Tottyville Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Hej, En intressant hand på en av Stockholms klubbar igår. (Hm... i rubriken blev det en ledsen smiley, den skulle vart i själva handen... weird.) Buyin 600sek. Startstack 7500. Blindsperioder 20min. Nu till handen, en hand jag grubblat på en del efteråt. Blinds 75/150 Average är runt 7k fortfarande då vi bara spelat 2 blindsperioder. Jag är CL med 26k i stacken. Vid bordet sitter 9 spelare. En del fiskiga, två stycken jag respekterar och en riktig tomte som spelar stundtals jättedåligt och säger konstiga osammanhängande saker när han försöker analysera något som händer vid bordet... Han gör det ganska ofta och det är inte till hans fördel. I den här handen sitter jag i BB. Jag tror jag uppfattas av bordet som solid och kompetent. Jag har vunnit alla händer som gått till SD utom en när det var rundcheckat och esshögt stod. Jag har tagit ner många potter pre och några potter med Cbets. Det är bara två vid bordet som jag respekterar som sagt, den ena e shortstack så han gör inte så mycket motstånd och den andra har monsterstack precis som jag. Han har 24k och jag har 26k. Jag tror vi sitter med 40% av hela turneringens marker. Jag har raisat ganska mycket pre och plockar upp QQ i first, jag slår upp till 1000 (blinds 150-300) Fold fram till UTG+3 som är han med 24k, han synar 1k relativt snabbt. Han har synat några gånger tidigare när jag raisat och är den enda som egentligen gör motstånd mot mina raises. Våra sessioner tidigare har blivit ganska små potter som ofta tagits ner på flopp. Senaste handen vi spelade mot varandra synar han min raise pre och floppen kommer 9Q3. Jag har TT och Cbetar han foldar och visar mig 88. Tillbaka till handen: 1 fold efter honom och sen får BB som e Tomten agera. Han kollar på sina kort och ställer därefter in för 5100. Han har tidigare ställt pre då han e short. Hans raise kan va det mesta, överkort eller något ess eller en kung ensamt är högst troligt. Det kostar 4100 till för mig att syna. Här kommer den delen jag vill ha analys på. Jag vill inte spela en stor pott mot UTG+3 men är säker på att jag leder över shortstacken. Jag väljer att syna 4.1k till. Standardspelet är givetvis att raisa här. Men valde linjen att syna då jag inte tror att UTG+3 vill spela en pott mot mig om han inte behöver. Han synar nästan direkt, vilket jag faktiskt inte trodde han skulle göra. (Vet att han har pottodds om någon tänkte skriva det) Jag vet inte var jag står i handen längre, vid tillfället satte jag han stenhårt på höga pockets. Men nu i efterhand så ser jag ju att han kan ha SC's och små och stora pockets. Det mesta egentligen. Hur gör vi nu? Här kommer det jobbiga beslutet ur min synvinkel. Floppen landar 2C3H6H (hjärterdraget med andra ord) Potten är på 5100*3 + ngn blind = 15300 Jag steker ganska länge och betar 8500 med motiveringen att har han inte träffat så lägger han det mesta för han vill inte gambla med mig när vi båda kan folda oss till finalbordet. Samt att det är en tredje spelare med i potten och handen går till SD. Checkar jag så ger jag upp potten samtidigt som jag inte har en aning om ifall han bluffar eller har något. Därför måste jag betta. 8500 betade så jag har en möjlighet att lägga mig om han går allin och samtidigt ha kvar en bra stack över average. Han svarar med att blixtställa All in. Han har mig i princip täckt. Jag tänker inte svara på om jag synade eller foldade. Det kan jag avslöja senare. Vill gärna ha feedback på var i handen jag spelade helt galet, om något var bra. Osv. Gärna någon slags HD på UTG+3. Efter att ha skrivit och analyserat mitt och hans spel så har jag ju själv en del synpunkter på handen men de skriver jag inte nu. Mvh Citera
eurythmech Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Jag tänker inte kommentera själva spelet, eftersom jag vet hur handen slutade. Tänkte bara påpeka ett par faktafel och ett uteblivet faktum: * Startstack var 5k * Du betade ut 7k på flop * Det var en bounty på 200 sek på alla spelare Citera
DocLame Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Jag tänker inte svara på om jag synade eller foldade. Det kan jag avslöja senare. Jag tycker du implicit avslöjade det redan i inlägget. Problemet du har med din flopp-bet är väl att UTG+3 ser just att du har valt betstorleken för att kunna folda mot omslag, och därför bombar all in oavsett vad han har om han litar på sin read. Så skulle i alla fall jag ha gjort. Jag skulle nästan alltid pusha pre efter BBs push. Citera
Vrakman Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Jag tänker inte kommentera själva spelet, eftersom jag vet hur handen slutade.Tänkte bara påpeka ett par faktafel och ett uteblivet faktum: * Startstack var 5k * Du betade ut 7k på flop * Det var en bounty på 200 sek på alla spelare vilket bord? 1 eller 2? blev det finalbord för eury? Citera
