Gå till innehåll

Flytta till ny stad, vilken?


Fudge

Recommended Posts

Umeå? Visst är det där som man spelar damfotboll, studerar till/jobbar som sjuksköterska och vägrar äta proteiner (vegan)?

 

Skämt åsido, OP bör kanske komma med liiite mer detaljer kring vad han vill göra/uppleva/undvika för att få ett bra svar. Jag föreslog själv Skellefteå om han vill ha lite kontrast mot Falkenberg men om OP vill ha en riktigt trevlig stad att bo i så är det Göteborg som gäller. Lite tufft med boende bara men det brukar finnas jobb för den som anstränger sig och stämningen är överlägsen t.ex. Stockholm.

 

 

Vad jag söker, hmm.. En skön stad, där folk är ganska öppna, studentstad är inte negativt direkt! Ska gå att hitta boende och jobb om man lägger ner sig ganska ordentligt. Kan väl inte kräva så mycket eftersom jag antagligen inte känner speciellt mycke folk i de flesta städerna, utan vill bara testa mina vingar i en stad där likasinnande säger att de trivs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Flytta inte till Luleå iaf, vad du än gör. Enda bra med den stan är den där thaiaffären. Blåser hela tiden där också.

Gbg är mycket bättre (bor där just nu), eller om du vill bo norrland, varför inte Ume. Skellefte funkar också. De har bästa maxrestaurangen där.

 

LOL! Håller inte alls med om Luleå. Tycker det är en väldigt trevlig stad. Betydligt trevligare än Piteå, Boden, Skellefteå och Umeå. Det bästa Norrland har att erbjuda imo. Du hakar upp dig på konstiga saker. Bästa Maxrestaurangen? Thaishoppen? Ja, jävlar.

 

Annars så håller jag med om Göteborg. Bor också där just nu och det är ju fan great! Bara bott här i en månad men känns verkligen som den trevligaste staden i Sverige. (OBS! Har ej besökt Bergsjön). Har som tur är fått en lägenhet på Vasaplatsen, the healthiest place in town!

 

The city has been compared with Venice. Beyond the canals, the similarities have a basis in the cities' long histories of overseas trading, translating in openess and tolerance.

 

Hehe, påminner på något sätt om vår huvudstads slogan.

 

Stockholm - Nordens Venedig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... Umeå har inte ett brett utbud. Staden har väl kanske ett förhållandevis brett utbud om man jämför med inget utbud alls. Umeå är litet, kallt, blåsigt och har en medelålder på 13 år. Jättespännande verkligen.

 

"Visst är det där som man spelar damfotboll, studerar till/jobbar som sjuksköterska och vägrar äta proteiner (vegan)?"

 

Hellre det än en stad som inte har damfotboll, där ingen utbildar sig till eller jobbar som sjuksköterska, och där "alternativ matkultur" är obefintlig.

 

Gillar man hembränt, jakt och bastuflottar is this the place to be.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...