Gå till innehåll

FIXED LIMIT, var?


bomanski

Recommended Posts

Kolla den här länken. Skitbra sida där du kan söka precis på dom spelen du är intresserad av och se var det finns mest action JUST NU.

http://www.pokersitescout.com/gamefinder.asp

Idag 16:01

 

Tack! Det var en kanonbra sida! Men oj så lite FL det finns, ännu mindre än jag trodde... nästan en utdöd pokerform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här ser man enkelt hur mycket mode det är i poker: I början av pokerboomen regerade Fixed limit, sen började TV visa No limit och nu är i princip FL utdött.

Skulle tro att samma öde väntar för NL inom ett par år, då dyker det upp något nytt. Allt för att hålla fräschheten vid liv, och spänningen. För idag är NL oftast en enda lång gäääääspning....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker FL är fiskigare idag än det var för 1år sedan. iaf på 5/10->20/40 där jag håller till.

 

kan ju bero på att man blivit bättre på table selection, men tror en stor del av förklaringen är att många hajjar flydde 13oktober 2006 och sedan när fiskbestånden halvt återhämtade sig hade hajstammen halvdött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har blivit biten av Fixed Limit! Dessutom perfekt när man skall spela ut bonusar och liknande. Men det finns VÄLDIGT lite spel. Prima har knappt några FL-bord alls, iPoker några stycken, Ongame verkar ha flest av de sajter jag spelar på. Jag hoppas på en uppgång i FL igen, det är ett roligt spel även om det är lite stelare än NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som spelar FL, finns det fortfarande något värde i spelet?

 

Egentligen så passar FL mig bättre än NL...

 

Visst fasen finns det värde i limit... man måste jobba på sitt spel lite mer bara...

 

Det är inte lika lätt som det varit tidigare helt klart. Men lägger man ner lite tid på att utveckla sitt spel så e d klart att det finns värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har blivit biten av Fixed Limit! Dessutom perfekt när man skall spela ut bonusar och liknande. Men det finns VÄLDIGT lite spel. Prima har knappt några FL-bord alls, iPoker några stycken, Ongame verkar ha flest av de sajter jag spelar på. Jag hoppas på en uppgång i FL igen, det är ett roligt spel även om det är lite stelare än NL.

 

Jag vet inte om jag är ensam om att tro/se det, men jag tror på en ny Fixed boom.

Många utav dom större namnen inom nätpokern har börjat spela fixed limit igen.

Även om det inte är på fulltid så finns det numera ganska ofta bord igång på dom högre nivåerna... 200/400+

 

DET gillar fisken att raila för att sedan själva testa samma "moves" på lägre nivåer... JÄTTEBRA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du lyckas ta dig över 5/10-nivån.... annars slår raken för högt...

 

Spelar nu på 2/4$... visst blir raken hög, men det går nog att plussa ändå.

Vill inte hoppa upp för högt för snabbt...

 

Jag vet inte om jag är ensam om att tro/se det, men jag tror på en ny Fixed boom.

Många utav dom större namnen inom nätpokern har börjat spela fixed limit igen.

Även om det inte är på fulltid så finns det numera ganska ofta bord igång på dom högre nivåerna... 200/400+

 

DET gillar fisken att raila för att sedan själva testa samma "moves" på lägre nivåer... JÄTTEBRA.

 

Hoppas kan man alltid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...