Gå till innehåll

Ztranger's dagbok - lås tack


ztranger

Recommended Posts

Jätte back idag -1610$ på NL500. Har blivit alldeles för många stora backdagar det senaste jag spela, så jag kommer förmodligen behöva gå ner till NL200 eller t.o.m. NL100 och grinda in någon belöning som ger mig motivation att spela bra poker. Är sugen på en till skärm så det får bli första ettapen. Klarade inte målet i oktober då jag är back några hundra dollar.

 

Mål och regler November 2007. (Mål i ordning)

1. Vinna: $1600 - Uttag: $1000 - Ej högre spel än NL200.

2. Vinna: $2000 - Allt till BR - Ej högre spel än NL500 - Max NL200 om jag är back $1500 på delmålet, tills jag är back $750.

3. Vinna: $3000 - UTTAG: $1500 - Ej spel högre än NL500 - Max NL200 om jag är back $1750 på delmålet, tills jag är back $1000.

4. Eventuel vinst: BR 75% - Nöjen 25%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 121
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vet inte riktigt. Tror nog att den största skillnaden är att regularsen på de olika sidorna ofta är bättre och att de ofta spelar tillbaka mer/bättre post flopp än vad grindersen på NL200 gjorde.

 

Ifall du är medlem på cardrunners vet jag att Brystmar gjorde en NL400 video nyligen då han talade om skillnaderna mellan NL200 och NL400.

 

Edit: Kan tilläggas att jag inte är nån specielt bra spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att vända på antalet inköp, dvs att öka antalet inköp ju högre upp du klättrar. Givetvis är det en smaksak men personligen föredrar jag att känna mig allt tryggare ju högre upp jag kommer.

 

42 inköp för NL1k fungerar självklart att testa vingarna med ett par inköp men att försöka bli regular på den nivån med den rullen tycker jag känns lite tufft. Bättre att harva NL400-NL600 ett par månader till och skaffa sig en fetare rulle.

 

 

Lite röriga tankar från en sömnig fegis, kul med en dagbok för NL400 och lycka till!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att vända på antalet inköp, dvs att öka antalet inköp ju högre upp du klättrar. Givetvis är det en smaksak men personligen föredrar jag att känna mig allt tryggare ju högre upp jag kommer.

 

42 inköp för NL1k fungerar självklart att testa vingarna med ett par inköp men att försöka bli regular på den nivån med den rullen tycker jag känns lite tufft. Bättre att harva NL400-NL600 ett par månader till och skaffa sig en fetare rulle.

 

 

Lite röriga tankar från en sömnig fegis, kul med en dagbok för NL400 och lycka till!:-D

 

Tack

 

Klart det är bättre med högre BR krav på högre nivåer. Tanken är nu att fortsätta grinda NL400 en lång tid framöver för att sedan gå upp till NL600 och sen NL1000. Däremot vill jag se hur nivån är lite högre upp så jag vet om det är värt att satsa på att försöka bli en regular på NL1000 i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-$1500. Ska definitivt gå ner till NL200 minst en månad. Första timmen spelar jag godkänt, andra timmen ganska dåligt och tredje ren tilt. Kom precis att tänka på att jag fick min förra jätte downswing efter jag slutade träna, sedan började jag motionera lite och då började jag lira bra poker igen. Nu tränar jag inte eller rör mig överhuvudtaget och är nere i en downswing igen. Tror att jag blir för rastlös och fokuserar sämre när jag inte får ta ut min energi på andra saker än poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya br krav.

 

Nivå.........BR....Antal inköp

NL100....16000 160

NL200....20000 100

NL400....23000 57.5

NL500....26000 52

NL600....29000 48.33

NL800....36000 45

NL1000...42000 42

 

Är du seriös med det här? :roll:

Om du är det så bör du tänka om, om man har stor edge behöver man mindre bankroll men om man har liten edge bör man ha större bankroll. Jag har svårt att tro att du har större edge(Eller edge alls) på NL1000 än NL200, just my two cents.

