Gå till innehåll

Besserwisser lär sig plussa!


Besserwisser

Recommended Posts

Jag 3-bettar rätt mycket pre-flop, och således nästan alltid med AK. Det gör onekligen att jag vinner med den pre många gånger och även väldigt ofta genomn att beta floppen efter syn. Dock förlorar jag kanske värde genom att knuffa bort AQ/AJ/Ax som annars kan ge bra betalt på en Axx-flopp. Det är nog den avvägningen jag måste bli bättre på, samt att undvika att få in degen pre för ofta. Vad ska de ha liksom? AQ? Nja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort session på Cosmo igår slutade upp 1k. Var rätt full och sjukt trött, så var kanske inte läge att dra dit egentligen, men spelade faktiskt rätt bra och kan inte säga att jag är missnöjd med nåt spel egentligen.

 

Mår inte sådär superbra idag, så får se om det blir nåt nätgrind. Kanske lite senare isf. Ska nog dra iväg och kolla på lite möbler och så istället.

 

 

Mer input i AK-diskussionen vore grymt uppskattat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte finnas någon hejd på rushen! Spelade en session tidigare idag på kanske 3h som slutade ung +/- trots rätt mycket utdrag. Känns knappt som det går att backa längre; kassa sessions slutar typ even.

 

Gick på grindet igen vid åtta-tiden och avslutade nu, $1100 upp! Fortfarande idel gröna siffror de senaste två veckorna och rullen snart uppe i 6k. Kommer dock fortsätta spela 0,5/1 och 1/2 omvartannat fortsättningsvis. Får se när jag känner att det är läge att köra 1/2 fullt ut.

 

Gäller bara att inte drabbas av den klassiska hybrisen nu och börja gula rakt ut (som har hänt förut).

 

 

Resultat sen start:

 

5/9 $309

6/9 -$251

7/9 $161

8/9 -$21

9/9 $501

10/9 $120

11/9 $211

12/9 -$39

13/9 -$200

14/9 $131

15/9 $498

16/9 $549

17/9 -$67

18/9 $102

19/9 $0

20/9 $0

21/9 $85

22/9 $418

23/9 $193

24/9 $107

25/9 $196

26/9 $502

27/9 $360

28/9 $108

29/8 $1101

 

Totalt: $5074

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser sjukt bra ut men sen när tentorna kommer igång blir det nog svårare för dig. Försök att inte sitta o lira poker när du vet du ska plugga blir liksom ingen spelglädje och man tiltar så lätt. Ser riktigt bra ut annars, har jag förstått det rätt att du kör 3000bb ?

 

Mm, har pluggat i ett par år nu så jag vet hur det blir när det är tentaperiod. Brukar klara ganska bra att hålla mig borta från spelet då så jag hoppas att det ska funka den här gången också. Blir som du säger lätt att man hets-spelar den lilla tid man har över och då brukar det ju inte gå så bra.

 

3000bb brukar ju vara något slags tumregel, men jag trivs ganska bra på 0,5/1 nu, i synnerhet som jag försöker förändra mitt spel lite. När jag känner mig helt bekväm i det blir det nog 1/2 för hela slanten. Just nu spelar jag oftast fyra bord 0,5/1 och två bord 1/2 som något slags övergångsfas. Tror att jag vill ha rullen kring $8-10k innan jag kliver upp på 1/2 helt.

 

 

Ser bra ut, fler HHs! Inte skrivit häri men läst flera gånger, intressant.

 

Och grattis till plusset! ;)

 

Tackar så mycket! Jag har tänkt lägga upp fler HHs, men eftersom ingen hade svarat på de jag la upp tidigare så kom det av sig lite. Kul att veta att man har nån läsare iaf, så ska fortsätta lägga upp fler HHs!

 

Här kommer några från igår:

 

Svårspelad hand (som alltid med JJ utan set typ). Förslag på spel på alla gator uppskattas mycket. Har inte sett så mycket av motspelaren hittills, så ni kan betrakta honom som en standard 0,5/1-spelare (vad vi vet i det här läget).

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB ($174.30)

Hero ($121.65)

MP ($133.45)

CO ($100.40)

Button ($100.65)

SB ($100)

 

Preflop: Hero is UTG with Jspade.gif, Jdiamond.gif.

