Gå till innehåll

Behöver råd, vilken spelstil på lowlimit bord


dodger77

Recommended Posts

Har sett liknande trådar på forumet, men inget fungerar för mig...

Har spelat i ca 2år, har bara spelat på dom lägre borden, 025 050 Euro shorthanded för det mesta.

Men nu har jag förlorat konstant i ca 6 månader.

Har ingen bankroll nu, har satt en 500-1000kr ett antal gånger och försökt att grinda upp en bankroll men det fungerar bara inte för mig.

Senaste tiden har jag bara spelat på svs och b2b.

Har spelat väldigt abc och tight senaste tiden bara för att försöka börja gå plus, men det har inte lyckats.

Senaste försöket jag gjorde var på b2b, satte in 100E tänkte köra riktigt tight och gå ner till 010 020 bord och börja gneta ihop en rulle.

Men det verkar inte fungera att spela tight/aggresivt på dessa bord.

För så fort jag fick en fin hand och rejsade typ 4xbig så är det för det mesta 2-3 spelare som är med till flopp, där man blir utdragen.

Var med om ett par riktigt sjuka bb.

 

AJ klö, floppar färg, han sköter betandet, blir allin på river när det kommer ett klöver till han får färgstege med 34 klöver.

 

Aj off rejs innan, flopp jj2 allin, han har j2

 

AK, floppar broadway, två spader på flopp, på turn ställer HAN in, får färgen på river med 96

 

Sitter på AA höjer som vanligt 4xbig, en spelare med till flopp, flopp 972 rainbow, han betar rätt hårt, jag reraisar han synar. kommer en J på turn blir allin, han vinner handen, sitter på 97.

 

En annan AA, rejs som tidigare låg flopp förlorar mot 33 som floppar set.

 

Så höll det på i några dagar gnetade ihop 10-20E sen försvann allt efter några sånna här händer.

Gick stadigt neråt tills allt var borta igen..

 

Detta är ju så klart sånt som händer, men jag tycker man ofta förlorar när man går in med bästa handen innan flopp och sen blir utdragen.

Verkar som att det är dom spelarna som spelar på nästan vad som helst som vinner.

Försöka sig på några bluffar lr snygga spel på dessa blinds är ju helt meningslöst för är det nån som har toppar så blir man nersynad..

 

Hur spelar ni på lowlimit bord, några bra tips?

Har provat att spela allt från 1-4 bord samtidigt, men jag märker ingen större skillnad, är ju extremt svårt att läsa spelare och sätta dom på nån hand eftersom dom synar på vad som helst.

 

Undrar om ni använder några program som ni kan rekommendera?

Provade PT nu men jag har svårt att få ut nån info från det programmet.

Skulle vilja ha nått liknande program men som bara håller koll på motspelarna vad det är för typ av spelare..

 

Jaja blev mycket svammel här men är lite knäckt över att inte kunna hitta tillbaka till nått vinnande spel.

Som sagt tycker inte det funkar för mig att spela tight så vad gör man då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen spelar du inte så mycket ABC som du tror. Bästa tipset jag kan ge dig är detsamma som 13 outs gav dig, studera en kompis som är vinnande på poker. För mig var det så jag gick ifrån break even-fisk till en plussande pokerspelare. Har du ingen vän som är skickligare så rekommenderar jag dig att bli medlem på cardrunners. Där finns många lowlimit videos där proffs spelar vanlig simpel ABC-poker.

 

Är omöjligt att genom ditt inlägg komma med några direkta tips till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du singlar slant 50 ggr förväntar du dig då att vinna 25 ggr? Du kan singla slant 50 ggr och förlora samtliga. Det är osannolikt men inte omöjligt. Jag tror du spelar för mycket kort och för lite personer. Att alla synar ner dig med topp par tror jag är skitsnack. Det finns gott om svaga spelare på låga nivåer som du kan köra över men du får söka lite och välja dina tillfällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en sån liten bankrulle gular man ju garanterat. Bara fem inköp?

 

Spela NL5 på Partypoker med $150 i rullen. Där GÅR det inte att gula (iaf inte just nu). Jag tror det beror mycket på moneymanagement.

 

EDIT: (Till och med en fisk som jag vinner 8ptbb/100 där över 50k händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips!

Kan nog va så att man inte är nån vinnare..

Men har ändå gått hyffsat i ca 2 år innan denna djupa svacka..har aldrig tagit ut några stora summor men ändå gått med vinst, först nu som jag backar.

Men som jag förstår det så är det PT som dom flesta använder för att hitta brister i sitt spel, brukar ni även använda den för att ha koll på hur folk spelar?

Tycker det är väldigt mkt info i PT men det kanske finns nån bra guide över hur man läser av all info.

 

Sen när det gäller att spela höga pocket par så tycker jag det är väldigt lurigt.

