Gå till innehåll

Nlt: 7.5/15sek


Recommended Posts

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 13 september 2007 10:51:50

Frida Turbo 4 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: mustaffa (1391.75)

Plats 2: tulkas1 (341.57)

Plats 3: fiskfredde (1980.15)

Plats 4: Starziinge (3246.75)

Plats 5: -teglet- (1775.12)

-teglet- lägg LM 7.50

mustaffa lägg SM 15.00

** Giv **

mustaffa [N/A, N/A]

tulkas1 [N/A, N/A]

fiskfredde [Kh, 9h]

Starziinge [N/A, N/A]

-teglet- [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

tulkas1 Syna 15.00

fiskfredde Syna 15.00

Starziinge Syna 15.00

-teglet- Syna 15.00

mustaffa Passa

*** Flop(Board): *** : [Eh, 10h, Ks]

*** Bet Runda 2 ***

-teglet- Passa

mustaffa Passa

tulkas1 Passa

fiskfredde Satsa 60.00

Starziinge Syna 60.00

-teglet- Lägg

mustaffa Lägg

tulkas1 Lägg

*** Turn(Board): *** : [Eh, 10h, Ks, Es]

*** Bet Runda 3 ***

fiskfredde Passa

Starziinge Satsa 150.00

fiskfredde Syna 150.00

*** River(Board): *** : [Eh, 10h, Ks, Es, 8k]

*** Bet Runda 4 ***

fiskfredde Passa

Starziinge Satsa 390.00

 

Vad göra på river? pass, syn eller omslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omslag som bluff såklart, det kan aldrig handla om värdeomslag här.. :)

 

eh, dessa svs spelare, ska alltid bluffa med bluffcatchers ^^

 

iaf, vad tänker du dig att han viker här mot ett omslag? han kanske lyckas komma runt ett naket ess med dålig kicker men thats it (och inte ens det vet vi), finns absolut ingenting som säger att han inte slowspelade som alla andra gör på flopp. fold eller syn, u pick, och höj preflop...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eh, dessa svs spelare, ska alltid bluffa med bluffcatchers ^^

 

iaf, vad tänker du dig att han viker här mot ett omslag? han kanske lyckas komma runt ett naket ess med dålig kicker men thats it (och inte ens det vet vi), finns absolut ingenting som säger att han inte slowspelade som alla andra gör på flopp. fold eller syn, u pick, och höj preflop...

 

Precis min tanke... omslag var aldrig något jag funderade på... utan det som gick genom min skalle när han betar på river är A8 eller kanske A10 eller eventuellt QJ... Allt annat checkar han... ja förutom den rena bluffen då. Jag kände att jag inte kunde vika där, synar och han viker upp QJ (Vilket nog var den sista handen jag trodde han skulle ha). trodde mer på typ J9h eller liknande.

 

En ganska intressant hand, men jag kanske tänkte igenom den lite för mkt när jag synade :)

 

(Och höj preflop- Knappen synade 60% raise och killen som limpade först synade alla uppslag pre när han hade limpat... men det kan inte ni veta för det sa jag inte.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att du ska betta floppen.

Chansen att någon har bättre än dig i en 5vägspott eller att någon kommer att spela drag hårt är rätt stor, tror tom att det är EV-. Dessutom får du inte syn så ofta av sämre. Och blankar turnen så leder du oftast fortfarande.

Därfor check.

Sedan så sitter du betydligt bättre till om turnen kommer 2-9 utan h. Och även h är ingen jättekatastrof då du har K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checka flop efter 3 check på den brädan finns inte på kartan imo om man är något som helst aggro... är garanterat ev+ att betta ut (för att inte tala om att det är en av dom få gånger ja tycker infobet=bra). checkar man kan man lika gärna folda direkt turn på alla hjärter, tior, knektar, damer eller varför inte på en blank...,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att du ska betta floppen.

Chansen att någon har bättre än dig i en 5vägspott eller att någon kommer att spela drag hårt är rätt stor, tror tom att det är EV-. Dessutom får du inte syn så ofta av sämre. Och blankar turnen så leder du oftast fortfarande.

Därfor check.

Sedan så sitter du betydligt bättre till om turnen kommer 2-9 utan h. Och även h är ingen jättekatastrof då du har K.

 

va?? HERO har NFD på flopp.

 

Tycker spelet är ok förutom preflop, men folda river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh, om han bara betar de tre händerna så visst, go ahead... men de flesta betar valfritt ess där.

 

Spelade en lite liknande hand för några dagar sen där jag hade en ännu sämre bluffcatcher. Men tycker det krävs starkt read för att ta synen.

 

http://www.pokerhand.org/?1465867

 

rätt stor skillnad på händerna ^^ draget där känns rätt troligt, här finns det en miljon färdiga händer som slår oss hehe. beta flop även utan färgdrag imo btw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...