Hero raises to $3.5, MP calls $3.50, 4 folds.

 

Flop: ($8.50) 6spade.gif, 9diamond.gif, Tclub.gif(2 players)

Hero bets $7, MP calls $7.

 

Turn: ($22.50) 7heart.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $12, Hero calls $12.

 

River: ($46.50) 2club.gif(2 players)

Hero bets $24, MP raises to 52$, Hero folds.

 

Final Pot: $91.50

 

Results in white below:

Hero has Js Jd (one pair, jacks).

MP has Qh Jh (high card, queen).

Outcome: Hero wins $91.50.

 

 

Hyfsat svår hand mot samma spelare som ovan. Uppenbarligen är han bluffbenägen och synar 3-bet pre-flop hyfsat light. När han synar pre sätter jag honom i princip på 22+, AT+, Axs eller någon suited connector. Tror att han är väldigt bred där. Turnspelet gör jag för att jag tror att han mycket väl kan ha synat floppen light med kanske ett ess, vilket par som helst eller t.o.m. floatar, och därför kommer skjuta turn.

 

Nu visade det ju sig gå bra, men man känner sig ju onekligen som årets fisk när han viker upp ett set eller typ JJ där ist.

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($13)

Hero ($238.25)

UTG ($129.80)

MP ($153.85)

CO ($95)

Button ($162.10)

 

Preflop: Hero is BB with Tclub.gif, Tdiamond.gif.

UTG raises to $3, 2 folds, Button calls $3, 1 fold, Hero raises to $12, UTG calls $8, Button folds.

 

Flop: ($26.50) 4heart.gif, 5diamond.gif, 2spade.gif(2 players)

Hero bets $18, UTG calls $18.

 

Turn: ($62.50) 9heart.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $35, Hero raises to $209.25 (all-in), UTG folds.

 

Final Pot: $128.50

 

Results in white below:

Hero doesn't show.

UTG doesn't show.

Outcome: Hero wins $128.25.

 

 

 

Ibland bara kastar de ju pengar i ansiktet på en:

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Button ($82.10)

Hero ($132.95)

BB ($127.30)

UTG ($113.80)

MP ($99)

CO ($131.55)

 

Preflop: Hero is SB with Kdiamond.gif, Aclub.gif.

1 fold, MP calls $1, 2 folds, Hero raises to $4.5, 1 fold, MP calls $3.

 

Flop: ($9.50) 2diamond.gif, Kheart.gif, Aspade.gif(2 players)

Hero bets $9, MP calls $9.

 

Turn: ($27.50) 3heart.gif(2 players)

Hero bets $27, MP calls $27.

 

River: ($81.50) 6heart.gif(2 players)

Hero bets $92.95 (All-In), MP calls $59 (All-In).

 

Final Pot: $199.50

 

Results in white below:

Hero has Kd Ac (two pair, aces and kings).

MP has 4s Ks (one pair, kings).

Outcome: Hero wins $233.45.

 

 

Om det finns fler som är inne och läser men inte skriver nåt, så gör det! Blir onekligen roligare då :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Noterade att flera av mina hand-histories inte såg ut som det var tänkt. Verkar som att den converter jag använder (http://poker-tools.flopturnriver.com) inte fungerar för händer som inte går till show-down. Har iaf fixat till dem som jag såg var fel nu, så nu borde det gå lättare att förstå kanske.

 

Nån som har tips på en annan converter som funkar bra med FullTilt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockade ut lite statistik över hur mitt spel har förändrats mellan första och andra halvan av september. Har på senare tid försökt spela mer aggressivt, i synnerhet från och kring blindsen, vilket har visat sig fungera väldigt bra. Kan dock inte neka till att det har varit en del medrigg och slänger samtidigt ut en brasklapp för att jag fortfarande inte har särskilt många händer i databasen, så man får vara lite försiktig med att dra slutsatser utifrån statistiken.

 

 

Är dock ett imponerande uppsving, i synnerhet vad gäller spelet ur blindsen, under andra halvan av månaden. Se bild nedan.

 

posstatsyn8.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort session på 35 minuter (350 händer) slutar dryga $200 upp. Tänkte spela mer, men ska dra på bio istället. Blir nog inget mer lir ikväll heller, då jag måste vara i skolan vid åtta imorn.

