Gå till innehåll

netellerkonto i SEK


Supertequila

Recommended Posts

Då är det ett dåligt alternativ om man skyfflar pengar mellan olika sidor, men ett bra alternativ om man bara tar ut pengar som sedan ska överföras till ens privatkonto i sverige, för jag antar att det blir mindre avgifter den vägen?

 

Sedan är väl det ett perfekt alternativ för transaktioner från SvS till bankkonto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man ha flera konton i olika valutor? Har för mig att jag läste någon gång att man bara kan ha ett konto. Kan man ha flera finns det säkert en del fördelar med ett par SEK/EURO/GBP/USD konton eftersom det är lätt att flytta inom NETeller. Annars håller jag med D.H. Dollar är nöten.

 

Sedan är väl det ett perfekt alternativ för transaktioner från SvS till bankkonto?

 

SvS tar väl inte NETeller, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytte till sek när dollarraset var som värst, ca 2 månader sen, mitt främsta motiv var att skydda mig mot raset eftrsom jag illa nog inte tagit mig tiden att leta efter bättre placeringsalternativ. Alla vettiga borde fundera på detta. Man torskar sjuka summor på att de ligger på neteller. valutarisk, alla avgifter samt konkursrisk (,även om det senare inte är så troligt kan det vara värt att tänka på).

 

Processen var lite jobbig dock. var tvungen att avsluta första kontot, sen skulle jag ringa deras kundtjänst blablabla, men värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis är SEK att föredra om du plannerar att bo och verka i Sverige då du ska använda pengarna. Om kronan stärks mot EUR tappar du i värdet av dina besparingar. Har du dina besparingar i SEK behöver du inte bekymmra dig i samma utsträckning.

 

Att EUR skulle vara att föredra finns inga som helst belägg för. En komparativ studie mellan EUR/SEK/GBP visar tydligt att SEK är den minst volatila över senaste 5 åren. Alla borde minska sitt innehav i dollarn fortast möjligt.

 

Tror jag väl inte, om dom inte nyligen börjat med de...

 

EUR/$ lär väl vara att föredra före SEK....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis är SEK att föredra om du plannerar att bo och verka i Sverige då du ska använda pengarna. Om kronan stärks mot EUR tappar du i värdet av dina besparingar. Har du dina besparingar i SEK behöver du inte bekymmra dig i samma utsträckning.

 

Att EUR skulle vara att föredra finns inga som helst belägg för. En komparativ studie mellan EUR/SEK/GBP visar tydligt att SEK är den minst volatila över senaste 5 åren. Alla borde minska sitt innehav i dollarn fortast möjligt.

 

Har du räknat på hur mycket det kostar att växla pengarna varje gång du sätter in och tar ut från sajterna? Tror iofs att du har rätt vad gäller dollarn, storhetstiden är nog över vad gäller stabil världsvaluta. EUR är en stark konkurrent på framväxt.

 

Du kan ju minska valutarisken genom att ha större delen av rullen på SEB eller liknande och bara ha lite spelpengar på NETeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag väl inte, om dom inte nyligen börjat med de...

 

EUR/$ lär väl vara att föredra före SEK....?

 

Ok..så först växla från $ till (växlingsavgift alt. dålig kurs) EUR, sedan från EUR (växlingsavgift alt. dålig kurs) till SEK???

 

Alla banker mm har alltid en negativ växlingskurs för att eliminera stora transaktioner i kortsiktiga valutaspekulationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok..så först växla från $ till (växlingsavgift alt. dålig kurs) EUR, sedan från EUR (växlingsavgift alt. dålig kurs) till SEK???

 

Alla banker mm har alltid en negativ växlingskurs för att eliminera stora transaktioner i kortsiktiga valutaspekulationer.

 

Tjaa, det beror ju helt klart hur man använder Neteller, jag bara flyttar mellan sajter, och många grundkonton är ju EUR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...