13_Outs Postad 2 September , 2007 Rapport Postad 2 September , 2007 Minbeten av UTG ser väldigt skum ut. Det enda jag kan tänka mig är en checkraise all in med AA/KK eller någonslags feltryck eller bara skum bet. Jag tvekar vid synen här av ovan listade anledningar men synar ändå tillsut. Floppen kommer ju bra kan man säga men inte tillräckligt bra. Han minbetar igen och jag höjer till 4. Han minhöjer då. Börjar känna mig allmänt borta och synar bara. Då öppenställer han turn. Jag funderar om hela handen från början. AA hade han väl höjt med preflop i det läget. QQ också. TT är en möjlighet då han kanske tänkt återhöja pre men inte vågade med 3 synare. Detta är långsökt men va fan. Jag kan inte få ihop preflop spelet med flopspelet och turnstället. Antingen borde han inte synat pre eller så borde han höjt floppen eller bara synat min höjning. Kanske jag helt enkelt övervärderar honom. Han kanske blev jätteglad när han fick AA för dom kunde han ju slowplaya. Sedan tyckte han turnen hade han ju två på kroken och tänkte jag ställer med bästa handen så synar dom nog! Jag vet verkligen inte. Hjälp! PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (7 handed) Hand History converter, Courtesy of PokerZion.com MP2 ($47.75) Hero ($56.25) Button ($18.50) SB ($12.50) BB ($59.45) UTG ($47.30) MP1 ($58.25) Preflop: Hero is CO with Js, Qs. UTG raises to $1, MP1 raises to $2.5, 1 fold, Hero calls $2.50, Button calls $2.50, 2 folds, UTG calls $1.50. Flop: ($10.75) 2h, Td, Qc (4 players) UTG bets $0.5, MP1 calls $0.50, Hero raises to $4, Button folds, UTG raises to $8, MP1 calls $7.50, Hero calls $4. Turn: ($34.75) 9s (3 players) UTG bets $36.8 (All-In), MP1 folds, Hero folds. Final Pot: $71.55 Citera
Dead-Inside Postad 2 September , 2007 Rapport Postad 2 September , 2007 Hade definitivt dragit syn på floppen, men kortet som kom ville du inte se. Det är bara att kasta. De som verkar mycket mer troligt är ett set som är überdåligt spelat eller en dålig stege som är de mest troliga. Två par är också relativt troligt, med typ T9, QT, osv. Edit: Skulle nog säga att set är mer troligt faktiskt. 2 eller T. Glodde inte preflopspelet så noga i början av skrivandet. Tror def. inte det är tal om överpar här, då han ställer när stegen har landat. Dessutom är AQ och KQ mer troliga än KK och AA eller hur? Men jaja tillbaka till vad du ska göra; Syna, kasta. Är f.ö. inte direkt säker på din syn av 5x BB preflop. Men sen är jag lite tight av mig. Citera
13_Outs Postad 2 September , 2007 Författare Rapport Postad 2 September , 2007 Jo preflop synen är väldigt gränsfall som sagt. Jävligt skumt spelad hand. Men Seten är troliga tror jag. Sedan blev brädan farlig och oj då bäst att ställa Citera
skalle88 Postad 2 September , 2007 Rapport Postad 2 September , 2007 fold preflop, fold flopp och fold turn. Citera
13_Outs Postad 3 September , 2007 Författare Rapport Postad 3 September , 2007 fold preflop, fold flopp och fold turn. Fola min bet betet på flop alltså? Nej det var väl en sågning som heter duga iaf. men jag tror att du har rätt. Jaja nästa hand är ett nytt försök. Citera
Jerico Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Folda varje gång du har option. Sit out preflop. Citera
strater Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 syn flopp för potcontrol (perfa-brädan) om du nu inte har någon koll på fi (vilket du inte verkar ha ) Citera
mgps Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 minibet-3bet = MONSTAH!!!!!!!!! Citera
Recommended Posts