Gå till innehåll

VARFÖR är pokerspelare så NAIVA?


perK69

Recommended Posts

  • Svars 107
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vet... det kommer. Men moderatorerna här vill inte att jag skriver om detta utan att presentera fakta, därför får ni vänta lite till.

 

Om jag är bitter på poker? Inte det minsta. Jag spelade i ungefär 2 år efter pokerns genomslag, och slutade när jag såg att värdet var borta. Att sen vissa fortfarande hävdar att det är sjukt lätt att vinna pengar på låga nivåer... tja, hur många här inne håller med om det? Sjukt lätt...

 

Och varför tror ni att pokerproffs öppnar egna sajter stup i ett? Senast Legato... nej, säg inget än. Tänk lite till. Är de möligen trötta på att grinda ihop sina miljoner? Eller vill de bara vara snälla mot er pokerspelare? Eller... kan det vara så... att de vill tjäna pengar på annat än pokerspelet..?

 

om du får välja mellan att tjäna deg på att inte göra ngt (iaf inte propertionellt med arbetsinsats, som pokerspelet är) eller på att spela poker vad väljer du själv???

Man får ju va bra pantad om man väljer att jobba om man slipper...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Eller... kan det vara så... att de vill tjäna pengar på annat än pokerspelet..?"

 

Det är så att dom försöker tjäna pengar på annat sätt än pokern, men vad försöker du engteligen säga??

 

Har du ändrat dig och menar att dessa spelare kan vinna pengar på "lotteriet" om dom ville trots allt??

 

Bara för att det krävdes ett bord fullt av endast åsnor för att du skulle vinna för två år sen innebär det inte att det är så för alla. Häng inte upp dig på det, du e säkert duktig på annat.

 

Om du spelar poker för att vinna och inte för att det är kul och märker att värdet är borta för dej så sluta spela. Va inte jättebitter på folk som e bättre än dej och lyckas med det. Alla passar inte lika bra för allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där har det pratats om i flera år... asien kommer inte att slå, det är de flesta analytikerna överrens om.

 

Ja jag vet att asiaterna har ett annat spel ( vad hette det nu igen ?!)

men var inte för säker på att det inte kommer att slå , pokerbolagen är inte dumma av sig, alla vet att det ligger en jättemarknad där

 

- det är som en ketchupflaska ( från Henzie ) först kommer ingeting, och sen kommer det heller ingeting........men faen, sen kommer allt på en gång ! :lol:

 

 

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du försökte vara häftig eller något.. Men det misslyckades.

 

Jag försökte inte vara någonting. Men op får det att låta som om pokerproffs skulle vara någonting omöjligt att uppnå.

Jag vidhåller att det är enkelt att försörja sig på poker. Tror vilken medelsmart person som hellst kan lära sig att ligga på 7.5 ptbb/100 på nl50. 1-2 veckors bra coaching räcker nog.

2k händer om dagen är inte svårt att klämma in mycket mindre jobb än en vanlig arbetsdag, låt säga att man tar 5 dagar ledigt i månaden också.

 

25*2=50k 75$*500= 3375$ i månaden. Går absolut att leva på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.Jag vet... det kommer.

 

2. Om jag är bitter på poker? Inte det minsta. Jag spelade i ungefär 2 år efter pokerns genomslag, och slutade när jag såg att värdet var borta. Att sen vissa fortfarande hävdar att det är sjukt lätt att vinna pengar på låga nivåer... tja, hur många här inne håller med om det? Sjukt lätt...

 

Och varför ..?

 

1. Det brukar jag säga till frugan, och hon väntar fortfarande på det sen -84.

 

2. Återigen ett textavsnitt där du skriver att du är en förlorande spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag vet att asiaterna har ett annat spel ( vad hette det nu igen ?!)

men var inte för säker på att det inte kommer att slå , pokerbolagen är inte dumma av sig, alla vet att det ligger en jättemarknad där

 

- det är som en ketchupflaska ( från Henzie ) först kommer ingeting, och sen kommer det heller ingeting........men faen, sen kommer allt på en gång ! :lol:

 

 

 

.