 

Hinner inte posta några händer nu, men kanske lägger upp nåt senare ikväll.

 

Resultat sen start:

 

5/9 $309

6/9 -$251

7/9 $161

8/9 -$21

9/9 $501

10/9 $120

11/9 $211

12/9 -$39

13/9 -$200

14/9 $131

15/9 $498

16/9 $549

17/9 -$67

18/9 $102

19/9 $0

20/9 $0

21/9 $85

22/9 $418

23/9 $193

24/9 $107

25/9 $196

26/9 $502

27/9 $360

28/9 $108

29/8 $1101

30/8 $204

 

Totalt: $5278

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt jobbat, ser ut som en härlig dagboksrigg.

 

Var det du som klonkade typ $1 satelitt och efter det 3st till och tillslut en Londonresa med livebord? var en på handels iaf..

 

Lycka till med liret och plugget hursomhelst, denna ska jag följa.

 

 

Tackar så mycket!

 

Det var dessvärre inte jag som hittade satellitklonken, men jag känner killen som gjorde det hyfsat. Var värt uppemot $20k eller nåt sånt, vill jag minnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev två sessions idag. Dels en nästan tvåtimmars under en obligatorisk föreläsning i förmiddags. Började den sessionen bra och var runt $300 upp, men blev lite riggad mot slutet och slutade $50 back.

 

Nya tag nu på kvällen dock, vilket ledde till ett nytt bra plus. Upp dryga $550 på kvällssessionen och således ungefär $500 upp för dagen. Känner mig fortfarande inte helt bekväm på 1/2 när det blir stora potter och kände faktiskt tilten komma ordentligt smygande efter den här potten:

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($628.35)

MP ($349.30)

CO ($177.95)

Hero ($228.85)

SB ($200)

BB ($80)

 

Preflop: Hero is Button with Adiamond.gif, Aspade.gif. MP posts a blind of $2.

CO calls $2, Hero raises to $9, UTG raises to $33, 2 folds, Hero raises to $91, UTG calls $50.

 

Flop: ($178) Qclub.gif, 9heart.gif, 5club.gif(4 players)

UTG checks, Hero bets $146.85 (All-In), UTG calls $146.85.

 

Turn: ($471.70) 2heart.gif(4 players, 1 all-in)

 

River: ($471.70) Jclub.gif(4 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $471.70

 

Results in white below:

UTG has Jd Jh (three of a kind, jacks).

Hero has Ad As (one pair, aces).

Outcome: UTG wins $471.70.

 

 

Lyckades även vinna en och annan stor pott, bland annat denna som fick motspelaren på ganska fin tilt vilket ledde till att han dumpade av ytterligare ett inköp till mig fem händer senare.

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

CO ($543.35)

Button ($373.45)

SB ($241.55)

Hero ($242)

UTG ($413.70)

MP ($203.20)

 

Preflop: Hero is BB with 9spade.gif, Theart.gif.

2 folds, CO raises to $7, Button calls $7, 1 fold, Hero raises to $26, CO calls $17, Button calls $17.

 

Flop: ($75) Qspade.gif, 4heart.gif, Qdiamond.gif(3 players)

Hero bets $44, CO folds, Button calls $44.

 

Turn: ($163) 9club.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $35, Hero calls $35.

 

River: ($233) 3heart.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $135, Hero calls $135.

 

Final Pot: $503

 

Results in white below:

Hero has 9s Th (two pair, queens and nines).

Button has 6h 8h (one pair, queens).

Outcome: Hero wins $503.

 

 

Den här potten blev visserligen inte särskilt stor, men är intressant ur spelsynpunkt. Min tanke är att med de drag som ligger på floppen så kommer han att betala av med alla överpar, kanske topp-par eller om han själv har ett drag. Finns onekligen högvis med dåliga turn-kort, så syn känns halvkallt. Skulle ju kunna lägga in en medium-raise, men med hans stack så måste han ju ändå spela för allt, så jag vet inte om det spelar någon roll.

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Button ($34)

SB ($40.50)

BB ($100)

Hero ($174.40)

 

Preflop: Hero is UTG with Tclub.gif, Tdiamond.gif.

Hero raises to $3.5, 2 folds, BB raises to $15, Hero calls $10.50.

