Gå till innehåll

10/20 SEK - Topptvå djupstackat OOP


Recommended Posts

En av de jobbigare händer jag spelat.

 

Fi är en semikass tag på typ 20/12/5 som dock har spelat skapligt stabilt denna session. Han har dock haft för vana att gå på tilt efter att man bråkar med honom, varav jag är upp typ 12k mot just honom över 1k händer mayb. Kan väl säga att vi ömsesidigt inte har någon vidare respekt för varandra.

 

Jag har tappat 10k på runt en halvtimme, efter att ha varit monsterplus i början av sessionen. Fi vet om det.

 

Till handen. Preflop vet jag är dåligt, har precis gått in i semitilt. Synar typ aldrig där när jag spelar mitt bästa spel.

 

Men hur agerar vi postflop? Vad tycker vi om den tagna linjen? Hur dåligt mår man efter Fi's trebet? Har vi några planer för eventuellt turnspel?

 

Som sagt, detta är en av de svåraste jag händer jag kan komma ihåg att jag har spelat. Notera 300bb-stackarna.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($3493.18)

Hero ($5733.25)

UTG ($7722)

MP ($3979)

Button ($2023.23)

 

Preflop: Hero is BB with 9spade.gif, Jclub.gif.

UTG raises to $80, 2 folds, SB calls $70, Hero calls $60.

 

Flop: ($240) 9diamond.gif, Jspade.gif, 8spade.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, UTG bets $180, SB calls $180, Hero raises to $620, UTG raises to $2300, SB folds, Hero känner obehaget krypa upp ur halsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ganska få spelare på 10/20 svs väljer att trebetta en sådan här flop med drag enligt mig och en ganska liten del av din stack är inne när han höjer till 2k. folden borde inte vara jättesvår att hitta och det är säkert massa värde i att dumpa handen. om allt går in så är du heller aldrig jättefavorit. jag hade säkert degat in dock....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo om jag vore fi här skulle jag visa ett set eller QT vid showdown i stort sett varje gång... Du ser väääldigt stark ut när du spelar såhär oavsett image så han fortsätter nog bara med en rejält snäv HD.

 

Folk stackar visserligen av mer light djupt på SvS än på andra ställen eftersom inköpen är så stora och stora bluffar är vanliga men här finns det ingen chans att fi skulle flippa nån efterbliven bluff och du är inte ens storfavorit mot starka combodrag som nog utgör botten av hans HD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanlgit när jag postar händer så shovar jag. Denna var inget undantag. Gillar inte mitt spel speciellt mycket alls. Efter att ha tänkt igenom den mer såhär i efterhand ligger folden närmare. Dock suger situationen man sätter sig i fortfarande.

 

Fi synade rätt omgående med t7s för suckerstegen och färgdrag. Headshot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanlgit när jag postar händer så shovar jag. Denna var inget undantag. Gillar inte mitt spel speciellt mycket alls. Efter att ha tänkt igenom den mer såhär i efterhand ligger folden närmare. Dock suger situationen man sätter sig i fortfarande.

 

Fi synade rätt omgående med t7s för suckerstegen och färgdrag. Headshot.

 

Hur vill du spela? På ett sätt tycker jag den blir relativt lätt att komma ifrån såhär (egentligen ;)). Men när väl sb har kallsynat nu vill man ju inte släppa gratiskort på den brädan.

 

Leda flopp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vill du spela? På ett sätt tycker jag den blir relativt lätt att komma ifrån såhär (egentligen ;)). Men när väl sb har kallsynat nu vill man ju inte släppa gratiskort på den brädan.

 

Leda flopp?

 

Blev ju egentligen exceptionell action. Inte direkt vad man väntade sig. Iom att jag inte tycker så mycket om at släppa starka händer på dragfloppar rent balansmässigt så är det fortfarande inte någon väldigt enkel fold.

 

Antingen b/3b eller b/s crai är väl det som känns bäst för at få in pengarna de gånger vi leder, vilket ändå borde vara skapligt ofta. Med den tagna linjen känns det nästan osm att man måste folda, oavsett historyn liksom... Iofs kanske det är lika bra? Såhär i efterhand, och färgad av resultatet, så undrar man ju verkligen hur ofta han stoppar in där med någon jag slår...

 

Som nån säkert redan har påpekat har du inte så stor del av potten vs. Fi's HD här. Även om du leder ibland så är det marginellt (draws, överpar mm.) men mot ett set är du ganska knullad liksom.

Mjo, något sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...