Gå till innehåll

Hotell/Vandrarhem i Köpenhamn?


APC

Recommended Posts

Hej,

Ska till Köpemhamn i dec och undrar om någon kan tipsa om billigt och bra boende? Har kollat runt lite men det är en liten djungel. Min krav är dubbelrum, centralt (nära tågstationen elelr nära KB-hallen). Inte för sunkigt utan bara rent och snyggt.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hotels.se kan jag också rekommendra. De flesta gånger får du 15-25% bättre pris om du bokar via dom istället för att kontakta hotellen direkt.

 

Admiral Hotel är skitfräscht, ligger lugnt och bara 5min promenad från Ströget. Mycket prisvärt.

Hotels.se brukar ha bra priser där, runt 800-900 för dubbelrum på helgerna.

 

CabInn är ett lågprisalternativ i Köpenhamn, små trånga rum, typ finlandsbåtshytt, men rent och fräscht, c:a en kvarts promenad från Rådhusplatsen.

 

Ett utmärkt alternativ är annars att hyra en lägenhet, det finns massor av fräscha fullt utrustade lägenheter i centrala Köpenhamn från c:a 400DKR per dygn. Du hämtar sängkläder och betalar på deras kontor mitt på Ströget( en kvarts nykter promenad från centralstationen), och får nycklar, sedan droppar du bara nyckeln i lägenhetens brevlåda när du åker hem. Ett tips är lägenheten som dom kallar "Studion" på Studiostræde, 2 minuter från Ströget/Rådhusplatsen. En liten etta, men kanonläge på lugn gata. Hay4You heter företaget. http://www.hay4you.dk/en/index.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...