 

Flop: ($29.50) 8spade.gif, Theart.gif, 7heart.gif(2 players)

BB bets $18, Hero raises to $160.40 (all-in), BB folds

 

Final Pot: $62.50

 

 

 

Nu är jag sjukt trött och ska sova.

 

 

 

Resultat sen start:

 

September: $5278

Rakeback: $345

 

Oktober:

 

1/10 $483

 

 

Totalt: $6106

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade precis en svänging session på två timmar, där jag först var $300 plus, sen backade till $300 back, för att sluta på $250 plus eller så. Fick mycket mothugg på mina tre-bets under en period, både pre och på floppen, vilket kostade en hel del. Några dåliga bluffar, i synnerhet en på 1/2 i en pott för $530, kostade också några inköp. Fick dock tillbaka en del av samma kille när jag fick in allt med KQ vs KQ på Q422 där jag frirullade in en flush. Ding, ding, $480.

 

Spelade 100 kronors-freeze i skolan igår också, Var inne och vevade en del och åkte till slut ut med QQ vs AJ. Inget mer med det, men blev ett rätt kul slaskigt 1/2 game efteråt, så slutade kvällen 1500 kr plus ändå.

 

Skulle egentligen ut ikväll men är sjukligt trött, så tror att det blir att sova istället. Har väldigt mycket i skolan nu också, så får se hur mycket poker det blir. Ska försöka klämma in en eller två timmar om dagen iaf, är det tänkt. Vore kul att kunna skyffla rullen över $10k nu i oktober, men tror att det kan bli svårt med tanke på stundande tentaperioder o dyl.

 

 

Resultat sen start:

 

Oktober:

 

1/10 $483

2/10 -

3/10 $277

 

Summa oktober: $760

 

September: $5278

Rakeback: $345

 

Totalt: $6383

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en utgång igår till slut, och till varje utgång hör ett HU-skott när man har kommit hem. Gårdagens slutade upp dryga $100. Spelade mot en hyfsad grinder på slutet, vilket kom att bli rätt intressant. Slog upp mig till 3-4 inköp rätt snabbt, och eftersom han satt med 5 inköp när jag kom till bordet så blev det rätt djup match.

 

Här är nog den mest intressanta handen från matchen. Vet inte om jag borde ha skjutit turn kanske, men får en rätt oskön river och hans bet känns inte alls bra.

 

Vad gör vi här (notera stackdjup)?

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (2 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero ($340)

BB ($385.50)

 

Preflop: Hero is Button with 8diamond.gif, 6diamond.gif.

Hero raises to $3, BB calls $2.

 

Flop: ($6.50) 9heart.gif, Tspade.gif, 7heart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $6, BB raises to $20, Hero raises to $66, BB calls $46.

 

Turn: ($144.50) 9diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero checks.

 

River: ($144.50) 3heart.gif(2 players)

BB bets $175, Hero ????

 

 

 

Resultat sen start:

 

Oktober:

 

1/10 $483

2/10 -

3/10 $382

 

Summa oktober: $875

 

September: $5278

Rakeback: $345

 

Totalt: $6498

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske borde ha skrivit några rader om motståndaren också. Blir svårt att hitta en read annars.

 

Killen är iaf en hyfsad grinder, och satt på 3 HU-bord. Han var snortight i början, men nu efter att jag har tagit ett par inköp av honom så har han börjat slå upp mer, tre-betta mer och allmänt veva mer. Han kan syna $3 med i princip any suited och uppåt.

 

 

 

Där skjuter jag på turn, rivern är inte kul-känns som att du är slagen här, säger att kasta är bäst men om man gör det i praktiken är en annan femma...

 

Min tanke var att med de stackdjup vi har så får jag inte betalt av en sämre hand. Kan inte se honom dega in med AT på turn, och jag tror inte att han har ett överpar här. Check bakom på turn och sen syn/värdebet på rivern var tanken, men nu landar flushen och han skjuter över pott (inte riktigt så som jag hade målat upp riverspelet i huvudet, alltså). Hans bet känns som superstål och att han hoppas att jag har tryckt dit flushen och betalar av, men å andra sidan är det ju det här HU, och då är ju förutsättningarna lite annorlunda.

