Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej jag har i några veckor spelat NL50 nu och har väl plussat en del men det är vissa saker som stör mig.

T.o.m 6borden är ganska nitiga oftast. Jag får knacka hela tiden för potkontroll och enda gången jag får in stacken är när jag har floppat ett set mot Fi som sitter på KK/AA eller när jag är slagen. Vet inte hur många set vs. set jag varit med om på sistone.

Känns som om jag aldrig får AK nedsynat av AJ utan bara av 55 eller liknande.

Även spelarna är duktiga överlag med undantag för vissa shortstacks som sitter och spewar till och från.

Är det inte meningen att NL50 ska vara relativt micro egentligen?

Är det likadant på andra siter?

Jag multitablar btw, är det nån bra ide att spela 5 6bord samtidigt under förutsättningarna? M.a.o blir reads mm viktigare för att vinna?

Postad

Tycker NL50 på Pokerchamps/Betfair är bland de lättaste NL50 nivåerna att slå. Med tanke på deras spelarantal så är det rätt okej med fisk även om det inte kryllar av det. Det är inte heller så supermånga regulars. Kan dock hålla med om att de flesta spelarna är rätt tajta och så är det även på NL100 där. Vill du hitta lättare motstånd får du nog bege dig till Svenska Spel tror jag.

Postad
Tycker NL50 på Pokerchamps/Betfair är bland de lättaste NL50 nivåerna att slå. Med tanke på deras spelarantal så är det rätt okej med fisk även om det inte kryllar av det. Det är inte heller så supermånga regulars. Kan dock hålla med om att de flesta spelarna är rätt tajta och så är det även på NL100 där. Vill du hitta lättare motstånd får du nog bege dig till Svenska Spel tror jag.

Möjligt att mina tankar just nu är färgade av ett breakevenstreak med lite roliga badbeats och liknande och att jag fortfaranfde jämför för mkt med NL20 (tycker att det är monumental skilland på stakesen) men jag trodde ändå inte att spelarna förstod position och liknande såpass bra på NL50 ändå...

Tavck för inputen!

Postad

Vill få en någorlunda uppfattning om hur bra spelare är på olika nivåer på olika sidor kan du kolla in Bonuswhores.com game quality grid. Vet inte riktigt hur de betygsätter sidorna dock. En annan sak som är viktig är ju att spelet på sidan passar dit spel då det är rätt olika spel på vissa sajter. Kan inte vara fel att testa en ny sajt om du är i en badstreak.