Gå till innehåll

Cryin' out for help!


Zarec

Recommended Posts

Tjena.

 

Nu när jag insett att jag omöjligtvis kan vinna på Prima då de är så snabla snortajta där tänkte jag att jag skulle spela in någon session snart.

 

Undrar hur jag går till väga (laddade ned camtasia tror jag någon gång) och ifall det är någon bra spelare som skulle vilja orka se dem å kommentera nåt?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömde skriva vad du spelar för nivå, det har nog ganska stor betydelse då man tar ställning till om man är intresserad av att se en video eller inte.

 

Jag spelar microlimit :(

Spelade NL5 efter litet tiltskottande, men på Prima försöker jag knäcka NL20 vilket inte går överhuvudtaget! NL25 på Party funkar bra, men jag vill ju åt bananer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar hur jag går till väga (laddade ned camtasia tror jag någon gång) och ifall det är någon bra spelare som skulle vilja orka se dem å kommentera nåt?

 

Kolla heltoks guide hur du gör en film.

 

Sedan är det bara att lägga upp en film och skulle ingen kolla på den, säkert någon som kollar skulle jag tro, så är det ett bra sätt att förklara för sig själv hur man tänker i olika situationer och sedan kolla på filmen igen och höra sig själv som kommentator och återigen sätta sig in i situationen.

 

Mvh, KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla heltoks guide hur du gör en film.

 

Sedan är det bara att lägga upp en film och skulle ingen kolla på den, säkert någon som kollar skulle jag tro, så är det ett bra sätt att förklara för sig själv hur man tänker i olika situationer och sedan kolla på filmen igen och höra sig själv som kommentator och återigen sätta sig in i situationen.

 

Mvh, KF

 

Absolut.. man får så att säga se sitt spel utifrån på något sätt och är tvungen att motivera sitt spel för sig själv varför man gjorde si och så.

 

Man kan inte blunda eller förtränga sitt spel när man ser det och hör hur man tänker. Har man tur kanske man upptäcker någon läcka på köpet. :-)

 

Men tänk på att dina resonemang angående ditt spel när du sedan tittar på filmen kan färgas av att du vet resultatet. Tänk på det. 8-)

 

Jag är iaf intresserad av en video från dig och kommenterar gärna det lilla jag kan bidra med. Lirar själv Nl20 fr & sh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömde skriva vad du spelar för nivå, det har nog ganska stor betydelse då man tar ställning till om man är intresserad av att se en video eller inte.

 

 

Precis, för spelar man < NL 2k är det ju ingen underhållning ?!

 

Syftet med de flesta videor är ju att utvecklas, både videoskaparen och de som tittar. Det är alltså inte meningen att du ska ha något att titta på en lördagskväll. Sen behöver du ju inte kolla om du inte vill, du kan ju vänta tills high stakes videorna kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftet med de flesta videor är ju att utvecklas, både videoskaparen och de som tittar.

Jag har oerhört svårt att se att jag skulle utvecklas speciellt mkt av att kolla på en NL5-video. Men vem vet, jag kanske bara har drabbats av hybris.

Det är alltså inte meningen att du ska ha något att titta på en lördagskväll.

Utvecklas man inte på lördagar?

Sen behöver du ju inte kolla om du inte vill, du kan ju vänta tills high stakes videorna kommer.

Phew, jag som trodde det var obligatoriskt.

 

Förövrigt förstår jag inte varför det här kom att handla om mig personligen. Jag gav trådskaparen ett tips om att ange en information som jag tror att många tycker är intressant/avgörande, för att han därigenom skulle kunna pejla intresset bättre. Men tack för ett i övrigt givande, intressant och relevant inlägg. Eller nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har oerhört svårt att se att jag skulle utvecklas speciellt mkt av att kolla på en NL5-video. Men vem vet, jag kanske bara har drabbats av hybris.

 

Utvecklas man inte på lördagar?

 

Phew, jag som trodde det var obligatoriskt.

 

Förövrigt förstår jag inte varför det här kom att handla om mig personligen. Jag gav trådskaparen ett tips om att ange en information som jag tror att många tycker är intressant/avgörande, för att han därigenom skulle kunna pejla intresset bättre. Men tack för ett i övrigt givande, intressant och relevant inlägg. Eller nåt...

 

Tog nog i lite för hårt, ber om ursäkt för det ;-)

 

Efter att ha läst ditt första inlägg både en och två gånger insåg jag vad du egentligen menade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

Ska försöka sätta mig in i hur man gör en video och posta här någonstans (finns väl en avdelning för det, har svårt å hitta den varje gång men laddar ned heltoks videor rätt ofta).

 

Har även märkt att ibland blir ljudet litet knas, någon som vet på förhand hur detta undviks?

 

Nu har jag förövrigt gått ned till NL10 på Prima, om det beror på "Bad Beat" eller dåligt spel låter jag vara osagt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

Ska försöka sätta mig in i hur man gör en video och posta här någonstans (finns väl en avdelning för det, har svårt å hitta den varje gång men laddar ned heltoks videor rätt ofta).

 

Har även märkt att ibland blir ljudet litet knas, någon som vet på förhand hur detta undviks?

 

Nu har jag förövrigt gått ned till NL10 på Prima, om det beror på "Bad Beat" eller dåligt spel låter jag vara osagt :)

 

Spela in ~15min åt gången så att inte ljudet kommer ur fas med bilden för mycket. Det kanske är det som du tyckte var knas? Annars vet jag inte.

Men följ heltoks guide nedan, den är bra! :-)

http://pokerforum.nu/forum/657681-post1.html

 

 

Sedan är det bara att posta filmen här:

http://pokerforum.nu/forum/videoanalyser/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tack för alla råd.

 

Nu har jag äntligen gjort den första filmen som jag ska lägga upp alldeles strax. Såg några mindre missar, eller snarare tankemissar (som påvisar att jag tänker för lite när jag spelar å pratar samtidigt), när jag kollade litet på den.

 

Nu får ni skälla ut mig i en annan tråd snart, men ska hämta nåt å äta först.

 

EDIT: Någon som vet hur man får upp filer litet snabbare än 2h på MEGAUPLOAD.COM? Känns ju litet ovärt att det går så långsamt?

Måste man köpa upp sitt medlemsskap för att göra detta någorlunda smidigt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...