Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag sitter och nöter poker boken "Internet texas hold'em" av Matthew Hilger och har även "Poker för vinnare" som ligger och väntar på sin tur. Till frågan! Ska jag nöta böckerna 3-4 gånger var? mer eller mindre? Kommer böckerna visa resultat på mitt spel om jag nöter dom och förstår vad jag läser?

Postad

Jag har inte läst just de böckerna så jag kan inte kommentera om de kommer förbättra ditt spel eller ej.

Däremot har jag läst andra böcker och jag tycker att det märks när jag läser böckerna om jag behöver läsa om dem igen eller ej. Vissa har jag bara läst en gång (Play poker like the Pros till exempel) och vissa har jag läst många gånger (Harrington on Hold'em vol 1 har jag nog läst 4-5 ggr).

Det jag vill ha sagt är att du märker nog när du läser boken om den är bra eller inte och om du greppar det som sägs.

Postad
Nej, pokerböcker finns bara för författarna vill tjäna pengar.

Hmm,, visst vill dom tjäna pengar på böckerna, skulle inte du det? eller skulle du vilja ge ut dom gratis? Men det som står i boken är inte bara skit! Absolut inte. Jag tycker det står mycket intressanta grejjor i dem

Postad
Hmm,, visst vill dom tjäna pengar på böckerna, skulle inte du det? eller skulle du vilja ge ut dom gratis? Men det som står i boken är inte bara skit! Absolut inte. Jag tycker det står mycket intressanta grejjor i dem

Jag skojade bara.

Postad
Hej, jag sitter och nöter poker boken "Internet texas hold'em" av Matthew Hilger och har även "Poker för vinnare" som ligger och väntar på sin tur. Till frågan! Ska jag nöta böckerna 3-4 gånger var? mer eller mindre? Kommer böckerna visa resultat på mitt spel om jag nöter dom och förstår vad jag läser?

Många böcker är inriktade till nybörjare. Förstår du inte allt som sägs i dessa böcker så behöver du läsa dem igen. De tar upp grundläggande information som alla bör känna till.

Själv har jag ett 20-tal pokerböcker, en del bra och en del mindre bra och en del riktigt bra.

Harringtons böcker som nämns ovan är riktigt bra turneringsböcker och förtjänas att läsas flera gånger eftersom det finns så mycket bra i böckerna som det kan vara bra att återingen påminnas om så man inte glömmer det viktiga.

Postad

Visst bör en del böcker läsas flera gånger, men det borde man inse första

gången man läser boken.

Och visst märks det att en del författare vill tjäna pengar, både genom

själva boken men även genom att okritiskt rekomendera vissa siter

samt förespråka en spelstil som gynnar huset.