 

Om jag betar runt 100 på turn, vad gör jag då om han ställer? Gråtsyn eller fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt slut i huvudet efter utgång igår, tre timmars sömn, och sen skola 10-20 kände jag mig ändå tvungen att spela av ett litet grind. Blev dock bara 40 minuter långt men slutade dryga $300 upp. Spelade bara 450 händer eller så, så blev inte så många intressanta potter.

 

 

Den här tycker jag dock är hyfsat intressant, då den går att spela på många olika sätt. Jag har inga speciella reads på motståndarn, men jag har varit inne och höjt en hel del så jag tror inte alls att det är omöjligt att han är helt tom här.

 

Synar bara på turn av två anledningar. Dels tror jag att jag får allt av en kung även om jag bara synar på turn och istället ställer på rivern, och således finns det ingen anledning att ställa turn och se bordet dubbelpara sig på rivern. Skulle inte göra det spelet om jag trodde att det fanns scare-cards på rivern som kanske gör att han inte betalar av, men med så lite kvar (ungefär pott-bet) kommer han inte undan en kung vad som än landar på rivern.

 

För det andra utesluter jag inte möjligheten att han är helt tom, och då är det onödigt att skrämma bort honom på turn, utan ville istället ge honom chansen att fortsätta skjuta på rivern.

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($106.65)

MP ($98.25)

Hero ($146.85)

SB ($30.10)

BB ($139.25)

 

Preflop: Hero is Button with 4spade.gif, 4club.gif.

2 folds, Hero raises to $3.5, 1 fold, BB calls $2.50.

 

Flop: ($7.50) 8spade.gif, Kclub.gif, 4heart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $7, BB raises to $21, Hero calls $14.

 

Turn: ($49.50) Kspade.gif(2 players)

BB bets $32, Hero calls $32.

 

River: ($113.50) Tspade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $64, BB folds.

 

Final Pot: $113.50

 

 

 

 

Resultat sen start:

 

Oktober:

 

1/10 $483

2/10 -

3/10 $392

4/10 $319

 

Summa oktober: $1186

 

September: $5278

Rakeback: $345

 

Totalt: $6809

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (2 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero ($340)

BB ($385.50)

 

Preflop: Hero is Button with 8diamond.gif, 6diamond.gif.

Hero raises to $3, BB calls $2.

 

Flop: ($6.50) 9heart.gif, Tspade.gif, 7heart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $6, BB raises to $20, Hero raises to $66, BB calls $46.

 

Turn: ($144.50) 9diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero checks.

 

River: ($144.50) 3heart.gif(2 players)

BB bets $175, Hero ????

 

 

 

 

 

Hurra! Första riktigt intressanta handen i dagboken. Måste ju kommenteras.

 

Säljet han gör är ju som du skriver en stålhand, läs kåk. Att skjuta så hårt med en färg är osannolikt, han får sällan syn av en sämre hand då trean inte direkt satte några andra drag än flushen.

 

Vad fan har karln då?

 

Ja, asså. En jäkligt rimlig hand (som jag ser det) är 79 eller T9. Vid inte lika djupa stackar skulle jag vilja påstå att en sån hand är utesluten då det hade flygit mer deg på flop isf. 79 T9 träffar floppen bra, men med den texturen är det inte direkt stål. Förens på turn, då handen fyller. På turn kan nog också hans resonemang kring överbetet på the river förklaras. Det genom att du checkar och att han därmed kan sätta dig på ett flushdrag som du måste betala av ett överbet på the river med. Samma check kan dock också representera en hand som du är lite rädd med, Tx eller överpar, vilket inbjuder till bluff på the river.

 

Hjärter 3 och monsieur överbetar. Jag tror att muck är det bästa alternativet här. Det enda du slår är en rejäl bluff och jag tror snarare att det är en jättehand(97 eller T9) som försöker få betalat av exempelvis din Ahxh.

 

Vad hände? Dying to know!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad hände? Dying to know!

 

Jag kastade. Tycker hans bet skriker kåk (kanske nötflush) och jag kan inte komma på en enda hand jag slår förutom kanske QJ eller någon annan bluff.

 

 

Värdelös pokerdag igår annars. Inledde med min första backdag online på mycket länge, inte till följd av otur utan helt enkelt dåligt, ofokuserat spel. Runt $300 back tror jag dagen slutade, så ingen störra fara iaf.

