Gå till innehåll

Fisken betalar med öppet steg... Jag skrattar


Dead-Inside

Recommended Posts

Okej, lite preinfo: Jebber73 är väl en av de överlägset sämsta NL100 spelare jag sett, någonsin. Sen på Everst så finns det en knapp som heter "Bet pot", vilket ger dig potten, och då räknar den inte med rake vilket betyder att de oftast blir $1-$2 mer än potten. Jebber73 bettar oftast på detta sett och de betyder ingenting. För att få lite mer info på Jebber73 vill jag t.ex. berätta att han synade med A5s utan drag med rugJ7TK bräda, bara för att folda rivern (Fold and show). Han har synat ner det mesta.

 

 

Hero is at seat 1 with $146.30.

iANNoU is at seat 2 with $190.60.

Adept is at seat 3 with $134.83.

jebber73 is at seat 4 with $153.05.

akakakir is at seat 5 with $101.95.

Rochefort8 is at seat 6 with $100.00.

 

Post Blinds:

 

The button is at seat 4.

akakakir posts the small blind of $0.50.

Rochefort8 posts the big blind of $1.00.

 

Deal Pocket Cards:

 

Hero: :7s::7h:

iANNoU: -- --

Adept: -- --

jebber73: -- --

akakakir: -- --

Rochefort8: -- --

 

Pre-flop:

Hero calls $1.00.

iANNoU folds.

Adept calls $1.00.

jebber73 calls $1.00.

akakakir calls $0.50.

Rochefort8 raises $7.00.

Hero calls $7.00.

Adept folds.

jebber73 calls $7.00.

akakakir folds.

 

 

Flop (:2h::3h::Js:):

Rochefort8 checks.

Hero checks.

jebber73 raises $26.00.

Rochefort8 folds.

Hero raises $138.30.

jebber73 raises $119.05.

 

 

Turn (:2h::3h::Js::4d::Jd:):

 

Showdown:

Hero shows :7s::7h:.

Hero has :4d::7s::7h::Js::Jd:: Two Pair

jebber73 shows :5h::4c:.

jebber73 has :4c::4d::5h::Js::Jd:: Two Pair

 

 

Pot Summary:

$6.75 is returned to jebber73 (uncalled).

Total Pot: $302.60

Hero wins $299.60.

House Rake: $3.00

 

 

Mot en normal person skulle jag aldrig ställa här, antagligen inte syna heller, det är tveksamt. Men eftersom jag egentligen logiskt bara ligger efter 23, och Jx så känns de rätt tryggt och jag vet att han synar med sämst odds, som uppenbart :).

 

Skrattade så jag grät samtidigt som pengarna åkte till mig!

 

Edit: Han pendlar mellan $190 och 0 och sen köper han in igen för $60-$80, jättevärde på honom. Förlorade en annan hand innan då han hade QQ men inte 3bettat en annan kille pre och således stackade av mig då jag trodde mig ha bäst hand med toppar J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, lite preinfo: Jebber73 är väl en av de överlägset sämsta NL100 spelare jag sett, någonsin. Sen på Everst så finns det en knapp som heter "Bet pot", vilket ger dig potten, och då räknar den inte med rake vilket betyder att de oftast blir $1-$2 mer än potten. Jebber73 bettar oftast på detta sett och de betyder ingenting. För att få lite mer info på Jebber73 vill jag t.ex. berätta att han synade med A5s utan drag med rugJ7TK bräda, bara för att folda rivern (Fold and show). Han har synat ner det mesta.

 

 

Hero is at seat 1 with $146.30.

iANNoU is at seat 2 with $190.60.

Adept is at seat 3 with $134.83.

jebber73 is at seat 4 with $153.05.

akakakir is at seat 5 with $101.95.

Rochefort8 is at seat 6 with $100.00.

 

Post Blinds:

 

The button is at seat 4.

akakakir posts the small blind of $0.50.

Rochefort8 posts the big blind of $1.00.

 

Deal Pocket Cards:

 

Hero: :7s::7h:

iANNoU: -- --

Adept: -- --

jebber73: -- --

akakakir: -- --

Rochefort8: -- --

 

Pre-flop:

Hero calls $1.00.

iANNoU folds.

Adept calls $1.00.

jebber73 calls $1.00.

akakakir calls $0.50.

Rochefort8 raises $7.00.

Hero calls $7.00.

Adept folds.

jebber73 calls $7.00.

akakakir folds.

 

 

Flop (:2h::3h::Js:):

Rochefort8 checks.

Hero checks.

jebber73 raises $26.00.

Rochefort8 folds.

Hero raises $138.30.

jebber73 raises $119.05.

 

 

Turn (:2h::3h::Js::4d::Jd:):

 

Showdown:

Hero shows :7s::7h:.

Hero has :4d::7s::7h::Js::Jd:: Two Pair

jebber73 shows :5h::4c:.

jebber73 has :4c::4d::5h::Js::Jd:: Two Pair

 

 

Pot Summary:

$6.75 is returned to jebber73 (uncalled).

Total Pot: $302.60

Hero wins $299.60.

House Rake: $3.00

 

 

Mot en normal person skulle jag aldrig ställa här, antagligen inte syna heller, det är tveksamt. Men eftersom jag egentligen logiskt bara ligger efter 23, och Jx så känns de rätt tryggt och jag vet att han synar med sämst odds, som uppenbart :).

Skrattade så jag grät samtidigt som pengarna åkte till mig!

 

Edit: Han pendlar mellan $190 och 0 och sen köper han in igen för $60-$80, jättevärde på honom. Förlorade en annan hand innan då han hade QQ men inte 3bettat en annan kille pre och således stackade av mig då jag trodde mig ha bäst hand med toppar J.

