Gå till innehåll

1000 usd stulna


becknish

Recommended Posts

nån har överfört 1000 usd till victor chandler international. som tur är har jag det mesta på olika siter men det var ändå en stor del av min rulle. vad ska man göra? finns det nån chans att få tillbaka sina pengar?

 

Från ditt visakort eller vad? Kontakta de på direkten och förklara läget så kanske de hinner spärra kontot som satt in dina pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

doh...asså ni är ju en hel drös som fått neteller hackat nu senaste veckorna... kankse ni ska ta en liten pm-diskussion för att se om ni har nåt gemensamt. allt från likadanna codex, program, medlemmar/besöker samma sajter osv...

 

eller är folk galna nog att använda denna typ av lösen:

Lösenord topplista (sb toplist.html)

http://www.speedyshare.com/833800521.html

toplista på stulna lösen från hackad känd torrentsite, man blir ju lite konfunderad när man ser hur folk väljer lösenord... :)

 

eller samma lösen på flera ställen... är lika galet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kan också ha klantat sig och svarat på de mail som kommer i omgångar och utger sig för att vara från Paypal eller Neteller och vill att man skall verifiera kontot.

Och vips när det är gjort så har de lämnat ut allt som behövs för att tömma kontot.

 

doh...asså ni är ju en hel drös som fått neteller hackat nu senaste veckorna... kankse ni ska ta en liten pm-diskussion för att se om ni har nåt gemensamt. allt från likadanna codex, program, medlemmar/besöker samma sajter osv...

 

eller är folk galna nog att använda denna typ av lösen:

Lösenord topplista (sb toplist.html)

http://www.speedyshare.com/833800521.html

toplista på stulna lösen från hackad känd torrentsite, man blir ju lite konfunderad när man ser hur folk väljer lösenord... :)

 

eller samma lösen på flera ställen... är lika galet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller är folk galna nog att använda denna typ av lösen:

Lösenord topplista (sb toplist.html)

http://www.speedyshare.com/833800521.html

toplista på stulna lösen från hackad känd torrentsite, man blir ju lite konfunderad när man ser hur folk väljer lösenord... :)

 

eller samma lösen på flera ställen... är lika galet.

 

Vafan!?! Alla mina lösenord ligger på topplistan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läskigt o höra, får helt enkelt inte ha så mkt på netellerkontot och v'äntar på att moneybrookes eller vad dom nu heter blir större så dom finns på alla sajter som neteler.

 

Hoppas det löser sig för er som blivit av med cash.

 

Om jag skriver en elakkod som stjäl ditt pf.nu lösen, så är det pf.nu:s fel?

Om du är medlem på swebits(alla user/lösen på drift) med samma användarnamn/lösen som här på pf.nu... är det då pf.nu:s fel att ditt konto här hackas? ...eller msn fel att nån tar över din msn?

osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej!

Kan meddela att jag efter 2 månaders väntan (dålig mailrespons från Netellers investigations-avdelning btw) igår fick tillbaka mina 8668$ som blev stulna från mitt konto på neteller. Jag har sedan ett helvår tillbaka lagt pokern på hyllan och kommer inte posta eller läsa fler inlägg här. Är det någon som nyligen blivit bestulen eller behöver råd om hur ni bör gå tillväga kan ni maila mig på hagberg@gmail.com.

 

Tänk på att alltid ta bort säkerhetskod-mailet från Neteller direkt när ni får det från er inkorg. Tror det var det som gjorde att de kom åt mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Kan meddela att jag efter 2 månaders väntan (dålig mailrespons från Netellers investigations-avdelning btw) igår fick tillbaka mina 8668$ som blev stulna från mitt konto på neteller. Jag har sedan ett helvår tillbaka lagt pokern på hyllan och kommer inte posta eller läsa fler inlägg här. Är det någon som nyligen blivit bestulen eller behöver råd om hur ni bör gå tillväga kan ni maila mig på hagberg@gmail.com.

 

Tänk på att alltid ta bort säkerhetskod-mailet från Neteller direkt när ni får det från er inkorg. Tror det var det som gjorde att de kom åt mig...

 

antar du hade neteller reggat också på samma gmail konto?

 

GMail Flaw Lets Anyone Read Your E-Mail

The attack uses a clever (and particularly nasty) cross-site request forgery (CSRF) to create a persistent backdoor that can be used to read your e-mail. The exploit works by creating a new filter in your GMail account, which means it can do pretty much anything GMail filters are capable of — including forward your e-mail to another account. [Update: Google has reportedly fixed the issue. See this post for more details.]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Kan meddela att jag efter 2 månaders väntan (dålig mailrespons från Netellers investigations-avdelning btw) igår fick tillbaka mina 8668$ som blev stulna från mitt konto på neteller. Jag har sedan ett helvår tillbaka lagt pokern på hyllan och kommer inte posta eller läsa fler inlägg här. Är det någon som nyligen blivit bestulen eller behöver råd om hur ni bör gå tillväga kan ni maila mig på hagberg@gmail.com.

 

Tänk på att alltid ta bort säkerhetskod-mailet från Neteller direkt när ni får det från er inkorg. Tror det var det som gjorde att de kom åt mig...

 

jag fick tillbaka mina pengar efter ett ca två veckor, men jag ringde nästan varje dag. jag kanske skulle skrivit något om det i den här tråden. i fortsättningen kommer jag inte ha några pengar liggande där utan bara använda det som en mellanhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...