 

Värre var det på kasinot senare under kvällen, där jag lyckades dumpa av 8000 kr på 20/20. Även där var det inte alls till följd av bad beats, utan bara rakt igenom sjukt dåligt spel. Hade inget tålamod och skulle uppskatta att jag bluffade bort kanske sju av de åtta tusen som rök. Tror att jag ska hålla mig därifrån ett tag framöver och grinda mer online istället, nu när det går bra.

 

 

Nya tag idag dock och nytt rekordplus!

 

Började med att backa runt $100 innan middagen för att sen ta igen det och sluta ungefär $1400 plus för dagen (hittills)! Kändes som att jag återigen spelade mycket bra. Hade dock en del flyt också, men är nöjd med i princip alla beslut idag.

 

 

Dagens huvudbry:

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed) Full Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP ($182.90)

CO ($515.55)

Button ($200)

Hero ($252.90)

BB ($200)

UTG ($298.35)

 

Preflop: Hero is SB with 6club.gif, 6diamond.gif.

1 fold, MP calls $2, 1 fold, Button raises to $11, Hero calls $10, 1 fold, MP calls $9.

 

Flop: ($35) Qspade.gif, 6spade.gif, 9diamond.gif(3 players)

Hero checks, MP checks, Button bets $27, Hero calls $27, MP folds.

 

Turn: ($89) 8diamond.gif(2 players)

Hero checks, Button checks.

 

River: ($89) 2diamond.gif(2 players)

Hero bets $70, Button raises to $162 (All-In), Hero ?

 

 

 

Resultat sen start:

 

Oktober:

 

1/10 $483

2/10 -

3/10 $392

4/10 $319

5/10 $311

6/10 $1408

 

Summa oktober: $2291

 

September: $5278

Rakeback: $345

 

Totalt: $7914

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort, kort session på 40 minuter idag, men iaf runt en hundring upp. Var några inköp ner redan efter fem minuter. Blev faktiskt rätt utdragen/riggad idag, vilket jag har varit förskonad från på sistone. Vann dock en del potter också, så ska inte klaga.

 

Dagens beslut:

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Full Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero ($198)

BB ($198.90)

UTG ($345.30)

MP ($126.30)

Button ($541.05)

 

Preflop: Hero is SB with Tspade.gif, Theart.gif.

UTG raises to $7, 1 fold, Button calls $7, Hero raises to $27, 1 fold, UTG calls $19, Button calls $19.

 

Flop: ($81) Jspade.gif, 5diamond.gif, 7diamond.gif(3 players)

Hero bets $54, UTG calls $54, Button folds.

 

Turn: ($189) 6heart.gif(2 players)

Hero checks, UTG checks.

 

River: ($189) Qheart.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $118, Hero calls $118 (All-In).

 

Final Pot: $425

 

Results in white below:

Hero has Ts Th (one pair, tens).

UTG has Td 8d (high card, queen).

Outcome: Hero wins $425.

 

 

 

Resultat sen start:

 

Oktober:

 

1/10 $483

2/10 -

3/10 $392

4/10 $319

5/10 $311

6/10 $1408

7/10 $113

 

Summa oktober: $2291

 

September: $5278

Rakeback: $345

 

Totalt: $7949

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter mitt livs sämsta session för några dagar sedan tappade jag suget att skriva här - åtminstone tillfälligt - men jag ska försöka att uppdatera resultaten iaf så att jag kan fortsätta här när min tentaperiod är över och jag har mer tid för grind.

 

Efter över två veckor utan knappt en enda förlustdag backade jag hsh $2600 för några dagar sedan. Visserligen sjukt mycket motrigg, men såklart inte optimalt spel heller, som vanligt när tilten sätter in.

 

Har bara spelat 0,5/1 sen dess och tagit tillbaka en hel del (se nedan). Håller mig till 0,5/1 ett tag framöver, då jag känner att jag knappt kan backa där, till skillnad från 1/2. När jag känner mig mer bekväm steppar jag upp igen, för jag tror att det är mitt självförtroende snarare än motståndet som är problemet på 1/2. Spelar inte optimalt, helt enkelt.

