färgkortm så blankar den gatan, så det kommer inget A, K, J eller liknande då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: Beror på reads men jag slänger eller synar som standard.

Flop: Leda ut om du inte blir bortbluffad speciellt ofta. C/c och led blank turn.

Om du har en FRi som är ganska lugn och inte semibluffar stort så skulle jag kunna gilla en mindre c/r (nu var c/r liten iofs).

 

Som spelat måste du väl folda turn även om det är marginellt. Iom ditt lilla bet så kan han raisa med många händer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv gillar jag att 3betta AQ på $100 nivån, mest därför att motståndet ofta läser det som mer styrka än det egentligen är.

 

Problemet om du gjort det här är att du är gift med din hand sen även om han settat iom floppen. Men då hade du inte haft något svårt val heller.

 

Som sagts tidigare är checkraise på flopp riktigt jävla kasst. Syn för potkontroll eller beta ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta tror du jag får 4bet pre jämtemot syn och att de kastar på CB med låg pocket som ej settat/AT+ som missat ?

 

Du sa att det är effektivt på nl100 eftersom det reppar en starkare hand. Då kan du ju (nästintill) 3 betta vilken hand som helst. Saken är den att du natingen vinner en liten pott eller förlorar en stor pott med 3bettat AQ OOP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...