Tottyville Postad 30 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Haha Eury, du var där alltså. Skoj. Var det dig jag spelade mot också? Eftersom du kom ihåg handen så väl. 5k startstack var det ja. Förresten orka ta med bountyn i exemplet hah Doclame, som jag skrev så är mitt standardspel allin pre alt. raise. Syn finns nästan aldrig med, det var helt klart ett felaktigt spel. Tyckte inte det då men som handen utspelade sig så var min syn pre väldigt avgörande och den ångrar jag. Tror dock Inte han bombar in i mig med vad som helst på floppen bara för det finns en möjlighet att jag betar som jag gör. Tror han bombar för han tror att sin hand står. Eller tror du det ofta är en bluff från fi i det här läget? Citera
eurythmech Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 vilket bord? 1 eller 2? blev det finalbord för eury? Jao, det blev det. Åtta. Tror vi satt vid samma bord (3) från början? Citera
Tottyville Postad 30 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2007 haha fler som spelade den här turneringen på pf tydligen... Citera
eurythmech Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Haha Eury, du var där alltså. Skoj. Var det dig jag spelade mot också? Eftersom du kom ihåg handen så väl. Nej, det var inte mot mig. Jag var shortstackad och hade nyss hamnat på det bordet. Citera
Tottyville Postad 30 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Okej, säg "Hej hej jag heter Eury" nästa gång du ser mig där. Alltid kul att få ett ansikte på folk från forum. Speciellt folk som inte är så diplomatiska och gömmer sig Jag föredrar CG men kommer nog spela en del olika turrar framöver. Citera
Vrakman Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Jao, det blev det. Åtta.Tror vi satt vid samma bord (3) från början? haha fler som spelade den här turneringen på pf tydligen... Jo det måste vi gjort, men jag klarar fan inte av att komma på vem du är... Vilken stol satt du på på 3:an? Hur gick det för tottyville då? (eller röjs tråden då kanske ) Citera
DocLame Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Doclame, som jag skrev så är mitt standardspel allin pre alt. raise. Syn finns nästan aldrig med, det var helt klart ett felaktigt spel. Tyckte inte det då men som handen utspelade sig så var min syn pre väldigt avgörande och den ångrar jag. Tror dock Inte han bombar in i mig med vad som helst på floppen bara för det finns en möjlighet att jag betar som jag gör. Tror han bombar för han tror att sin hand står. Eller tror du det ofta är en bluff från fi i det här läget? Jag var inte där så jag vet ingenting mer än det du skriver. Men om det hade varit jag som var fi och om jag hade en read på dig som jag litar på som säger mig att du betar så pass lite just för att kunna folda mot omslag så pushar jag oavsett om jag faktiskt har KK+ eller ej. Citera
Tottyville Postad 30 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Jag var inte där så jag vet ingenting mer än det du skriver. Men om det hade varit jag som var fi och om jag hade en read på dig som jag litar på som säger mig att du betar så pass lite just för att kunna folda mot omslag så pushar jag oavsett om jag faktiskt har KK+ eller ej. Okej. Citera
eurythmech Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Okej, säg "Hej hej jag heter Eury" nästa gång du ser mig där. Alltid kul att få ett ansikte på folk från forum. Speciellt folk som inte är så diplomatiska och gömmer sig Jag föredrar CG men kommer nog spela en del olika turrar framöver. Äsch, det kommer jag nog inte orka göra. Det låter lite som "Hej, jag är gud fader, jesus och din mammas anfader". Men säg gärna hej om du hamnar vid samma bord som nicket permagul i nån turre där framöver. Jo det måste vi gjort, men jag klarar fan inte av att komma på vem du är... Vilken stol satt du på på 3:an? Jag satt i nian, till höger om dealer. Vi spelade den där handen med AK vs KJ vs A4 på K44-brädan? Citera
Tottyville Postad 30 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Hamnade på finalbord och åkte som 5a, 3gav pris. Ställde med 44 och får syn av AT. Klassiker. Jag var monster-CL ibörjan du måste veta vem jag är? Vi var två stycken med monsterstacks på bord 1. Citera