 

Och om man har $16k i bankroll och spelar NL100 kan man inte tycka om pengar ;-)

 

Lycka till!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du seriös med det här? :roll:

Om du är det så bör du tänka om, om man har stor edge behöver man mindre bankroll men om man har liten edge bör man ha större bankroll. Jag har svårt att tro att du har större edge(Eller edge alls) på NL1000 än NL200, just my two cents.

 

Och om man har $16k i bankroll och spelar NL100 kan man inte tycka om pengar ;-)

 

Lycka till!!

 

Förmodligen ev- att spela NL1000 så jag kommer inte spela där inom ett år, däremot vill jag klara av att spela där nån gång i framtiden.

 

Ifall jag får en BR på $42000 är det möjligt att jag går upp och torskar 1-2inköp på NL1000 för att sedan fortsätta grinda på normala nivåer. Ifall jag då har ~$40000 i BR kommer jag troligtvis sätta upp nya bankrulle mål som gör att jag måste ha kanske $36000 för att spela NL400 och kanske $70000 för att spela NL1000.

 

Att daglien ha läst på pf i över två års tid har skadat hjärnan och skapat en rädsla för att gula. Dock kommer jag nog inte sätta upp högre BR krav än $20000 för att spela NL100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt. Tror nog att den största skillnaden är att regularsen på de olika sidorna ofta är bättre och att de ofta spelar tillbaka mer/bättre post flopp än vad grindersen på NL200 gjorde.

 

Ifall du är medlem på cardrunners vet jag att Brystmar gjorde en NL400 video nyligen då han talade om skillnaderna mellan NL200 och NL400.

 

Edit: Kan tilläggas att jag inte är nån specielt bra spelare.

 

 

Ah tack så mycket! Ska kolla in den direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har knappt BR för NL400 längre så nu går jag definitivt ner en nivå. Är även trött på sidan jag spelar på för tillfället så jag ska hitta en ny, vet dock inte vilken sida eller vilket nätverk jag ska välja. Blir ialla fall något av dessa nätverk.

 

A) Crypto

+Klienten är skön att multitabla i, då borden "ploppar upp" bra och man har lagom betänketid

+RB

- Dålig action vissa tider på dygnet

+/-(-) Ibland är det ganska mycket fisk på borden men ofta är det många hyffsade spelare på borden

 

B) Ongame

+ Fiskigt motstånd

+ Bra bonusar/rb

- Klienten får felmedelande hela tiden (inte bra för tillfället då jag har dålig tiltkontroll)

- Klienten är ful

- Svår att multitabla i då borden "ploppar upp fel"

+/- Femhandat

 

C) Party

+ Nostalgi (började min "karriär" där)

+ Bra action dygnet runt

+ Bra uttag

+ Kan ändra storlek på borden

+ Motståndet känns inte överdrivet bra

- Ful klient

- Borden "ploppar inte upp" specielt bra

- Dåligt med bonusar/rb

 

D) Svenska spel

+ 2.5% rake

- Äcklig programvara

+/- Femhandat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade runt en timme NL200 och lyckades äntligen hitta ett pluss. +$352

 

Vet inte riktigt hur jag ska spela denna handen och skulle behöva ett gått råd.

 

Seat 1: Xfactor ($879.65 in chips)

Seat 2: hero ($222.55 in chips)

Seat 3: marsipan ($196.99 in chips)

Seat 4: mikke04 ($263.80 in chips)

Seat 6: Line_1987 ($160.05 in chips)

Line_1987: posts small blind $1

Xfactor: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to hero 3 of Spades3 of Clubs

hero: raises to $8

marsipan: calls $8

mikke04: calls $8

Line_1987: calls $7

Xfactor: calls $6

----- FLOP ----- 3 of Hearts4 of Hearts2 of Clubs

Line_1987: checks

Xfactor: checks

hero: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...