 

 

 

Resultat sen start:

 

Oktober:

 

1/10 $483

2/10 -

3/10 $392

4/10 $319

5/10 $311

6/10 $1408

7/10 $113

8/10 $6

9/10 $2619

10/10 $518

11/10 102

12/10 $420

13/10 $706

 

Summa oktober: $1348

 

September: $5623

 

Totalt: $6971

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt inne i tentaperioden nu, så blir ytterst lite spel. Hann dock med att klämma in en session på dryga timmen nu ikväll. Fiskarna verkade vara medvetna om att det krävs lite mer generösa dumpningar nu när jag inte hinner spela så mycket och lyckades donera drygt $500 på den korta sessionen. Tack och godnatt!

 

Resultat sen start:

 

Oktober:

 

1/10 $483

2/10 -

3/10 $392

4/10 $319

5/10 $311

6/10 $1408

7/10 $113

8/10 $6

9/10 $2619

10/10 $518

11/10 102

12/10 $420

13/10 $706

14/10 -

15/10 -

16/10 $507

 

Summa oktober: $1855

 

September: $5623

 

Totalt: $7478

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu är tentaperioden änligen slut, så förhoppningsvis kommer det att bli lite mer tid över för grind den närmsta tiden. Har dock lyckats få in ca en timmes spel om dagen även de sista veckorna, och det har, förutom några tiltdagar, gått helt okej.

 

Är tillbaka på $1/2 nu igen. Har dock gått ner från 6 bord till 4, vilket jag tycker gör att jag kan fokusera bättre.

 

Har spelar nästan 45k händer sen start nu. Ligger f.ö. på 21/16/3 och snittar 6,10 BB/100. Är väl ganska nöjd med spelet överlag, förutom de (eller i synnerhet den) dagar då jag har tiltat bort onödigt mycket. Ska försöka köra med stop/loss på $1k framöver, för att slippa för stora backdagar.

 

Rullen ligger för närvarande på dryga $9k, så jag känner iaf att jag har råd att spela 1/2 utan problem.

 

Ska lägga upp en intressant hand från gårdagen också, där jag inte alls var säker på hur jag skulle spela.

 

Motståndaren är en superfisk som har klonkat upp sig till en stor stack. Jag har dumpat av ett par inköp till honom tidigare, men har nu lyckats ta tillbaka det mesta av det. Han spelar 61/20/1, så A3 och 63 är definitivt med i hans range. Jag tror dock inte att han gör ett cp-move här, utan att han faktiskt slår om för att han tror att han står.

 

Vad gör vi på flopp/turn/river? Jag har tre inköp och han täcker, som ni ser.

 

Jag tänkte nog att om han har stege så åker allt in till slut ändå, men om jag slår om på flopp så kommer han ifrån alla händer jag slår, vilket är typ två par och 22. Å andra sidan är han ju kass, så är väl inte helt omöjligt att man kan få in allt mot ett två par här (eller kanske t.o.m. nåt mellan-överpar).

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($200)

Hero ($598.45)

UTG ($1182.55)

MP ($314.55)

Button ($392.40)

 

Preflop: Hero is BB with 4club.gif, 4diamond.gif.

UTG calls $2, MP raises to $10, Button calls $10, 1 fold, Hero calls $8, UTG calls $8.

 

Flop: ($41) 2club.gif, 5diamond.gif, 4spade.gif(4 players)

Hero checks, UTG checks, MP checks, Button bets $22, Hero calls $22, UTG raises to $55, MP folds, Button folds, Hero calls $33.

 

Turn: ($173) Jheart.gif(2 players)

Hero checks, UTG checks.

 

River: ($173) Adiamond.gif(2 players)

Hero bets $74, UTG calls $74.

 

Final Pot: $321

 

Results in white below:

Hero has 4c 4d (three of a kind, fours).

UTG has 5s 2s (two pair, fives and twos).

Outcome: Hero wins $321.

 

 

Resultat sen start:

 

Oktober:

 

1/10 $483

2/10 -

3/10 $392

4/10 $319

5/10 $311

6/10 $1408

7/10 $113

8/10 $6

9/10 $2619

10/10 $518

11/10 102

12/10 $420

13/10 $706

14/10 -

15/10 -

16/10 $507

17/10 $991

18/10 $301

19/10 $14

20/10 $244

21/10 -

22/10 $197

23/10 $277

24/10 $408

25/10 $309

26/10 $596

27/10 $702

 

Summa oktober: $2888

 

September: $5623

 

Totalt: $7511

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...