bigdwarf Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Här följer ett ganska bra exempel men det är så att jag stjäl alldeles för lite poter på dessa "fruktade floppar för PRE-höjaren" floppar. Vad är era bästa strategier för att stjäla poter tomma eller med semi-drag?? Och hur gör man dom mest fruktade dragen som nästan alltid får motspelaren att lägga sig!? Seat 1: Boc ($36.75) Seat 2: Pfadi ($116.50) Seat 3: Sham4n ($115.65) Seat 4: Rep74 ($101.57) Seat 5: perenoel1234 ($9.00) Seat 6: iDestroyU ($104.05) perenoel1234 posts the small blind of $0.50 iDestroyU posts the big blind of $1.00 The button is in seat #4 *** HOLE CARDS *** Dealt to iDestroyUQueen of Diamonds Boc folds Pfadi raises to $3.50 Sham4n folds Rep74 folds perenoel1234 calls $3.00 iDestroyU calls $2.50 *** FLOP *** perenoel1234 checks iDestroyU checks Pfadi bets $7.00 perenoel1234 folds iDestroyU raises to $15.00 Pfadi folds Uncalled bet of $8.00 returned to iDestroyU *** SHOW DOWN *** iDestroyU mucks *** SUMMARY *** Board: ] iDestroyU collects $23.30 Citera
bigdwarf Postad 9 September , 2007 Författare Rapport Postad 9 September , 2007 Sämsta jag har sett. visst borde höjt i BB där men inte det jag vill ha förslag på så stick om du inte har nåt vettigare att skriva. Citera
bigdwarf Postad 9 September , 2007 Författare Rapport Postad 9 September , 2007 Nej det borde du inte. Jasså inte? ne borde lyssna på dej...din dagbok såg grym ut. Citera
billey Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Vad är era bästa strategier för att stjäla poter tomma eller med semi-drag?? Och hur gör man dom mest fruktade dragen som nästan alltid får motspelaren att lägga sig!? testa att gå allin! Citera
-PK- Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Jag slår nog om lite större på flop ifall jag nu ska slå om, samt trebettar den preflop men annars ser det väl inte fel ut. Den träffar såklart din range betydligt bättre än hans. Citera
Jerico Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Ur position är väl checkraise på flop det givna medan i position är det oftast smartare att floata. Citera
Tiggr Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Foldar han för miniraise lär han ju inte ligga före AQ iaf Citera
bigdwarf Postad 9 September , 2007 Författare Rapport Postad 9 September , 2007 klart han inte gör...... Citera
Gäst Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Sämsta jag har sett. Nej det borde du inte. Oneliners är nöten eller vad? Varför inte skriva vad du tycker är rätt för istället? Citera
Laagen13 Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 visst borde höjt i BB där men inte det jag vill ha förslag på så stick om du inte har nåt vettigare att skriva. detta är inget man borde göra om man nu inte är väldigt säker på att han ligger efter som inte ofta händer...fast en sådan raise kan även vara "suited connectors" Den raisen är ganska vågad ändå, du har bara 3.50 i potten och gör en raise till 15$ med A högt...ok om man har en tell på spelaren annars bara att lägga jag köper bara en pot om den är helt död och utan action från position, men om någon satsar innan så brukar jag väl oftast lägga mig om jag nu inte känner på mig att hans satsningsmönster är helt konstigt och att min A högt är den bästa handen... Citera
dlinder Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Ur position är väl checkraise på flop det givna medan i position är det oftast smartare att floata. Det är väl en rätt dålig flopp att floata eftersom det ser ut som du drar? Han kommer alltså att twobarrela dig väldigt ofta om inget drag sitter. Citera
DocLame Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Det är väl en rätt dålig flopp att floata eftersom det ser ut som du drar? Han kommer alltså att twobarrela dig väldigt ofta om inget drag sitter. Hero sitter ju OOP. Citera
DocLame Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Vad är era bästa strategier för att stjäla poter tomma eller med semi-drag?? Och hur gör man dom mest fruktade dragen som nästan alltid får motspelaren att lägga sig!? Höj en typisk CB i position efter att du skapat en tight table image. Citera
dlinder Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Hero sitter ju OOP. Jag svarade på det Jerico skrev ang float. Tolkade det som att han menade att Hero skulle ha floatat denna floppen i pos, men det kan jag ju ha fått om bakfoten förstås. Citera
Jerico Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Jo du har rätt i att float är mkt bättre på en betydligt torrare flop. Citera
mgps Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Nej det borde du inte. snälla förklara varför han inte bör 3betta AQ i bb? Citera
skalle88 Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Höj en typisk CB i position efter att du skapat en tight table image. Att känna sig själv och Fi är A och O precis som du är inne på. Spelet OP gör är inget jag nånsin hade gjort i princip eftersom brädan inte riktigt fyller mina krav och det gör det också svårt att blansera en minraise här eftersom du inte gör det med nån annan hand. Hade det varit en regnbåge kan det nog vara ett ganska bra spel mot en multitablande jävel som är relatatvit vek postflop Citera
Recommended Posts