Ofta kan det ju va så att man är uppe mot ett annat högt pocket, lr så har nån synat med vad skit som helst, sen finns det dom som kan ställa in på ett toppar utan att blinka..

Hur spelar ni tex QQ, en spelar med till flopp, man tycker det kommer en ofarlig flopp tex 10 8 2 rainbow, man gör en raise och får en stenhård rerais, lägger ni handen då?

Vet att det är mkt beroende på vad man möter för spelare osv men det är svåra beslut, och på senaste tiden fattar jag fel beslut mest hela tiden :)

Skönt att diskutera lite iaf, får lite nya uppslag.

 

Skulle verkligen vilja kolla lite på nån internet spelare som har ett vinnande spel, jag känner inga som är så pass bra så jag vill lära av dom.

Kanske skulle kolla cardrunner om det är bra grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle verkligen vilja kolla lite på nån internet spelare som har ett vinnande spel, jag känner inga som är så pass bra så jag vill lära av dom.

Kanske skulle kolla cardrunner om det är bra grejer.

Kan lova att cardrunners är värt pengarna. Men har för mig att det ska finnas en eller flera gratisvideor på siten. Så leta reda på dessa först, så märker du nog om det är något som faller dig i smaken.

Böcker i all ära, men att få se bättre spelare än sig själv lira, samtidigt som denna berättar sina tankebanor är verkligen nöten.

 

Sen om du inte visste det så finns videos inspelade av medlemmar här på forumet(handanalys -> videoanalys). Har inte sett så många av dessa, men det finns åtminstonde ett par andvändbara videos där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat lite fimer här från forumet, mkt intressant måste jag säga.

Märker att man har mkt att lära..

Som sades tidigare har jag nog inte spelat så tight som jag trodde.

Men det verkar variera väldigt mellan olika poker sidor hurdanna spelare som finns vid borden.

Har som sagt kört mkt B2B senaste tiden och det är ytterst sälla man är HU på floppen, så det är ofta svårt att ta potten med ett CB och det är många olika slags händer man måste ta i beaktande.

Behöver nog bli bättre på att visa aggresivitet innan floppen oxå, har sett att många rerejsar med typ AQ mot ett rejs.

 

Vore jätte tacksam om någon kunde förklara lite hur PT fungerar, är helt idiot när det gäller sånt, har aldrig fört nån statistik förut.

 

Håller på att samla ihop lite stat nu så jag kan lägga upp här om jag fattar hur man gör, så får ni gärna kommentera sen.

 

Vad jag fattade för så ska det gå att få fram staten från PT till bordet man sitter vid, så att man har lite bättre koll på hur fi spelar, stämmer detta?

 

Tack för all hjälp, trevligt forum!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat lite fimer här från forumet, mkt intressant måste jag säga.

Märker att man har mkt att lära..

Som sades tidigare har jag nog inte spelat så tight som jag trodde.

Men det verkar variera väldigt mellan olika poker sidor hurdanna spelare som finns vid borden.

Har som sagt kört mkt B2B senaste tiden och det är ytterst sälla man är HU på floppen, så det är ofta svårt att ta potten med ett CB och det är många olika slags händer man måste ta i beaktande.

Behöver nog bli bättre på att visa aggresivitet innan floppen oxå, har sett att många rerejsar med typ AQ mot ett rejs.

 

Vore jätte tacksam om någon kunde förklara lite hur PT fungerar, är helt idiot när det gäller sånt, har aldrig fört nån statistik förut.

 

Håller på att samla ihop lite stat nu så jag kan lägga upp här om jag fattar hur man gör, så får ni gärna kommentera sen.

 

Vad jag fattade för så ska det gå att få fram staten från PT till bordet man sitter vid, så att man har lite bättre koll på hur fi spelar, stämmer detta?

 

Tack för all hjälp, trevligt forum!

 

PT är ett måste poker-verktyg om man är seriös. Det samlar all (verkligen all) statistik om dig och dina motspelare vid borden.

 

Ja PAhud el GameTime+ är verktygen som gör att du kan se statistiken PT sparat om dina motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade ett program som gjorde så man fick fram stat om spelarna vid bordet.

Men har försökt hitta nån info om hur man ska läsa av siffrorna man får fram, men hittar inget.

Är som sagt helt grön på detta så jag uppskattar lite förklaringar om vad man läser ut av staten.

Fattar att det har med hur många floppar, rejs osv att göra men skulle uppskatta om nån ville förklara lite mer ingående.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra..har letat lite men inte hittat nått har du nått tips om var så berätta gärna :twisted:

En gratisvideo ifrån cardrunner, http://www.cardrunners.com/cms/index.cfm/path/84140/86391/100615

 

Tror inte man kan få tag på deras filmer på annat sätt än att betala medlemskap då alla filmer kräver inloggning och pw, även när man laddad hem filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...