Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

SH NLH på svenska spels lägre bord. Ingen direkt read på mina motspelare.

5 handed

utg 200bb

cutoff 200bb

hero 200bb sitter i small blind

Före floppen

Hero is dealt JcJd

hero posts small blind

utg calls

cutoff calls

hero raises 6bb

utg calls

cutoff calls

Floppen

9s9r2s pott 19bb

hero bets 17bb

utg folds

cutoff calls

Klart bra flopp för min del. Betar runt 80% av flopp och cutoff synar.

Turn Pott 53bb

2d

Hero ?

Turn kommer ytterligare en tvåa och jag ställs nu inför dilemmat. Beta igen eller checka. Tycker att jj är en av de mest svårspelade händerna (framförallt med så här djupa stackar). Vad göra? Hur mycket skall man beta om det är aktuellt?

Postad

Vi kan väl direkt utesluta överpar (QQ+).

TT kanske men de känns lite avlägset också.

Så vad är kvar då? 9x, 2x, färgdrag och Ax som letar överkort och tror du missat floppen (men inte raisar utan följer med).

Helt ärligt är jag inte bra nog på 3handat för att säga vad du ska göra här, men jag kan väl säga vad jag spontant skulle gjort och det är pass och minimera förlusterna de gånger FI har 9 och 2. Känns mer värt att låta honom dra efter färgen de gånger han gör det än att stoppa in mer pengar i potten när du i de flesta fall antagligen ligger efter mot en 9a.

Postad

Ganska svårt läge. Rätt spel beror mycket på read

Betfold är en ganska säker metod och den rek jag som standard. Du leder väldigt ofta.

Checkar du och fi checkar bakom därimot så vet du ganska säkert att han har pp eller drag. Bettar han turnen så beror det på read om du c/c eller c/f.

Postad

Read, stats?

Rent spontant så känns det väl som han sitter på 9x, låg/mellanpar eller färgdraget.

Har han färgdrag eller ett låg/mellanpar borde han ju släppa det här, om du skjuter en till gång. Får du syn är du med största sannolikhet slagen.

Edit:såg fel på pos

Postad

Betfold OOP och check bakom IP tycker jag är standard på denna typ av bräda. Ganska trist att vara OOP på en sån bräda med överpar här eftersom det är fi som till stor del avgör pottstorleken och vår hand är ganska transparent efter raise i sb.

Postad

De flesta i tråden verkar förespråka bet, vilket även var mitt val. Satsade väl ca 70-80% av pott, han slog om och jag blixtfoldade.

Hur förändras analysen om vi antar att floppen var rainbow? Skall man fortfarande beta ut eller är det check som gäller då?