Flesh2Flesh Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Är helt novis på PLO. Full tilt PLO 1/2 5-hänt. Inga reads. Jag har 100BB, Fi 50BB Jag har KQJJ (rainbow) i BB. Preflop: fold till knappen som pottar. SB fold, jag syn. (det måste vara okej?) flop: AcQdTd jag check, knappen betar 10, jag c/r pott $42, han foldar. Är det okej spel? Citera
fredde80 Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Är helt novis på PLO. Full tilt PLO 1/2 5-hänt. Inga reads. Jag har 100BB, Fi 50BB Jag har KQJJ (rainbow) i BB. Preflop: fold till knappen som pottar. SB fold, jag syn. (det måste vara okej?) flop: AcQdTd jag check, knappen betar 10, jag c/r pott $42, han foldar. Är det okej spel? Du har nöten utan egentliga återdrag, så du måste skydda din hand, A,10 (q kanske) eller ruter är rena döden för handen, så det är rätta spelet. Det går inte att slowspela nötter i omaha (utom AA på AAx brädan) så det är bara att dunka på. Citera
Opteron Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 eftersom jag aldrig spelat PLO kan jag inte säga vad du borde gjort preflop men flop-spelet känns otroligt standard. Citera
Flesh2Flesh Postad 30 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Ok, ponera att vi båda hade varit djupstackade (200BB var)... vad gör jag om knappen potbettar tillbaka? Skall man folda i såna lägen? Innebär det att han troligen sitter på nöten också fast med färgdraget? Hur spelar man en sån hand? Citera
fredde80 Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Har man 200bb kan det ibland vara värt att syna flop och sedan dega om turn. Visst kan man stoppa in på flopp även då, men inte mot helt kompetenta motståndare. (Man kan fortfarande möta folk som degar 200BB med bara färgdrag på PLO200 ) Citera
Recommended Posts