 

hoppas du är ung och inte planer för framtiden..för vänta lär du få göra..i oändlighet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen ett textavsnitt där du skriver att du är en förlorande spelare.

 

Och var har jag påstått att jag är en vinnare? Skulle aldrig riskera en massa pengar på nätpoker!

 

Jag försökte inte vara någonting. Men op får det att låta som om pokerproffs skulle vara någonting omöjligt att uppnå.

Jag vidhåller att det är enkelt att försörja sig på poker. Tror vilken medel smart person som hellst kan lära sig att ligga på 7.5 ptbb/100 på nl50. 1-2 veckors bra coaching räcker nog.

2k händer om dagen är inte svårt att klämma in mycket mindre jobb än en vanlig arbets dag, låt säga att man tar 5 dagar ledigt i månaden också.

 

25*2=50k 75$*500= 3375$ i månaden. Går absolut att leva på.

 

Ja, vad säger man? Killen måste ju ha rätt, det ÄR busenkelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte inte vara någonting. Men op får det att låta som om pokerproffs skulle vara någonting omöjligt att uppnå.

Jag vidhåller att det är enkelt att försörja sig på poker. Tror vilken medelsmart person som hellst kan lära sig att ligga på 7.5 ptbb/100 på nl50. 1-2 veckors bra coaching räcker nog.

2k händer om dagen är inte svårt att klämma in mycket mindre jobb än en vanlig arbetsdag, låt säga att man tar 5 dagar ledigt i månaden också.

 

25*2=50k 75$*500= 3375$ i månaden. Går absolut att leva på.

 

lägg ner..8000 dollar/månad måste väl ses som minimum för man ska kunna ha en dräglig framtid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och var har jag påstått att jag är en vinnare? Skulle aldrig riskera en massa pengar på nätpoker!

 

 

 

Ja, vad säger man? Killen måste ju ha rätt, det ÄR busenkelt!

 

Så du säger alltså att det är svårt att hålla den winraten på nl50?

Tror till och med du skulle klara det om du fick rätt coaching.

 

Varför tror du att det är så svårt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med andra ord har du inte en susning om vad du pratar om.

 

Case closed för min del.

 

I början av pokerboomen så vann jag en del, inte för att jag var "skicklig" utan helt enkelt för att jag behärskade den grundläggande strategin, och de flesta var totalt okunniga. Men jag har inte vunnit några stora summor, så det är helt ointressant att ta upp.

 

Idag kan en jeppe ha tur och klonka hem poker-vm och genast blir han en superstar, pokerproffs med egna krönikor osv osv. Att han hade ren tur 7-8 ggr under turneringen och egentligen borde åkt ut bryr sig ingen om.

 

Tyvärr, er kära älskade poker sjunger på sista versen. Inget asien kommer till er räddning. Men gör som Glimne, tjäna en massa pengar på pokern UTAN att behöva spela...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du säger alltså att det är svårt att hålla den winraten på nl50?

Tror till och med du skulle klara det om du fick rätt coaching.

 

Varför tror du att det är så svårt?

 

Om det var så lätt, du tror inte fler hade suttit och dragit in 3-4K$ i månaden då? Sluta göra bort dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ju liite skillnad då va...men så dum är du nog inte att du inte förstår det

 

Nej jag tycker faktiskt inte det är någon större skillnad. Om personen sparar 1000$ varje månad Då kan han alltid klara sig dom månaderna det går dåligt.

Jag skulle grinda garanterat grinda nl50 om det stog mellan det och ett vanligt slit jobb.

 

Och kom inte med pension hit och dit, går ju alltid att pensions spara 375$ i månaden så får man en riktigt fet pension.

2000$ är fortfarande ungerfär vad ett vanligt jobb genererar efter skatt.

 

Skulle pokern sluta fungera efter 1-2 år är det ju bara att skaffa ett nytt jobb. Whats the problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...