Gå till innehåll

Uppmaning till alla pokerspelare!


MrGibson

Recommended Posts

Som pokerspelare har vi ju den fördelen att lirar vi på EU-siter är det skattefritt och vi får behålla de extra 30% som skulle gått till staten och samhället. Kan gissa att även ni som inte lirar på EU-siter inte betalar någon skatt.

 

Jag har känt lite att det känns konstigt att tjäna så bra och vara så otroligt priviligierad, men att inte bidra till något bra i samhället.

 

Jag har varit ute och rest ganska mycket. Kontrasterna blir ännu större när man kommer ut och ser fattigdom.

 

Några exempel... En taxichaffis i Bangkok Thailand jag pratade med jobbade 6 dagar i veckan, 12 timmar per dag och tjänade 100kr tot per dag. Med det skulle han försörja sin familj med fru och tre barn. Han har det förhållandevis bra. Jag hörde att en vägarbetare på Java tjänar runt 150kr i månaden (obekräftade uppgifter). Han har det säkert oxå helt okej med ett jobb och inte mycket levnadskostnader. Överallt ser man människor som har det mycket sämre. Barn som inte kan få någon utbildning, eller ens har mat för dagen.

 

Jag bestämde mig att börja skänka en slant i månaden till någon hjälporganisation. Bara när jag satte mig och tittade på olika organisationer på nätet blev jag jätteglad och det kändes som man gör någon nytta i alla fall.

 

Slanten behöver inte vara stor, så alla kan bidra. Och lata som pokerspelare generellt är så behöver man inte bemöda sig mycket heller - anmäl er på nätet och skicka in en autogiroblankett så sedan sköter sig resten själv.

 

Så nu uppmanar jag alla här på forumet: Hjälp till att skapa förutsättningar för dem som är mindre lyckligt lottade! Antingen tar ni den något längre vägen och tittar på olika organisationer själv och bildar en egen uppfattning. Några förslag är SOS barnbyar, Läkare utan gränser och Rädda barnen.

 

Eller så tar ni den lätta vägen och gör som jag. Gå in på SOS Barnbyar och anmäl er som byfadder (eller barnfadder). Snart får ni ett kuvert med lite info och en autogiroblankett att fylla i och skicka in. Svårare än så är det inte. En rekommendation är att 15% tas till administrativa kostnader på de vanliga bidragen, men direkta gåvor går med 100% till ändamålet, så vill ni skänka större summor så rekommenderar jag att bli fadder för ett basbelopp och skänk sedan det övriga direkt som gåvor.

 

Så än en gång: Hjälp till att skapa förutsättningar för dem som är mindre lyckligt lottade!

 

MVH//Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar skarp ditt initiativ för det här. Själv donerar jag 10% av mina månadsvinster till forskning av olika slag. Senaste månaderna har det av vissa orsaker varit cancerfonden.

Hade framöver tänkt att alternera fonderna för forskning månad för månad,men efter ditt inlägg så kommer jag varannan månad att skänka beloppet till någon hjälporganisation och varannan till forskningen.

 

Alla ni som säger att ni är vinnande. Ställ upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...