Gå till innehåll

.


Henke-Jo

Recommended Posts

alltså skriv en bättre handhistorik så man förstår, använd gärna en converter.

 

är det 2 olika händer eller, den första blinds 10/20 sen helt plötsligt 50/100 och floppen AQ2.

 

iaf om du nu sett floppen och har top 2 par så ska du givetvis stoppa in. trist att loosa till 222 men ofast har du bäst hand.

 

första nivåerna är AQ ett släng preflop i en 10manna-SNG om det inte sitter några jättemongo och du har sen position.

 

 

och inte för att vara taskig men om du inte kan svara på dina egna frågor i denna tråden så hoppas jag du inte har några planer om att börja leva på sngs/mtts än...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka förklara för de som har problem med läsförståelsen (även om det inte var världens tydligaste post). Orkar inte sortera quotesen så jag skriver inuti.

 

Några limpare före mig blindsen var 10-20 första nivån har ca 1500 och jag har A-Q från cut off så bestämer jag mig för att bara limpa med vilka händer skulle ni höjt med här ifrån med 2 limpare innan?

 

Detta är Hand 1. Blinds 10-20, Hero har t1500 och overlimpar AQ från CO. Själv lägger jag här. Vinner sällan en stor pot och hamnar ofta i jobbiga situationer. Går väl säkert att höja här för värde på en 5+0.5 sng för den som vill.

 

 

A-Q 2 limpare framför blinds 50/100 cut off 1200 i marker gick all in rätt fel?

Ca 8 kvar och lågg på 6 plats 5 betalda platser.

 

Nytt scenario. 50-100 blinds, Hero har t1200 och håller AQ i CO med två limpare. Given push.

 

Blinds 400/200 ligger 6 a 7 kvar har 1500 i marker en limpar utg han har 1400 kvar efter limpen jag går all in med Q-10 från utg +1 rätt eller fel?

 

Hand 3. 200-400, Hero har t1500 och ligger 6/7 med 5 betalda. UTG som har t1400 limpar, Hero pushar. Gillar inte denna push, du får syn varje gång och leder aldrig, hade nog föredragit att ställa any2 UTG (eller inte hamnat i situationen att jag har 3,75BB)

 

Och så undra jag hur ni spelar A-K A-Q tidigt i en 10 manna sit and go?

 

Spelar AK semi-passivt, höjer ohöjda potter, synar höjningar, c/f missade floppar. AQ oftast fold tidigt, kan hända jag spelar i nått blind battle eller liknande.

 

allt är på 5,5 nivån där det är 10 manna 5 får betalt.

5 betalda borde uppmuntra till väldigt tight tidigt för att sedan steala så mycket man kan ITM.

Är inte på något sätt jättebra på SnG så ta allt med en nypa salt (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt hur man ska spela A-Q i en sit and go.

 

Några limpare före mig blindsen var 10-20 första nivån har ca 1500 och jag har A-Q från cut off så bestämer jag mig för att bara limpa med vilka händer skulle ni höjt med här ifrån med 2 limpare innan?

 

Höjer nog enbaart AK och QQ+ där.

 

A-Q 2 limpare framför blinds 50/100 cut off 1200 i marker gick all in rätt fel?

Ca 8 kvar och lågg på 6 plats 5 betalda platser.

 

Enkel push.

 

Blinds 400/200 ligger 6 a 7 kvar har 1500 i marker en limpar utg han har 1400 kvar efter limpen jag går all in med Q-10 från utg +1 rätt eller fel?

 

Ganska svår, men vi har inte mycke tid på oss och tar vi ut FI ligger vi rätt bra till. Ställer nog där trotts allt

 

Och så undra jag hur ni spelar A-K A-Q tidigt i en 10 manna sit and go?

 

Beror alldeles på men höjjer oftast, går ofta att få bra betalt (särskiljt på låga nivåer) när du träffar och du kommer lätt undan billigt ifall du missar.

 

allt är på 5,5 nivån där det är 10 manna 5 får betalt

 

Spelar bara 10 manna med 3 priser så de kanske är lite annorlunda med 5. Men men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...