Vrakman Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Äsch, det kommer jag nog inte orka göra. Det låter lite som "Hej, jag är gud fader, jesus och din mammas anfader". Men säg gärna hej om du hamnar vid samma bord som nicket permagul i nån turre där framöver. Jag satt i nian, till höger om dealer. Vi spelade den där handen med AK vs KJ vs A4 på K44-brädan? Där ser man! Jag satt ju på ettan som sagt så jag såg dig ju inte så mkt OT: Riktigt bra läggning i K44-handen måste jag säga! Den handen var också ganska intressant, vi räddade kanske varandra från att förlora mer i den? Jag är nog ändå inne på att det är bättre av BB att beta ut på den floppen, då hade han fått dina (eller mina om du vikt) marker tror jag, eller har jag fel? Plus att jag hade sparat din bet Citera
ulaf Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Jag hade nog minhöjt (typ) pre. Du säger till UTG+3 att du har en riktigt fin hand och han kommer nog inte orka bomba om mot den enda som täcker honom när ni är så djupa. Citera
Vrakman Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Hamnade på finalbord och åkte som 5a, 3gav pris. Ställde med 44 och får syn av AT. Klassiker. Jag var monster-CL ibörjan du måste veta vem jag är? Vi var två stycken med monsterstacks på bord 1. "44, de har aldrig NÅNSIN stått för mig!" Så rätt du hade Citera
eurythmech Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 OT: Riktigt bra läggning i K44-handen måste jag säga! Den handen var också ganska intressant, vi räddade kanske varandra från att förlora mer i den? Jag är nog ändå inne på att det är bättre av BB att beta ut på den floppen, då hade han fått dina (eller mina om du vikt) marker tror jag, eller har jag fel? Plus att jag hade sparat din bet Man kan ju lätt slaska bort stacken där om man är oförsiktig, men ska han checkraisa tom liksom? (recap: 50/100 blindar, jag 350 på knappen med AK, båda blindar synar. Flop K44, check check, jag 700. sb syn bb raise till 2000, jag har ca 3200 tot). Du har ju ungefär samma läge som mig när jag lagt, du har bara en motståndare att oroa dig för iofs, men din hand är ju ungefär lika stark som min. Visst, han kan väl ha AK, men hur ofta? Citera
Vrakman Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Man kan ju lätt slaska bort stacken där om man är oförsiktig, men ska han checkraisa tom liksom? (recap: 50/100 blindar, jag 350 på knappen med AK, båda blindar synar. Flop K44, check check, jag 700. sb syn bb raise till 2000, jag har ca 3200 tot). Du har ju ungefär samma läge som mig när jag lagt, du har bara en motståndare att oroa dig för iofs, men din hand är ju ungefär lika stark som min. Visst, han kan väl ha AK, men hur ofta? Fortsatt OT: Ja jag var ju inne på att han skulle kunna göra det spelet tom. Kändes inte helt omöjligt med just honom (jag har kanske helt fel, aldrig mött honom förut). På det här sättet fick han ju sämst betalt! Satte honom inte på en 4 eller AA där, det stämde inte. AA/AK stämde ju inte riktigt heller med hans limp. Därav kunde det vara vad som helst i min värld, men jag trodde ju å andra sidan att jag ledde mot dig också så Citera
eurythmech Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 OT: Jo, han fick ju inte så bra betalt. Fast samtidigt...han kan ju inte veta att vi båda sitter på K. Tänk om du sitter på 87s och jag på 99, då får han ju 0 betalt om han betar ut, men kanske plockar upp mina 700 iaf om han går på C/R. Citera
Vrakman Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 OT: Jo, han fick ju inte så bra betalt. Fast samtidigt...han kan ju inte veta att vi båda sitter på K. Tänk om du sitter på 87s och jag på 99, då får han ju 0 betalt om han betar ut, men kanske plockar upp mina 700 iaf om han går på C/R. Förvisso, men när du betar ut och jag blixtsynar så är det ju väldigt sannolikt att åtminstone jag har K. Syn? Jag säger inte att det var dåligt spelat, men jag tror att han kunde fått mer på annat sätt. Tycker ändå det var ett bra vik av dig! Citera
eurythmech Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Jo, sant. Han bör väl syna där. Tack btw. Citera
DocLame Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Så vad hände i handen då? Syn/fold? Han visar...? Citera
Tottyville Postad 30 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Du får ett PM Docklame, vill gärna ha iaf två oberoende analyser av handen innan jag postar resultat. Ps: Nej 44 var ju given förlust. Tilt Citera
Vrakman Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Postad 31 Augusti , 2007 Du får ett PM Docklame, vill gärna ha iaf två oberoende analyser av handen innan jag postar resultat. Ps: Nej 44 var ju given förlust. Tilt jag hörde att ni diskuterade länge efteråt, så jag misstänker att jag vet vad som hände, men jag tror jag har svårt att vika där. Ditt spel går ju ganska lätt att tolka som AK eller liknande. Jag förstår att fi kan tolka dig som tom, Om han hade haft AA/KK hade han antagligen reraisat pre (vilket han brukar göra om jag tänker på rätt fi). Klart det blir ett tufft beslut, men jag lutar åt syn! Citera
Recommended Posts