 

Haha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, lite preinfo: Jebber73 är väl en av de överlägset sämsta NL100 spelare jag sett, någonsin. Sen på Everst så finns det en knapp som heter "Bet pot", vilket ger dig potten, och då räknar den inte med rake vilket betyder att de oftast blir $1-$2 mer än potten. Jebber73 bettar oftast på detta sett och de betyder ingenting. För att få lite mer info på Jebber73 vill jag t.ex. berätta att han synade med A5s utan drag med rugJ7TK bräda, bara för att folda rivern (Fold and show). Han har synat ner det mesta.

 

Måste vara ett sjukt jävla värde att höja med vad som helst i SB för att sedan använda denna fantastiska knapp och ta hem potten efter floppen...:mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha?

 

??

 

Hilarious out-of-linespel? Eller du kanske behöver lite mer på han för att fatta hur kass han är?

 

Hero is at seat 1 with $305.95.

iANNoU is at seat 2 with $206.90.

ILVINCITORE is at seat 3 with $100.40.

jebber73 is at seat 4 with $96.70.

Rochefort8 is at seat 6 with $112.90.

 

Post Blinds:

 

The button is at seat 3.

jebber73 posts the small blind of $0.50.

Rochefort8 posts the big blind of $1.00.

 

Deal Pocket Cards:

 

Hero: :Jd::Ah:

iANNoU: -- --

ILVINCITORE: -- --

jebber73: -- --

Rochefort8: -- --

 

Pre-flop:

Hero raises $4.00.

iANNoU folds.

ILVINCITORE folds.

jebber73 calls $3.50.

Rochefort8 folds.

 

 

Flop (:9s::Jc::Kc:):

jebber73 checks.

Hero raises $6.00.

jebber73 calls $6.00.

 

 

Turn (:9s::Jc::Kc::3s:):

jebber73 checks.

Hero raises $12.00.

jebber73 calls $12.00.

 

 

River (:9s::Jc::Kc::3s::3c:):

jebber73 checks.

Hero checks.

 

 

Showdown:

jebber73 shows :Qd::3d:.

jebber73 has :3d::3s::3c::Qd::Kc:: Three of a Kind

Hero shows :Jd::Ah:.

Hero has :3s::3c::Jd::Jc::Ah:: Two Pair

 

 

Pot Summary:

Total Pot: $45.00

jebber73 wins $43.00.

House Rake: $2.00

 

Måste vara ett sjukt jävla värde att höja med vad som helst i SB för att sedan använda denna fantastiska knapp och ta hem potten efter floppen...:mrgreen: :mrgreen:

 

Hehe, jo ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du openlimpar alltså med 77, synar en 7xbb raise och avslutar med att checkraisa flop för ~150bb med mellanpar?

 

Han är uppenbarligen en firre men come on :mrgreen:

 

Du tror jag brukar spela såhär?

 

Preflopraisen = Steal, du kanske märkte de i hur han foldade? :)

 

Skrattar för att handen är så sjuk som den är, räknade med syn från sämre händer än den han hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har givetvis sett fiskigare spel men inte av folk som reloadar, och med mer än 20 BB.

 

Anywho, har ingen anledning att skämmas då jag fick syn av en sämre hand precis som tänkt och att jag i samma situation mot samma person har stark EV+ i att göra det då han synar med random händer. Sen att folk utgår ifrån att detta är något typ av standardspel jag gör kan jag inte rå för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrattade du verkligen så att du grät samtidigt när pengarna åkte in?

Skulle vilja se dig överleva ett Dave Chappelle-avsnitt (Rick James bitch);)

 

Och visst hade Fi inga odds men samtidigt var det ju inte jättefiskigt heller liksom. Jag har sett folk syna med A2 i detta läget. Ditt spel kan väl också ifrågasättas eftersom Fi säkert skulle synat med 88+och alla J samtidigt.

 

även om du skrämmer mig lite så får jag gratta till potten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för det första, hur kan man lägga upp ett sånt här spel utan att skämmas?

 

för det andra, är det här verkligen det mest fiskiga du sett har du inte spelat mycket.

 

Varför ska OP skämmas? Effektivaste sättet att exploatera det här motståndet är ju att dega in med mycket sämre händer själv än man normalt gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ofta tror du att FI, mega fisk eller ej, kommer betala av med en sämre hand här?

 

Det var 2 frågor i en.

Fi som inte är megafisk kommer inte att betala av med en sämre hand särskilt ofta, eller kanske inte ens aldrig.

 

Hur ofta Fi som är megafisk kommer att betala av med en sämre hand kan jag inte heller svara på eftersom jag inte satt vid bordet, men har man read på killen som ultramupp eller råtiltad som synar med alla par och rätt många AK-AQ, KQ etc så ser en all-in genast ut som bra spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han gjorde massvis med muppspel både innan och efter (Bl.a. min AJ hand från sida 1 som var en halvtimme senare eller något sånt). Finns ingen logik i hans spel men han verkar gilla att syna rent allmänt, oavsett vad han har.

 

Hade han haft J här så hade jag tagit den förlusten. Han hade garanterat synat med 2x och 3x samt t.ex. de han synade med nu och antagligen Ax kanske Kx också och givetvis färgdraget. Men det är bra att folk fattat att detta inte är något standardspel jag har äntligen... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är bra att folk fattat att detta inte är något standardspel jag har äntligen...

Japp, nu väntar vi bara på att du ska fatta att alla som spelar poker på nätet ser sämre spel än såhär varje dag utan att för den skull spamma diverse internetforum om det, eller få glädjetårar i ögonen för att vi råkade få syn av en hand som var marginellt sämre än vår egen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...